Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Nu mai deschid alt topic.
Se poate incarca bateria aferenta motorul autorulotei, cu un redresor, fara sa scot borna de plus ? Desfac de pe baterie numai borna de minus.
Pe autorulota nu am senzori,decat ala de ABS.
Multumesc anticipat.
Daca redresorul este "inteligent", pune linistit, fără sa scoți nicio borna. Daca e din cel mai rudimentar (fara niciun control pe tensiunea de iesire) ajunge sa scoti minusul.
Era goala bateria,am uitat aparatul de alungat soriceii si localizatorul GPS pornite.
Am un redresor neinteligent,tinut pe baterie 4 ore si a pornit masina.Isi face treaba,este folosit prima oara in 3 ani.Pe la recenziile de pe Emag se specifica ca: ,,Incarca tare la inceput, apoi reduce amperajul pe masura ce creste tensiunea" .
O sa-l las si maine pe baterie.7.5ah/ora incarcarea,cam 13 ore . https://www.emag.ro/redresor-acumulator ... D7MHF2BBM/
Nu-l lasa nesupravegheat, nu stie sa se opreasca la vreme.
Daca ai un aparat de masura (voltmetru de curent continuu), masoara-l in gol (probabil ca se duce peste 18 volti) cu un condensator de >1000 micro / 25V pus in loc de baterie (plus la plus, minus la minus). E bun daca n-ai altceva, dar la banii astia...
Va rog,ma poate ajuta cineva?
Am venit cu autorulota acasa dupa un drum de 500km.Ambele baterii erau pline.Am stins luminile,am decuplat Truma,frigiderul,panoul...iar dupa 72 ore ambele baterii erau goale si evident masina nu a pornit.
Ce consumator ar mai putea fi? Ce ar trebui sa verificam? Nu cunoastem masina...abia am achizitionat-o!
Ciprian Rosca scrie: ↑17 Feb 2020, 18:29
Era goala bateria,am uitat aparatul de alungat soriceii si localizatorul GPS pornite.
Am un redresor neinteligent,tinut pe baterie 4 ore si a pornit masina.Isi face treaba,este folosit prima oara in 3 ani.Pe la recenziile de pe Emag se specifica ca: ,,Incarca tare la inceput, apoi reduce amperajul pe masura ce creste tensiunea" .
O sa-l las si maine pe baterie.7.5ah/ora incarcarea,cam 13 ore . https://www.emag.ro/redresor-acumulator ... D7MHF2BBM/
Are un transformator ordinar si o punte redresoare..atat .Nimic ,,inteligent" .Faptul ca ,,baga " mai tare la inceput este ,,legenda" .Acumulatorul ,descarcat va avea nevoie ,va absorbi un curent mai mare iar in timp ce acumuleaza ceva in zeama lui va ,,absorbi" un curent mai mic.Exista riscul sa iti ,,fiarba" acumulatorul.Astea sunt pentru incarcari de urgenta ...exact ce ai facut tu.
Anca Solunca scrie: ↑24 Feb 2020, 15:20
Va rog,ma poate ajuta cineva?
Am venit cu autorulota acasa dupa un drum de 500km.Ambele baterii erau pline.Am stins luminile,am decuplat Truma,frigiderul,panoul...iar dupa 72 ore ambele baterii erau goale si evident masina nu a pornit.
Ce consumator ar mai putea fi? Ce ar trebui sa verificam? Nu cunoastem masina...abia am achizitionat-o!
Ce masina ? Ce acumulatori? Poate vanzatorul a pus doi acumulatori de capacitati diferite (si aia obositi ),poate a ramas aprins un bec pe undeva...posibilitati sunt multe.
Laika Kosmo 212. Masina are 9 luni...acumulatorii sigur sunt OK. Nu a ramas niciun bec aprins. Are alt consumator de care noi nu stim.
Nu exista nicio protectie(optional de montat)...sa se poata decupla tot in stationare...sau la un anumit nivel sa decupleze...sa nu consume in totalitate acumulatorul masinii??