Pagina 4 din 5

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 02 Iul 2012, 10:18
de Calin Lisovschi
ma bag si eu in vorba:

dupa cum stiti ani buni am avut ford mondeo. rulote vreo 4. cel mai bun "atelaj" dpdv al aerodinamicitatii a fost ford mondeo + crystall (grupul beyerland), unde puteam sa merg cu 110 cu consum sub 10. cum treceam insa la 120 consumul se ducea spre 12, iar la 130 sarea de 15.

cel mai defavorabil "atelaj" a fost ford mondeo + dethleffs rondo (cea dinaintea asteia pe care o am acum), cand se simtea imediat consumul in functie de viteza: fata de atelajul anterior consumul era cu vreo 2 litri in plus, in conditii de mase egale.

acum cu jeep grand cherokee + dethleffs camper (aceeasi aerodinamica ca la rondo) consumul a fost anul trecut pe traseul cheia - ulcinj (muntenegru) cu o viteza de max 90km/h (si asta pe autostrada din serbia), cu urcari prin muntii serbiei si ai muntenegrului, o medie de 60-70 km/h undeva in jur de 9.5%, ceea ce mie mi se pare super ok, tinand cont ca aveam in jur de 4 tone... la intoarcere am tras mai tare, cu viteze maxime de 110 pe bulgaria si albania, astfel incat consumul a urcat la 12%. deci dupa cum mai spunea cineva nu conteaza atat de mult caii cat aerodinamica rulotei. din punctul meu de vedere conteaza mai mult cuplul decat caii, iar la diesel cuplul este mai mare decat la benzina.

dpdv al stabilitatii pot spune ca o rulota mai mare si mai grea este mult mai stabila decat una mica si usoara.

insa ce conteaza cel mai mult la o masina este ambreiajul. asta este cel mai "fortat". din acest motiv am si schimbat masina, pt ca un 4x4 este facut sa si traga mai mult decat o limuzina.

cat despre franare am observat ca franarea se face mai bine cu rulota, mai ales cand este grea...

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 03 Iul 2012, 10:43
de Cica Ovidiu
domnilor!
apreciez fiecare postare,INSA m-ar ajuta parerile celor ce poseda si folosesc pt tractarea rulotei LOGAN-uri
multumesc inca o data!

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 03 Iul 2012, 12:45
de Doru Bodeanu
Va salut,
Rulota mea are MMA 900 kg si ...cam atat cantareste cu bagaje. O trag cu Logan benzina 1.4. Desi rulota are forma aerodinamica, anul trecut cand veneam de la mare nu puteam merge decat cu a 4-a, consum 12%, am crezut ca am uitat frana trasa. Cand am coborat... sa-mi dea vantul cu portiera in cap. Cu vant din spate zici ca ai vela, merge singur. In rest, consum mediu 8 % si trage Loganul de nu se poate. Panta de la Babarunca (Cheia-Brasov ) o urca lejer cu a 2-a si a 3-a.Singura problema intalnita pana acum: panta cu iarba, patineaza rau fara demaraj pentru ca Loganul e usor. La drum intins: 90 - max 100 km/h fara probleme (la mai mult incepe directia sa oscileze) cu consum 7.5-8.5 l/100 km.

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 04 Iul 2012, 13:18
de Cica Ovidiu
multumesc Doru!

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 04 Iul 2012, 14:30
de Constantin Curelea
Vorbea Calin de ambreiaj.
Intr-adevar tot efortul, la rampe si plecare de pe loc, este in acest cuplaj.
Loganul are avantajul ca are ambreiajul in constructie clasica.
Schimbarea lui inseamna cca. 600 lei cu manopera si toate piesele noi.
La orice alt model de autoturism, din generatia noua, costurile sunt foarte mari daca se pune problema defectarii ambreiajului.

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 16 Iul 2012, 23:04
de Cica Ovidiu
pt ca am primit mai mult raspunsuri de la cei cu Logan-uri pe benzina
in seara asta ,,am imprumutat,, un Logan diesel de 50kw cu carlig,am facut plinul ochi si am agatat rulota(900kg)si la drum
insa la intoarcere, surpriza dupa ce am facut iar plinul ochi
consum :10,8 l/100 km (cu aerul dat drumul)
ma asteptam la un cu totul alt consum

mai astept inca pareri NUMAI daca se poate(!)de la cei care au si trag rulota cu un Logan diesel !

multumesc

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 16 Iul 2012, 23:29
de Serpescu Gheorghe
Eeee, asa mai merge! Asa se face consumul, nu cel citit pe bord. Este si normal. Daca eu la un motor de 2000 cmc, 350 Nm, 160 cp, cu o rulota incarcata de 1200 kg, am o crestere de consum de aprox 2l %, atunci cum un Logan sa consume 5,5-6%!? Inseamna ca atunci cand e fara rulota, produce benzina? Scuze ca m-am bagat, nu am Logan.

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 17 Iul 2012, 21:56
de Luca Adrian
Eu trag rulota(730 proprie cu 1000 mma) cu un Logan MCV 1,5 de 90 cp(nu sciu cati kw) si pot sa spun ca am batut multe drumuri cu ea. Consumurile de 5% - 6% sunt vise si sunt nerealistice.
Un consum mediu pe care-l iau in seama este de 7,5 - 8% si asta la viteza constanta de 80 - 90 km/h. Daca treci de viteza asta si urci in 100 sau peste, treci de 10% (oricum, asta este valabil pentru toate masinile nu numai pentru cea de care vorbim).
Referitor la urcusul pe Transalpina, am fost acolo acum o luna, fara rulota, si am urcat relativ usor, totusi cu rulota in spate eu personal nu ma aventurez. Pe Transfagarasan cred ca as urca, dar dinspre Curtea de Arges nu dinspre Sibiu.

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 17 Iul 2012, 23:50
de Adrian Cucoanes
Daca Ovidiu mai asteapta pareri, eu sunt gata sa-i mai ofer una.
Week-end-ul trecut , am facut o iesire la munte. Stiind despre discutiile de pe forum am facut plinul, mi-am resetat calculatorul si iata ce date am obtinut.Pe distanta dintre Tecuci GL si Gresu VN cam 100 Km am scos un consum mediu de 6.8 (inregistrat la destinatie) cu un maxim de 7.2 la un moment dat .Nu sunt rampe foarte abrupte dar diferenta de altitudine e totusi de 900m.
La intoarcere am inregistrat la bord un consum de 5.9 . Apoi am mers cu Loganul solo. Astazi am facut iarasi plinul (au intrat 49 lt.) si am la bord un consum mediu de 5,4. Am mers mai tot timpul si cu AC ca au fost calduri mari.
Eu nu trag concluzii, las la aprecierea d-voastra.

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 18 Iul 2012, 08:05
de Constantin Curelea
49 l pentru cati km?
Din care cu rulota ?

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 18 Iul 2012, 08:41
de Adrian.Apreotesei
Prea multe dicutii despre consumuri care oricum nu le ia nimeni in seama decat cand ajunge sa faca calculele pentru o iesire.
Ideea este urmatoarea: consumul tine atat de caii de sub capota cat si de "boul" :D de la volan.
Cea mai buna masina din toate cate pot sa existe este cea pe care o are sau si-o poate permite fiecare. La fel si cea mai buna rulota e cea pe care o ai. Intodeauna vor fi carcotasi care sa te sacaie.
Nu ii luati in seama. Consumuri mici sau mari, totul se sterge cand ajungi la destinatie si calezi rulota, te asezi pe scunel si in momentul acela nu cred ca se mai gandeste cineva la cat o fi ramas in rezevor sau cat o fi consumat.

Ca sa ne si distram putin aseara am intrat in rulota cu un alt coleg tot rulotist, s-a asezat el pe scaun si cans sa ma asez si eu am ajuns amandoi gramada pe jos pt ca nu am calat rulota cand am parcat. Asa ca tineti minte si lasati picioarele, macar din spate.

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 18 Iul 2012, 08:54
de Catalin Gigi
Ai mare dreptate Adrian :lol:

Am ras la gandul cum v-ati dat cu craci in sus :D amintindu-mi de o faza asemanatoare patita de mine in care am spart spoilerul din spate ...atunci nu am ras ...mi-am dat 2 palme in semn de repros :D .

Loganul cu 1.5dci merge usor cu o rulota dupa el ...cu cat e mai usoara atat mege mai bine si evident consumul este mai mic....acelasi lucru este valabil la toate echipajele .