Pagina 4 din 4
Re: Autorulota cu alcov sau semiintegrata
Scris: 30 Ian 2020, 19:36
de Nelu Predonu
Interesant articolul, insa comparatiile facute mi se par cam nepotrivite.
Comparatia dpmdv trebuia facuta intre cele 4 motorizari de pana acum si cele 4 noi aparute, astfel: mi se parea mai logic sa compari vechea motorizare cea mai mica cu actuala varianta cea mai mica, sa compari vechiul 130 cu noul 140, vechiul 150 cu noul 160, vechiul 177 cu noul 180. Daca comparatia ar fi fost facuta asa, rezultatele ar fi fost altele. In fapt, Fiat asta a si dorit cu ocazia trecerii la noua norma de poluare... o crestere a puterii motoarelor, nu o scadere a acesteia cum lasa sa se inteleaga autorul articolului din Promobil.
Pe acest considerent a aparut si majorarea pretului la RV-uri, majorare totusi nejustificat de mare dpmdv, cca. 3-4000 euro.
Re: Autorulota cu alcov sau semiintegrata
Scris: 31 Ian 2020, 08:23
de Ferariu Bogdan
Da, articolele is una si viata reala e alta.
Abia astept sa revin cu impresii live!
Re: Autorulota cu alcov sau semiintegrata
Scris: 31 Ian 2020, 14:27
de Nelu Predonu
Sa dea Dumnezeu sa fie cum va doriti si sa va aduca numai bucurii !
Va dati seama ca multi asteptam cu interes de la dvs. impresiile live.
Vazand ca ati facut achizitia de la o firma din Romania tin sa va apreciez pentru acest lucru, insa...
Voi incerca sa deschid putin cutia Pandorei vis-a-vis de acest nou dealer XGO aparut la noi pe piata.
Am intrat la ei pe site sa vad masina achizitionata de colegul nostru Bogdan...
https://xgoautorulote.ro/listings/xgo-dynamic-28g/
In stanga sus vad modelul, iar in dreapta sus pe fond rosu, cu cifre de-o schioapa vad pretul -
32.300 €
Vazand acel pret tentant, am coborat mai jos pe fila respectiva.
Imediat sub fotografii in continutul "DETALII AUTORULOTA" - este stipulat:
Pret fara TVA - 32.300 ... si cum la noi TVA-ul este de 19% ar rezulta un
pret total cu TVA de 38.437 euro
Insa, surpriza/intristarea vine mai jos...
Dupa o trecere succinta in revista a unor caracteristici generale, fara mentionarea dotarilor standard/optionale ale partii de rulota si de platforma, ca vorba ceea, vorbim de cateva zeci de mii de euro, nu de cativa pepeni la piata... ajungem la: "Dotari obligatorii".
La finalul rubricii... "Dotari obligatorii" constatam ca pretul REAL al RV-ului este de:
35.910 € (fara Tva) si
42.733 € cu Tva inclus.
Marketing, marketing, dar nici chiar asa sa ne considerati niste idioti cu aruncarea in fata a acelui pret scris cu caractere mari pe fond rosu.
La acel pret, la XGO nu poate fi achizitionat acest RV !!!. Pretul real pe care trebuia sa-l mentionati pe fond rosu, daca erati onesti, la acest model este de
35.910 €, nu cel de 32.300 €.
Bine ca nu ati trecut acolo pretul de achizitie al platformei, era mai mic, va avantaja mai mult daca tot ne considerati niste handicapati.
Intrebarea urmatoare este pentru cei de la XGO, dealerul din Romania:
Ce ma retine pe mine, ca roman, sa apelez la un dealer serios din strainatate ? Doar sentimentul patriotic sau comoditatea ?
Sau mai bine ma gandesc la binele meu ca individ apartenent la Comunitatea Europeana ?
Priviti ce variante am ca sa achizitionez acest model de RV din alte parti:
https://www.reisemobil-discount.de/fahr ... nsation-3/
- acesta este modelul pe care il pot achizitiona la pretul de baza, fara acele "dotari obligatorii" pe care dvs. le includeti in pretul minim... adica cu 3.744 euro mai putin fata de pretul dvs. minim.
https://www.reisemobil-discount.de/fahr ... nsation-4/
- acesta este un pret pentru un Rv similar ca dotari cu al dvs, un pret cu 2.440 euro mai mic decat pretul XGO Romania.
