Pagina 4 din 7

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 28 Feb 2009, 22:45
de ilascu.iulian
am reusit si am dat jos astazi protapul si m-am uitat la amortizor.pe pistonul ala nu prea mai avea vaselina.l-am curat cu motorina si pistonul si protapul in interior si apoi am umplut cu vaselina si gresat la urma cat a mai incaput.amortizorul cred ca e bun si zic asta pt ca am incercat sa il imping cu mana si se strange foarte greu...lent si la fel si revine lent.este normal asa/?sau ar trebui s-a isi revina mai brusc ceva genu telescoapele de la haion la o masina????am montat tot la loc si acum daca imping de protap isi revine la loc dar foarte lent.eu cred ca e bun asa.voi ce parere aveti??? multumesc!!!

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 28 Feb 2009, 22:49
de Sandu Toma
Cred ca operatiunile facute sunt binevenite, cel putin odata pe an.
Ramane de vazut la proba "in teren" daca a disparut si scartaitul.
Amortizorul este bine sa functioneze un pic mai greu, in mbele sensuri, de fapt asa cum spune si numele "amortizor" sau "shock absorber", el trebuie sa preia socurile si sa faca functionarea lina.
Oricum functionarea dispozitivului de franare inertial va fi mult mai buna dupa curatarea si gresarea facuta.

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 28 Feb 2009, 22:53
de ilascu.iulian
da ce ziceti amortizorul functioneza normal? lent.. sau ar trebui ceva mai rapida revenirea la loc ???

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 28 Feb 2009, 22:55
de Sandu Toma
Amortizorul este bine sa functioneze un pic mai greu, in ambele sensuri, de fapt asa cum spune si numele "amortizor" sau "shock absorber", el trebuie sa preia socurile si sa faca functionarea lina.

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 28 Feb 2009, 22:57
de ilascu.iulian
aha.am inteles.multumesc.asta era nelamurirea mea.va multumesc mult.

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 01 Mar 2009, 10:16
de Costin Tabra
La fel functioneaza si la mine. Asa cum spunea si Sandu, functia amortizorului este de a prelua socurile, deci este cat se poate de firesc sa se miste mai greu, in ambele sensuri, deoarece functioneaza si la comprimarea si la destinderea protapului.

Da, Iulian, este foarte bine ca dupa operatiunile de intretinere protapul revine SINGUR la pozitia destinsa. Asa si trebuie.

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 01 Mar 2009, 14:22
de Serpescu Gheorghe
Amortizorul trebuie sa se destinda dupa fiecare franare, altfel ar aparea zgomote la plecarea da pe loc sau la o eventuala accelerare.

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 08 Mar 2009, 17:55
de ilascu.iulian
stiti ca am dat jos protapul si am curatat si gresat.dar am ramas cu o nelamurire si nu am mai apucat sa va intreb.sub protap cand actionez maneta de frana este o chestie de fier ca un carlig asa cu cioc.am observat ca in momentul cand trag frana de mana carligul acela se trage si el cumva in spate mai exact se lasa in jos.iar la lasarea manetei in jos carligul respectiv se duce in fatza.nu pot sa imi dau seama ce rol poarta el acolo.pt ca in momentul cand imping protapul cu mana nu vad nici o diferentza nici la carlig nici la frana.m-a puteti ajuta? va multumesc

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 08 Mar 2009, 18:11
de Serpescu Gheorghe
Daca am inteles bine, ala ar trebui sa fie de la frana de mana si actioneaza numai atunci cand o tragi, daca gresesc imi cer scuze, ca nu am umblat acolo decat odata si nu-mi aduc bine aminte.

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 08 Mar 2009, 18:19
de ilascu.iulian
da numai cand trag frana de mana atunci se misca in spate si las frana libera revine in fatza.m-am uitat pe acolo sa vad daca vine bagat pe undeva carligul acela da nu imi dau seama.

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 08 Mar 2009, 18:31
de Serpescu Gheorghe
Cred ca de el vine prins cablul de siguranta care se agata la carlig si tija de actionare a sabotilor, dar mai asteapta putin si poate te ajuta cineva mai luminat, adica Sandu sau Costica Tabra etc... :D

Re: Protapul scartaie la curbe si la denivelari

Scris: 08 Mar 2009, 23:37
de Costin Tabra
Iulian,

Ceea ce descrii tu face parte din sistemul de franare inertiala. Acest sistem este conectat la cupla rulotei printr-un cilindru culisant in interiorul caruia se afla amortizorul de socuri. Mai departe, printr-un sistem de tije si cabluri, comprimarea si destinderea protapului se traduce prin franarea (la comprimare) si defranarea (la destindere) rulotei. Tot in zona respectiva (sub protap) se mai conecteaza levierul franei de mana (cu un amortizor hidraulic sau cu un arc intr-un cilindru - in functie de model) si tot acolo, printr-un inel se conecteaza cablul de siguranta.

In imaginea de mai jos vei vedea cam toate elementele de care am povestit:
Sist. franare.jpg
(20.25 KiB) Descărcat de 1007 ori
Imi pare rau ca este cam mic, insa poate ca salvat si deschis cu altceva, poate fi marit astfel incat sa se inteleaga mai bine cum functioneaza acest sistem. Daca te mai pot ajuta cu ceva, scrie.

@Gheorghe Serpescu: Numele de botez este chiar Costin, nu Costica, asa ca astept mielul :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: