Pagina 4 din 7

Re: Problema aerodinamica

Scris: 30 Oct 2009, 12:46
de Odenie Sergiu
Eu am mers cu 90 km/h...la vale :lol: .Pentru noi,cei cu combi,cred ca s-ar putea incerca cu un dispozitiv prins pe bare spre spatele masinii,astfel distanta pana la rulota este mai mica.Ar fi ca o cutie de bagaje deasupra,nu vad ce treaba ar avea RAR-ul cu asta.S-a scris aici ca si cu o cutie de bagaje Thule s-a observat o reducere a consumului,deci implicit frecarea cu aerul fiind mai mica,un dispozitiv adecvat va putea face,cred ceva mai mult.

Re: Problema aerodinamica

Scris: 30 Oct 2009, 21:11
de Relu Deliu
Va salut si va povestesc despre paravant sau deflector sau cum vreti sa-l denumiti.
Il folosesc din vara asta, l-am cumparat din Italia, 100E+50Etaxe postale.
La viteza pana la 90km/h, cu rulota mea consumul, consumul scade cu aprox. 1,5-2L%.
Peste 90km/h, consumul scade cu 1-1,5%.
Indiferent de ce s-ar spune, am verificat, fara placa,dupa postarile lui George referitor la mersul in spatele tirului si placa are aproape acelasi efect. Este posibil ca economia de carburant sa fie mai mare in cazul motoarelor pe benzina.
Sigur va da rezultate notabile in cazul rulotelor asemanatoare cu Burstner-ul, care au peretele de la protap putin inclinat.
La mine economia este aproape nesemnificativa, datorita aerodinamicitatii rulotei si faptului ca masina este combi.
Mi-a luat destul de mult timp sa-l reglez(are multe posibilitati de reglare) si asa cum am citit mai sus, pozitia optima este cat mai in spate si aplecat spre inapoi. Daca nu este asezat corect, chiar si mersul fara rulota este afectat si consumul creste extrordinar(chiar si 40%). Segmente de drum unde stiam ca am 8%, cu placa montata gresit si fara rulota consumam 11-12%.
Vara asta am facut Pitesti- Transfagarasan- Brasov- Bucuresti, cu un consum de 8%.
Eu zic ca merita, in special in cazul rulotelor patratoase.
Daca este cineva interesat si vrea sa-l foloseasca pentru un mulaj, o matrita, cu placere il imprumut.
El este realizat din plastic si se prinde de bara transversala cu ajutorul a doua cleme in forma de L, fixate de doua urechi de prindere.
Am sa pun si ceva poze pentru detalii.

Imagine
Imagine
Imagine

Re: Problema aerodinamica

Scris: 30 Oct 2009, 21:27
de Radu Pascu
Foarte interesant, si multumim pentru descriere.
Dar am doua intrebari:
spuneti ca economia de combustibil este de 1,5% aprox, dar mai jos todvs. afirmati ca economia nu este semnificativa avand in vedere ca aveti o caroserie station. Sa inteleg ca ati facut teste cu alta masina?
Va rog daca puteti sa specificati care este lungimea protapului de la rulota dvs. Adica distanta de la spatele caroseriei pana la peretel rulotei. din fotografie rezulta ca protapul este foarte scurt, dar se poate sa fie o iluzie optica.
Va rog daca se poate sa specificati un link cu magazinul de unde ati cumparat.
Si nu in ultimul rand, sunt interesat sa "copiez" eleronul dvs. daca este disponibil pentru prelevarea unui mulaj. Ramane sa propuneti modalitatea si costurile deranjului dumeavoastra.

Re: Problema aerodinamica

Scris: 30 Oct 2009, 21:53
de Relu Deliu
Da, lungimea protapului este destul de mica, cred ca 1-1,5m.
Dupa cum se vede, peretele dinspre protap este destul de inclinat si ajuta foarte mult.
Placa am gasit-o second-hand, este ca noua.
N-am testat-o cu alta masina, doar am mers cu ea cu si fara rulota.
Nu ma deranjaza s-o imprumut, insa cer seriozitate si bineinteles garantie.
Pot fi sunat pentru detalii.
Imagine

Re: Problema aerodinamica

Scris: 30 Oct 2009, 23:19
de Nelu Predonu
Ovidiu Ciobanu scrie:...Cum am ajuns sa merg (aproape) saptamanal cu rulota spre Constanta, noaptea pe autostrada dupa ora 23, am tot testat problema viteza/consum, si rulota mea este cel putin jalnica, parca trag un perete dupa mine! Dau niste date aproximative - motor diesel 1.9 tdi ......
Eu cred Ovidiu, ca ai acest mare consum datorita faptului ca pe o masina frantuzeasca - renault megane - ai montat un motor nemtesc - TDI. :D
Lasand gluma la o parte, eu pe drumul de intoarcere de la Murighiol la Bucuresti am avut consum 6,9l/%, viteza medie 80-90 km/h
Camper - Ford Transit 2,2l, 140cp, 6 trepte.

