Foarte mare ,foarte spatioasa si foarte frumoasa . Exact ce mi-as dori si eu . Dar mai astept putin !!
Re: Tot eu, dar cu alta rulota
Scris: 24 Iun 2011, 12:13
de Tavi Dragotoiu
Am fost la RAR si... surpriza! Am o mica problema... imi lipseste placuta de aluminiu de pe sasiu cu datele tehnice ale fabricantului. In plus, baietii de la RAR au observat ca a fost demontata intentionat, si, in plus, seria originala care era deasupra a fost polizata, iar langa a fost batuta o serie artizanala (asta in Italia) care are 10 caractere din care toate cifre, si care se regaseste bineinteles in talonul italian anulat cu ocazia radierii.
Au masurat-o si dimensiunile sunt diferite fata de ce-i scris in talon, adica: in talon lungime: 6,150m, latime: 2,30m, in realitate lungime: 7,2m, latime: 2,4m. Corespunde doar inaltimea. Nu au cantarit-o pentru ca nu au cantar, normal.
Concluzia? Rulota e fabricata in 1991, a fost vanduta primului si unicului proprietar abia in 1993, si se pare ca dealer-ul a reusit sa faca un talon cum i-a convenit lui s-o poata vinde mai usor... si vorbim despre o rulota care noua a costat atunci echivalentul a 13.000 euro!
Proprietarul nu a stiut niciodata nimic pentru ca a primit-o deja inmatriculata de dealer.
Acum incepe distractia... la RAR au creat o comisie de 6 ingineri, au studiat-o pe rand, am intrat de 2 ori cu ea in hala, au facut toate masuratorile si pozele necesare, am platit 650 lei si... m-au respins!!! Au zis ca trimit dosarul la Bucuresti si ca raspunsul definitiv poate fi pozitiv sau negativ. In schimb mi-au cerut sa fac rost de undeva de datele tehnice originale ca sa le foloseasca, si au promis ca le cauta si ei.
Intre timp am luat legatura cu fostul proprietar care alearga intre vanzator si RAR-ul italian, sa-mi obtina istoria rulotei sau ceva date tehnice.
Eu am scris la Caravelair in Franta si Olanda, le-am trimis poze si copia dupa talonul italian, iar olandezii mi-au raspuns imediat ca seria de pe sasiu trebuie sa aiba 17 caractere si sa inceapa cu literele VFG, si sper sa ma ajute cumva sa obtin o hartie sau un mail cu datele originale ale rulotei care sa poata fi luate in considerare de RAR.
Pot sa va spun ca sunt disperat, am scos numere rosii care expira in 12 iulie, si le mai pot prelungi inca 2 luni.
Aveti idee ce altceva pot face? Sau aveti idee ce poate face RAR-ul ca sa-mi faca totusi CI? E chiar posibil sa ma lase fara inmatriculare? :?
Re: Tot eu, dar cu alta rulota
Scris: 24 Iun 2011, 16:55
de Catalin Popescu
Nu bag mana in foc dar cred ca RAR-ul o poate omologa artizanal... eu am trecut prin ceva asemanator cu o remorca...
Deci ,m-am hotarat sa iau o remorca de la un prieten,desi imi spusese ca nu are nici un act,nici macar de provenienta...bun,conventia a fost sa-i faca CI,iar eu o cumpar...s-a dus omu' la RAR,a fost "atent"cu cineva de la "Omologari Artizanale" care l-a invatat urmatoarele:
-face niste modificari minore sa o poata omologa ca fiind artizanala,adica "home made"...omu' a adaugat bara spate,schimbat stopuri...cred ca atat...s-a reintors la RAR unde i s-a facut CI ,remorca tip G V A...adica initialele numelui sau...
Nu vad de ce nu s-ar putea si la rulota,in cazul in care nu se gasesc acte/specificatii tehnice sa se faca asa ceva,adica un artificiu pt a putea fi eliberata CI...
Parca citeam pe forum ca un coleg,Dobrovat,caroseaza sasiuri de la rulote turistice in comerciale,deci...alta omologare....si MONACO...adica Mona si Octav au omologat un camper "facut "dintr-o duba Iveco si un Beduin....
Bafta !
Re: Tot eu, dar cu alta rulota
Scris: 24 Iun 2011, 17:04
de Tavi Dragotoiu
Multumesc! Si eu inclin sa cred ca se poate, ideea e ca au nevoie de date tehnice originale, m-au intrebat daca fostul proprietar nu mai are un manual sau ceva de la cumparare, dar din 93 si pana acum a trecut mult timp si oamenii nu mai gasesc nimic pe-acasa. Oricum, e posibil sa ceara timp si ca sa verifice ca nu e furata, sau stiu eu, ca au talonul original anulat, au certificatul de proprietate unde scrie ca a fost exportata, si au contractul de vanzare cumparare intre mine si el legalizat in Italia. Deci...
