Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Deci, daca rulota este prevazuta cu transformator si fara acumulator, poate sa-mi spuna cineva cum pot face sa montez un acumulator?
De montat, l-am montat, dar trebuie sa fac niste manevre de conectare-deconectare, care nu prea imi plac si e posibil sa uit sa le fac...
In plus, acumulatorul nu se incarca de la transformator (daca are puterea necesara), si nici in mers, de la masina (cu aceeasi conditie + frigider pornit pe 12V).
As vrea sa il instalez cumva sa ma scape de toate inconvenientele astea.
Cineva care se pricepe la electronica/electrica auto sigur poate sa combine ceva relee, diode, sa faca o schema care sa rezolve problema...
Ce fel de transformator este montat in rulota? Poti sa-mi trimiti ce scrie pe eticheta lui? Daca e si vreo schema, fa-i o poza sau deseneaza de mana si trimite-mi-o pe mail: costin.tabra@gmail.com
Abia dupa ce imi dau seama ce fel de transformator este, iti pot da o eventuala solutie aplicata la rulota ta.
Solutiile depind de echiparea initiala a rulotei si de modul in care:
- vrei sa utilizezi echipamentele alimentate la 12V;
- vrei sa se incarce acumulatorul.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
@ luca adrian daca imi aduc eu bine aminte, in spatiul dedicat buteliilor ai un loc care are un decupaj cu un gratar care este mai jos pozitionat decat podeaua cutiei buteliilor.oare nu e locul bun pentru montat un acc in acel spatiu? e si aerisit, practic e in spatiu dechis. si pina la urma poti face o protectie a acc. ca cea din spatiul de sub bancuta interioara.
klinutzu scrie:NU acoperiti acel locas! este facut pentru a iesi gazele de la butelie!
Corect. GPL-ul este mai greu decat aerul, deci coboara, putand iesi pe grila montata in podea, diminuandu-se concentratia de gaz in cazul unei scapari accidentale.
Niciodata sa nu mergeti cu viteza mai mare decat poate ingerul vostrul pazitor sa zboare...
George Marcu @ maurice
Campervan Weinsberg CaraBus 600DQ
petrescu eugen scrie:
Pentru a completa aceasta clasificare, adaug faptul ca rulota mea face parte din a patra categorie, cu transformator si fara acumulator (cel putin asa am cumparat-o eu). Deoarece constructiv era posibil, fostul proprietar olandez a completat instalatia electrica astfel incat sa poata fi atasat si un acumulator, caruia i-a facut loc alaturi de transformator sub o bancheta(la acestea se poate ajunge si din exterior printr-o usita). Momentan doresc sa utilizez un acumulator de masina, cu acid, dar un prieten mi-a spus ca aceasta are emisii toxice, si fiind postata sub bancheta nu este indicata. Am si posibilitatea sa o mut in compartimentul pentru butelie din fata rulotei, dar oare bateria si butelia la un loc nu reprezinta o combinatie "exploziva"? Stiu ca indicat ar fi un acumulator cu gel dar pentru ca momentan nu se poate unde sa-l asez pe cel pe care-l am?
Si eu fac parte din aceiasi categorie: cu transformator si fara acumulator...
Asta este transformatorul de pe rulota mea
Dupa cum se vede in schema de pe capac, are o iesire si o intrare de 12V... ma gandesc ca pe intrare se poate pune un acumulator.
Acest tip de transformator poate functiona si ca redresor in varianta in care se conecteaza si un acumulator?
Scrie ce citesti pe el si poate il gasesc pe internet. In principiu, nu se conecteaza un acumulator acolo. O sa caut schema de la acel transformator si incerc sa fac o schita referitoare la blocurile electronice din rulota, pentru a intelege ce si cum.
Poti folosi si adresa mea de e-mail costin.tabra@gmail.com pentru a-mi trimite acea poza.
Astept detalii :)
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Acela este un transformator folosit pentru alimentarea unor consumatori a caror putere, insumata, nu depaseste 20W. Deci este exclus sa il poti folosi ca redresor pentru incarcarea acumulatorului.
O sa incerc sa desenez o schema despre cum sa folosesti acea intrare de 12V, care intr-adevar exista. O sa dureze ceva, dar sper ca astazi sa o pot face.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Acela este un transformator folosit pentru alimentarea unor consumatori a caror putere, insumata, nu depaseste 20W. Deci este exclus sa il poti folosi ca redresor pentru incarcarea acumulatorului.
O sa incerc sa desenez o schema despre cum sa folosesti acea intrare de 12V, care intr-adevar exista. O sa dureze ceva, dar sper ca astazi sa o pot face.
Ma gandeam sa inlocuiesc transformatorul cu unul pe care il foloseam inainte pentru frigider si tv simultan(aproximativ 10Ah si 100Wh) si sa pastrez din asta partea cu relee si protectii...
Costin, nu pot sa-ti transmit o poza asa curand pentru ca nu am rulota aproape, o sa-ti trimit dupa ce merg la ea.
Poti, totusi, sa consideri ca transformatorul este identic cu un redresor auto (transformator + punte redresoare + condensator). Cum pot adauga un acumulator in conditiile din postarea mea anterioara?
Acumulatorul se leaga la "Eingang 12V". Tot ce alimenteaza "Ausgang 12V" va fi alimentat de la acumulator. In momentul in care se cupleaza afara priza de 220 V (fiind alimentata cu 220V) releul din transformator intrerupe alimentarea de la acumulator trecand totul pe 220V si respectiv 12V transformati de acel transformator. La mine frigiderul si lampa de deasupra aragazului nu se alimentau de la iesire de 12V a transformatorului.
Pentru incarcarea acumulatorului trebuie montat un incarcator separat, alimentat bineinteles de la 220V. Exista o solutie si pentru incarcarea acumulatorului in timpul mersului, dar cred ca este putin mai complicat si mai costisitor pentru ca mai trebuie cumparat un Booster care este ceva peste 100 Euro.