Cand se discuta de sarcina max. autorizata nu intereseaza sarcina proprie a remorcii . La un autoturism sau la orice alt autovehicul decat motocicleta i se poate atasa o remorca usoara (sarc. max. autorizata 750kg) fara a i se schimba categoria. Deci pot conduce cu B autoturism+750 Cu C autocamion+750 Cu D autobuz+750
In principiu un Matiz care are in CI la sarcina max. remorcabila----, ilpot conduce cu B si atasa o remorca de 750kg.Dar dpdv. tehnic este interzis.
Scris: 16 Ian 2007, 09:09
de Constantin Curelea
Reiau prevederea din Legea Circulatiei actuale (OUG 195/2002 cu completarile ulteriaore) sau mai cunoscut Noul Cod Rutier
Art. 7
Orice vehicul care circula pe drumurile publice trebuie sa corespunda normelor tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si utilizarea conform destinatiei.
Destinatia si normele tehnice sunt sintetizate in CI
Scris: 05 Feb 2007, 16:24
de bigdaddy
1. Astazi am vazut un certificat de inmatriculare care la rubrica destinata remorci rulote etc nu avea trecut nimic.(masina inmatriculata in noiembrie) propietarul masinii a vrea sa cumpere o remorca. S-a dus la practiker sa cumpere si acolo a fost sfatuit sa .......... povestea ii lunga ideea e ca trebuie sa ajunga la rar sa puna carlig omologat si sa fie trecut in cartea de identitate a masinii etc
Stiti mai multe despre asta. Exista norme clare in lege?
2. a doua chestiune e ca vreau sa-mi cumpar rulota mai grea cu 35 kg de cit am eu trecut in CI la maxim autorizat. legea care e poate fi interpretata si nu suficient de clara fara niste norme explicate cu cazuri concrete.(pe care eu nu le gasesc, daca or fi) Citi politisti am intrebat nu or stiut sa ma lamureasca.
Am pus intrebarea si pe site-ul politie rutiere dar vad ca nu raspund inca. Am intrebat daca eu pot tracta o rulota de intre 550-850kg cu o masina pe care scrie 815 maxim. in contextul in care rulota o incarc pina la 700kg? Intrebarea e stupida da eu sunt mai prost si vreau norme!
Scris: 05 Feb 2007, 16:40
de parpaneata
1. Autovehiculul a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg si al carui numar de locuri pe scaune, in afara conducatorului, nu este mai mare de 8. 2. Ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 750 kg. 3. Ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg, iar masa totala maxima autorizata a remorcii nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator. Asta a scris @sorinrec mai sus si a scris foarte bine! Cel mai bine ar fi sa consulti un act original al msinii,nu alea eliberate de RAR si Police ptr ca avem cazuri printre noi cu greseli de ambele parti. Da-ne date concrete si te asigur ca gasim raspuns!
Scris: 05 Feb 2007, 19:48
de bigdaddy
bigdaddy scrie: Am intrebat daca eu pot tracta o rulota de intre 550-850kg cu o masina pe care scrie 815 maxim. in contextul in care rulota o incarc pina la 700kg? Intrebarea e stupida da eu sunt mai prost si vreau norme!
Scris: 05 Feb 2007, 20:18
de parpaneata
[quote="parpaneata"]1. Autovehiculul a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg si al carui numar de locuri pe scaune, in afara conducatorului, nu este mai mare de 8. 2. Ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 750 kg. 3. Ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg, iar masa totala maxima autorizata a remorcii nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator. Iti raspund la fel!
Scris: 05 Feb 2007, 20:45
de Constantin Curelea
Bigdady, dpdv. tehnic - omologat si nici legal, nu ai voie sa tractezi, nici fara incarcatura, o remorca cu sarcina max. autorizata mai mare decat cea trecuta in CI al vehicululu tragator. La orice control din trafic al politiei impreuna cu reprezentantii RAR, documentele sunt cele cu care se incepe verificarea. Am mai scris ca una este pemisul de conducere cu drepturile pe care le confera si alta este tehnica omologata. Si pentru ca tot se discuta de asigurari. Ce se intampla cand in caz de accident nu sunt indeplinite normele tehnice?
Scris: 06 Feb 2007, 19:01
de bebe944
rectific 55 roni :oops:
Scris: 06 Feb 2007, 19:14
de Luidort Peti
nu stiu despre ce este vorba,dar astra g !,am mers cu el 140000km fara sa scimb nimic,si sa nu vorbesc de consumul de 5.2 media chip la 100 cp
Scris: 06 Feb 2007, 19:50
de Marius Bogdan
@bebe multumesc pentru sfat,dar acum sunt canalizat pe rulota,iar intre timp a mai aparut de luat in calcul si Hyundai Accent CRDI.
Scris: 06 Feb 2007, 19:53
de Marius Bogdan
si pentru peti,ca sa nu se simta in afara discutiei sa spun ca este vorba despre primul mesaj din cadrul acestui subiect.
Scris: 07 Feb 2007, 20:41
de bebe944
migule mai gandestete cu Hyundaiul , e foarte usurel <in comp cu Astra>, adica o sa ai balans la rulota mai mare , a doua la mina de la cirligul de remorca pina la orice alta pieasa vei avea probleme cu procurarea lor <doar la reprez la pretul"corect" eu nu prea am gasit piese pe aftermarket>deci costuri de intrtinere net superioare Astrei si masina , crede-ma net inferioara , eu le-am condus pe ambele ; una fabricata Ungaria si alta asamblata Turcia ; hyundaiul cam galagios si motorul are trepidatie mare de nou...eu as alege clar Astra , e mult mai stabila si calitatea finisajelor interioare difera mult @parpa rulota cea mare are 1900 max autorizata , clar depasesc limita pt cat B , dar eu am toate gradele; nu e joaca cu incadrarea in kg - e caz penal chiar si 1 kg<la max autorizata>