Daca este sa nu luam in calcul doar pretul si sa ne referim la termenul de livrare, la dealerul de afara acest termen este la jumatate, adica 3 luni in loc de 6 luni.
Delerul de afara mai face o mentiune: "PREȚUL FINAL INCLUDE TOATE COSTURILE SUPLIMENTARE (FĂRĂ COSTURI ascunse) !!!"
Dumneavoastra cei de la XGO Romania, punandu-va in locul meu, pe ce varianta ati merge ?
Convingeti-ne sa venim sa cumparam de la dvs, dar nu cu abureli de marketing, cu lucruri concrete.
Re: Autorulota cu alcov sau semiintegrata
Scris: 01 Feb 2020, 08:01
de Ferariu Bogdan
Nu stiu daca e chiar asa. Initial si eu am vrut sa o iau de la Palmowski si sa merg eu dupa ea. Ce pot sa spun este ca preturile la Palmowski sunt construite la fel, acele dotari obligatorii sunt obligatorii si la ei. Ba mai mult aceeasi poveste am gasit-o si la alti dealeri de autorulote din gama asta de pret, cum ar fi Ahorn camp sau PLA.
Pret mai mic decat XGO pentru aceeasi treaba nu am gasit.
La Palmowski as fi putut renunta spre exemplu la aerul conditionat din cabina, daca dadeam comanda inainte de a face ei comenzile pentru loturi. Sau la pachetul de design, care insa include cruise-controlul. De ce as face asta?
Ca nu le dau ei ca standard in pachetul de baza, e alta poveste, dar asa sunt facute preturile la Palmowski, iar cei din Romania trebuie sa preia structura lor de pret.
Masinile sunt facute in Italia, pentru Palmowski, asa ca ar fi trebuit sa merg in Germania, sa scot numere provizorii, sa merg in Italia si sa aduc masina, altfel plateam cei 2000 euro transport Italia Germania.
Asa platesc 1500 euro transport Italia-Cluj.
In legatura cu timpul de asteptare, eu am facut comanda in timpul targului de la Dusseldorf, am prins o oferta faina, si asa am cerut eu, sa vina prin martie, sa mai strang ceva bani. Oricum, toti depind de cum se misca fabrica Rimor, iar programarile le face Palmo.
Pana acum eu sunt foarte multumit de dealerul XGO din Cluj, si ii recomand in continuare.
Re: Autorulota cu alcov sau semiintegrata
Scris: 01 Feb 2020, 12:40
de Nelu Predonu
Ferariu Bogdan scrie: ↑01 Feb 2020, 08:01
Nu stiu daca e chiar asa. Initial si eu am vrut sa o iau de la Palmowski si sa merg eu dupa ea. Ce pot sa spun este ca preturile la Palmowski sunt construite la fel...
Pe mine ce ma deranjaza la XGO Romania este acel pret de o schioapa din pagina lor care nu are nici o legatura cu realitatea.
La Palmowski nu exista asa ceva, au pretul real trecut direct pe anunt, tot cu caractere mari.
In legatura cu pagina dealerului de la noi, aceasta are cateva lipsuri impardonabile:
- nu este trecut producatorul platformei - cum este posibil asa ceva ?;
- este mentionata incalzirea: "TRUMA gaz" dar nu se specifica modelul centralei Truma, exista patru modele aferente camperelor;
- se mentioneaza: "Capacitate frigider – 97 l", dar nu se mentioneaza daca este cu compresor sau cu absorbtie (12v/220v/gaz).
Aceste lipsuri enumerate anterior sunt chiar importante.
Ori daca tot astept executia autorulotei atata timp, de ce nu mi se prezinta o lista de posibile optionale ? Imi doresc ca acestea sa fie montate de producatorul camperului, nu de dealer.
Am crezut ca daca sunt contactati vor veni cu mai multe detalii fata de cele scrise pe pagina lor de produs.
Nu a fost sa fie asa !
In dec. 2019 i-am contactat pentru o oferta de campervan. Toate meterialele primite in mail, au fost la fel de succinte ca si mentiunile din pagina produsului. Am discutat si telefonic cu dl. Tiorean, i-am precizat si dansului aspectele enumerate mai sus, insa, totul a ramas neschimbat. Oricum, configurarea de campervan pe care mi-o doream nu o aveau disponibila.