Eu le-am zis sa masoare si sa treaca atat cat le iese la ruleta, ca nu am probleme, iar la greutate au gasit ca pe punti scrie maxim admisibil 750kg/punte, fiind doua 1500kg, le-am zis sa treaca atat ca nu am treaba... reprezentantul firmei de inmatriculari la care am apelat si care m-a asteptat la RAR a zis ca am nimerit la un inginer mai... timid, ca sa ma pronunt elegant...
Sper ca se rezolva intr-un fel, oricum se agita foarte tare si fostul proprietar ca mi-e coleg de serviciu, prieten si mai e si serios pe deasupra. :)
Re: Tot eu, dar cu alta rulota
Scris: 25 Iun 2011, 01:02
de Gabi Peterca
La RAR te lupti cu morile de vant. Eu am avut documentatia tehnica originala de pe site-ul producatorului, iar pe hartii au scris tot ce le-a convenit lor.
Trebuia sa te duci din prima cu « dreptul » si acum erai rezolvat. Asa a mai crescut putin « dreptul », fiindca deja e « o treaba mai dificila ». :mrgreen:
Re: Tot eu, dar cu alta rulota
Scris: 25 Iun 2011, 08:02
de Tavi Dragotoiu
Am incercat si versiunea "pur romaneasca", l-am luat de-o parte pe inginer si l-am intrebat daca asta e solutia, si a zis ca nu. Pe mine nu ma intereseaza ce scriu ei, important e sa scrie ceva, pot s-o faca si de 2T daca vor.
Re: Tot eu, dar cu alta rulota
Scris: 25 Iun 2011, 09:40
de Gabi Peterca
E normal sa-ti raspunda negativ. Tu ai abordat gresit problema. E la fel ca atunci cand te prinde un radar cu 98km/ora. Daca ai uitat in actele de la asigurare o hartie de 100 sau 200lei, vei primi un avertisment si o atentionare verbala. Daca faci « greseala » sa intrebi cum se poate rezolva pe loc, fara sa « uiti » nimic prin acte, vei primi maximul de amenda si puncte de penalizare. Din pacate asa stau treburile si la RAR. Chestiile « sensibile » se rezolva dinainte, dupa e mai greu si mai scump. Asta e realitatea din tara in care traim :(
Re: Tot eu, dar cu alta rulota
Scris: 25 Iun 2011, 09:56
de Tavi Dragotoiu
Eu daca stiam de la inceput ca sunt probleme e clar ca procedam "cum trebuie". Dar la inceput parea sa nu fie nici o problema, initial a zis inginerul ca daca nu gasim placuta de aluminiu asta e, nu e si gata, facem fara. Cand a venit din nou insotit era prea tarziu sa "cotizez", dar eu m-am bazat si pe faptul ca nu eram acolo de capul meu, eram reprezentat de o firma de inmatriculari pe care o platesc. Vom vedea... important este ca pana la urma sa o inmatriculeze, indiferent ce scriu in CI. O sa sun la firma de inmatriculari sa vad daca au vesti ca a trecut o saptamana, iar eu nu sunt in tara.
Re: Tot eu, dar cu alta rulota
Scris: 25 Iun 2011, 09:59
de Catalin Gigi
Tavi daca odata cu rulota imatriculezi si masina te sfatuiesc sa faci demersurile necesare omologarii ei ca si autoutilitara, deoarece taxa de prima imatriculare dar si impozitul aferent acestuia scade considerabil ...avem deja in clubul nostru 2 colegi care au facut acest lucru ...
Pt detalii suplimentare daca iti doresti binenteles ia legatura cu Ninel Gavanescu si Titel Cojocaru colegii nostri ...
Re: Tot eu, dar cu alta rulota
Scris: 25 Iun 2011, 10:04
de Tavi Dragotoiu
Masina (Pajero) doar ce-am inmatriculat-o acum 3 luni in Bulgaria ca si autoturism, ca are 7 locuri si vreau sa le pastrez pe toate 7 :D , deci nu-i nevoie, multumesc oricum. Iat-o:
Re: Tot eu, dar cu alta rulota
Scris: 25 Iun 2011, 10:36
de Catalin Gigi
Dupa inmatricularea ei pe numele tau cu 5 locuri si restul marfa (autoutilitara ) nu cred ca erai amendat de nimeni vazand ca pe ultima canapea se afla 2 copii :mrgreen: .
Re: Tot eu, dar cu alta rulota
Scris: 25 Iun 2011, 10:45
de Tavi Dragotoiu
Ai dreptate, mai ales ca copiii pana la 12 ani nu sunt considerati pasageri, daca nu ma insel. :?: Singura problema e ca te pot obliga sa pui grilaj despartitor, asa a facut un amic al meu care si-a luat pajero nou si avea de gand s-o inscrie ca si utilitara, i-au pus grilaj direct la Mitsubishi, ca era noua masina.