Revenind la subiect, cred ca paravantul poate avea un efect pozitiv. Marea problema pe care o vad in folosirea unui astfel de dispozitiv este data de modul de pozitionare a paravantului. Dupa cum mentiona si Relu, printr-o pozitionare incorecta poti cadea usor din lac in put, adica un consum de 9-10l/% sa-l "reduci" la 12-13 l/%.

Re: Problema aerodinamica

Scris: 30 Oct 2009, 23:54
de Ovidiu Ciobanu
Nu mai cred ca am consumul asa mare - desi ca referinta ar trebui sa luam consumul instantaneu la 100 km/h. Si ca sa respectam adevarul istoric, frantujii au pus motoare diesel pe autoturisme pe vremea cand nemtii abia incercau injectia de benzina monopunct. Ceea ce nu contrazice faptul ca masinile germane au o calitate de productie mai buna.
Atasez si poza cu profilul atelajului - se vede lungimea protapului si forma prea dreapta a rulotei...

Re: Problema aerodinamica

Scris: 31 Oct 2009, 13:29
de Radu Pascu

Re: Problema aerodinamica

Scris: 31 Oct 2009, 15:00
de Relu Deliu
Ovidiu, daca te consoleaza asta, iti spun ca pana anul trecut am tras rulota cu o Sierra de 2L injectie de benzina, Coswort, cu un consum de 14-16% cu rulota si de 8-9% fara.
La 90km/h am vrut sa depasesc un tir si cand am ajuns cu rulota in dreptul cabinei, n-am mai putut trece. Am tras de motor in toate felurile, nu putea.
Altfel, am fost cu atelajul asta(Ford Sierrra+ Beyerland), Bucuresti-Rimmini si retur, cu un consum de 15%(5-6 plinuri la dus si invers) si am mers si cu 130km/h in Slovenia. Mai mult nu merge pentru ca intra in balans(am cupla AKS 1300).
Consumul mare de benzina la tractarea rulotei a fost principalul motiv pentru care am schimbat masina.
Daca ai avea un Break, te-ar putea avantaja.

Re: Problema aerodinamica

Scris: 31 Oct 2009, 15:18
de Florin Drumea
Eu zic ca ar fi mai bine sa le punem aripi...cine stie poate zburam daca prindem un vant bun. :D :D :D

Re: Problema aerodinamica

Scris: 01 Noi 2009, 12:00
de Radu Pascu
Din ce am mai citit, despre aceste deflectoare, se pare ca nu sunt eficiente decat in cazuri particulare. Aerodinamica este un domeniu destul de greu de stapanit si chiar daca am suficiente cunostinete in domeniul auto(conform profesiei mele), nu am mijloacele necesare pentru tot felul de probe. Cat despre modificări aduse rulotei, ca sa răspund celor ce au întrebat apropo de RAR , probabil ca ar trebui omologat RAR, dar cate camioane circula fara omologare la deflectoarele de pe cabine? Inca nu face interes acest subiect in trafic, desi ar trebui sa fie legiferata problema.
Este clara afirmaţia unui articol de pe net ca orice deflector sau "volum" pe acoperiş, creşte rezistenta la înaintare. Exemplul era că, dacă acel obiect creşte rezistenta cu 10% (teoretic) atunci efectul lui asupra rulotei trebuie să fie cu mult peste 10% ca să fie eficient. Dacă nu, ce dai pe pere iei pe mere.

Re: Problema aerodinamica

Scris: 01 Noi 2009, 13:38
de Catalin Popescu
Buna ziua,lege exista:orice echipament ce se adauga unui autovehicul trebuie sa fie omologat RAR.
Ex:carlig remorcare,suprastructura...etc.

Re: Problema aerodinamica

Scris: 01 Noi 2009, 22:39
de Dan Cilan
Catalin , cu respect , dar cred ca un suport de bicicleta sau un portbagaj Thule sau un deflector nu necesita omologare RAR ! Sunt jucarii care nu modifica caracteristicile tehnico-constructive ale vehiculului ( cum ar fi de exemplu, carligul de tractare ) !