Eu am facut aceste mentiuni doar in ideea ca dealerul de la noi sa-si corecteze un pic politica si continutul paginilor de produse.
Re: Autorulota cu alcov sau semiintegrata
Scris: 27 Feb 2020, 19:58
de Ferariu Bogdan
Salutare.
În sfârșit am preluat autorulota.
Prima impresie, pe un drum de doar 120 km, Cluj - Tg. Mureș, a fost foarte plăcută.
Am avut cam 50% drumuri naționale și 50% autostradă.
Pe autostradă am mers maxim 100 -110, pa național cum am putut.
Nu am fost deranjat de vânt sau depașiri la aceste viteze, depășind tiruri se simte o foarte ușoara sucțiune la partea din spate, dar e aproape imperceptibilă.
Mult mai bine decât rulotă plus mașină.
Cu dimensiunile m-am obișnuit repede.
Nu cred ca poate merge mult mai repede de 110-120. Eu nu am depașit în această călătorie 2500 rpm, deci cred că 130 ar merge fără probleme.
Accelerația până la viteza de croazieră este plăcută, suficientă, nu am rămas în urmă nici prin oraș.
Nevoie de mai multă putere s-ar simți doar la viteze mari, peste 110, dar nu cred că sunt prea utile astfel de viteze cu o autorulotă de 7.15 m lungime și 3.1m înălțime.
Voi face prezentarea în secțiunea dedicată
Consum mediu 10.8 l/100 km.
Consum instant maxim 20l/100 km.
Despre cei de la xgo autorulote, numai de bine, m-au ajutat cu toate aspectele exact așa cum am vrut și cum am putut.
Re: Autorulota cu alcov sau semiintegrata
Scris: 27 Feb 2020, 20:37
de Terecoasa Adrian
Foarte frumoasa autorulota,sa o stapaniti sanatosi si cat mai multe iesiri la iarba verde,vad ca pana la urma a-ti optat pentru un model cu alcov,felicitari asa aveti cel mai mare spatiu de dormit intr-o autorulota de 7m lungime.

Re: Autorulota cu alcov sau semiintegrata
Scris: 28 Iul 2021, 17:54
de Ferariu Bogdan
Buna ziua tuturor.
Am schimbat autorulota cu una semiintegrata, asa ca m-am gandit sa revin cu propriile concluzii la propria intrebare de acum cativa ani.
Semiintegrata este mai usor de condus, dar nu este asa de spatioasa ca cea cu alcoven.
Mai usor de condus in sensul ca atinge viteze mai mari, nu “tine” atata vant ca alcovenul.
E drept ca are 170 cai fata de 120.
Am mers cu ea cu 130, am atins si 140, ceea ce cu alcovenul nu era posibil.
Cu alcovenul puteam merge lejer la 100 hm/h, dar peste devenea problematic.
Nu mai avea putere, motorul se tura foarte tare, spre exemplu ca sa merg cu 110 km/h, ajungeam la 2500 rpm, ceea ce la ducato este foarte zgomotos.
La Ford, merg lejer in regim de croaziera cu 120 km/h, la 2000 rpm.
O fi fiind Fiat Ducato castigatorul ultimilor 12 ani la sasiuri de camper, cum le place sa-si faca reclama, dar eu nu vad la Ford decat plusuri fata de Ducato.
Tinuta de drum mai buna, suspensie mai confortabila si muuult mai silentioasa, motor mult mult mai silentios si mai rafinat, cutie de viteze etajata mai potrivit, dupa parerea mea ( la Ducato la 60-70 esti in a 6-a),sarcini pe axe mai mari.
Ar fi buna comparatia cu un motor mai mare de Fiat pe un alcoven.
Ca si consum nu am atins o diferenta mai mare de 1 litru, dar am mers mai tare.
Ca si spatiu, orice autorulota e un compromis. Nu inseamna ca in cea mai spatioasa te lafai si in asta nu incapi. Sunt cam aceleasi constrangeri, cu care te obisnuiesti si asta e.
Ca si diferente de calitate, intre Xgo si Benimar, sunt diferente.
Pe langa tehnologia de fabricatie fara lemn si cu grosimi generoase ale podelei si plafonului, dispar micile imperfectiuni obisnuite la Xgo, si apar tot felul de detalii premium. Alte geamuri, alte telescoape, alte inchizatori, alta feronerie, materiale mai de calitate.
Per ansamblu, ii dau dreptate neamtului de pe forumul Xgo, care mi-a raspuns cand intrebam cu ce sunt mai bune cele mai scumpe decat Xgo, ca sunt un pic mai bune, dar MULT mai scumpe.
Cam la asta se rezuma experienta mea cu cele 2, pana in prezent.
Re: Autorulota cu alcov sau semiintegrata
Scris: 30 Iul 2021, 13:14
de Lupu Ciprian
F bune observatiile. Legat de sunet zgomote , simi diferente?
M am urcat intr un HYmer ERiba si am vazut ca zdranganea toata cu toate ca e cea mai laudata.. era 2008 totusi nu ceva vechi,.. la drum avea si vibratii si zdranganeli fata de a mea care e un Ford Chausson 2007 .
Re: Autorulota cu alcov sau semiintegrata
Scris: 03 Aug 2021, 11:00
de Ferariu Bogdan
Legat de sunete si zdranganeli, se aud ceva din zona patului electric.
Dar sunt in limite rezonabile.
La cealalta aveam un scartait permanent de care n-am putut sa scap nicicum
Re: Autorulota cu alcov sau semiintegrata
Scris: 05 Aug 2021, 23:31
de Radu Cristian Alexa
Asa pun toti preturile... adica pretul mare si cu rosu e cel fara TVA, fara accesoriile obligatorii, chiar si fara roti. Fara 42-43k minim nu iei o autorulota noua. E marketing sa te prinda.
Eu am semi-integrata... merge excelent, sta bine pe drum, chiar si cu 120CP intru fara probleme in depasiri. Consumul mediu e 9 litri/100 la un mers linistit pe drumuri nationale (deci fara autostrazi)... adica un 90-100 km/h in exterior, 70-80 km/h in sate. Cand am mers mai tare, a crescut si media, deci pe autostrada ma astept sa ajung la un 12-13 litri/100.
Intr-adevar motorul e foarte galagios... mi-e greu inca sa ma obisnuiesc cu el. Am trecut de la o japoneza (Rav4) pe Fiat Ducato si diferenta e colosala. Parca nici cutia de viteze nu-i etajata foarte bine... la 100km/h sunt "intr-a sasea"... deci nu o sa am sanse sa prind mai mult de un 120 km/h cu ea.
Al doilea aspect... parca m-am intors la Dacia 1310... nu are CAN, nu-i pot pune un sistem de infotainment ca lumea pt ca are mufa veche, merge perfect un radio vechi de 20 de ani. Trebuie sa modific multe la ea xa sa pot pune un radio modern de 7''.
Instrument cluster-ul e la fel de invechit... 15-20 ani in urma.
Nu stiu daca toate-s la fel, dar se pare ca la Fiat tehnologia ajunge mai greu...
Re: Autorulota cu alcov sau semiintegrata
Scris: 06 Aug 2021, 14:02
de cornelsavu
Sa nu uitam ca totusi sunt fabricate pe sasiuri de dube si in marea majoritate a cazurilor au peste 3 tone. Daca vreti sa puteti sa bagati a 6-a la 120-130 luati si un motor de minim 3 litri. La 2,3 cu 120 CP daca nu ar avea cutia rapoarte scurte abia s-ar misca pe drum.
Tatal meu are pe ford, este un pic mai linistit si mai sprinten (fiind semiintegrata), dar cutia tot rapoarte scurte are.
Ce am mai observat, cu cat norma de poluare creste cu atat mai sugrumate sunt, desi pe hartie par sa fie aceasi CP sau cuplu.
Are un can bus, dar mai primitiv si asigura functiile vitale. Se gasesc destule adaptoare pentru navigatie si merg, eu am montat 2 pe 2 campere, singurul inconvenient este ca trebuie sa trageti un fir de la comutatorul din cutie sau becul din spate ca sa stie cand dati inapoi.
Legat de zgomot, un covoras textil dedicat si un pic de izolatie fonica fac minuni. Sunt in punctul in care studiez cum sa izolez cabina atat fonic cat si termic, dar din pacate nu se gasesc prea multe informatii despre Ducato.