Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Imi permit sa redau articolele din OUG 195/2002 completata si modificata cu Legea 49/2006, adica Noul Cod Rutier care spune ca:
CAPITOLUL II: Vehiculele SEC?zIUNEA 1: Conditiile privind circulatia vehiculelor si controlul acestora Art. 7 Orice vehicul care circula pe drumurile publice trebuie sa corespunda normelor tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si utilizarea conform destinatiei. Art. 8 Pentru a fi conduse pe drumurile publice, autovehiculele si tramvaiele trebuie sa fie dotate cu truse medicale de prim ajutor, triunghiuri reflectorizante si stingatoare de incendiu, omologate. Art. 9 (1) Pentru a fi înmatriculate, înregistrate sau admise în circulatie, autovehiculele, mopedele, remorcile si tramvaiele trebuie sa fie omologate în conditiile legii. (2) Categoriile de vehicule care pot fi admise în circulatie fara a fi omologate se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului, cu avizul Ministerului Administratiei si Internelor - Inspectoratul General al Politiei Române, care se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I. (3) Documentul care atesta omologarea este cartea de identitate a vehiculului, eliberata în conditiile legii. (4) Pentru a fi mentinute în circulatie, vehiculele înmatriculate se supun inspectiei tehnice periodice. (5) Inspectia tehnica periodica se efectueaza în statii autorizate, conform legislatiei în vigoare. (6) Pentru autovehiculele apartinând institutiilor din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, inspectia tehnica periodica se poate efectua si în statii proprii, autorizate potrivit legii. Art. 10 (1) Este interzisa circulatia pe drumurile publice a vehiculelor care nu corespund din punct de vedere tehnic, a celor al caror termen de valabilitate a inspectiei tehnice periodice a expirat, precum si a celor neasigurate pentru raspundere civila pentru caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie. (2) Constatarea defectiunilor tehnice ale vehiculelor se face de catre politia rutiera, iar verificarea starii tehnice a vehiculelor aflate în trafic pe drumurile publice se face de catre politia rutiera, împreuna cu institutiile abilitate de lege. ......... Art. 117
(1) Imobilizarea unui vehicul se dispune de catre politistul rutier în cazul savârsirii de catre conducatorul acestuia a uneia dintre urmatoarele fapte: a) conducerea unui vehicul neînmatriculat sau neînregistrat ori cu numar de înmatriculare sau de înregistrare fals ori fara a avea montate placutele cu numarul de înmatriculare sau de înregistrare; b) conducerea unui vehicul a carui stare tehnica pune în pericol grav siguranta circulatiei, deterioreaza drumul public sau afecteaza mediul; c) conducerea unui vehicul cu încalcarea regulilor referitoare la transportul marfurilor periculoase ori cu gabarite si/sau mase depasite;
Deci , alaturi de obligatiile si drepturile pe care le confera permisul de conducere exista , in lege, si aceste conditii tehnice pe care, conform datelor din Certificatul de Inmatriculare,trebuie sa le respectam. Certificatul de Inmatriculare preia datele din Cartea de Identitate a vehiculului care este documentul de omologare al acestuia.
Constantin Curelea
Bucuresti
Renault FLUENCE+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com
Art. 112 (1) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia se retine de catre politia rutiera în urmatoarele cazuri: a) vehiculul nu are efectuata inspectia tehnica periodica valabila; b) nu sunt respectate normele tehnice constructive referitoare la transportul produselor periculoase; c) vehiculul circula noaptea fara faruri sau lampi de semnalizare, dispozitivele de iluminare si semnalizare luminoase, mijloacele fluorescent-reflectorizante, prevazute în normele tehnice în vigoare; d) vehiculul circula cu defectiuni majore la sistemele de iluminare-semnalizare sau cu alte dispozitive decât cele omologate; e) sistemul de frânare de serviciu este defect; f) sistemul de frânare de ajutor sau de stationare este defect; g) mecanismul de directie prezinta uzuri peste limitele admise; h) anvelopele au alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevazute în cartea de identitate a vehiculului, prezinta taieturi sau rupturi ale cordului ori sunt uzate peste limita legal admisa; i) zgomotul în mers sau stationare depaseste limita legal admisa pentru tipul respectiv de vehicul; j) motorul emite noxe poluante peste limitele legal admise; k) elementele dispozitivului de cuplare pentru remorcare prezinta uzuri pronuntate ori nu sunt compatibile, fiind de natura sa provoace desprinderea remorcii sau dezechilibrarea ansamblului; l) autovehiculul sau tramvaiul are aplicate pe parbriz, luneta sau geamurile laterale afise sau reclame publicitare, folii neomologate si/sau nemarcate corespunzator ori accesorii care restrâng sau estompeaza vizibilitatea în timpul mersului, atât din interior, cât si din exterior; m) autovehiculul are aplicat pe partea frontala si/sau posterioara a acestuia afise, înscrisuri sau reclame care diminueaza eficacitatea dispozitivelor de iluminare si semnalizare luminoasa ori citirea numarului de înmatriculare; n) autovehiculul prezinta scurgeri semnificative de carburant sau lubrifiant; o) placutele cu numarul de înmatriculare sau de înregistrare nu sunt conforme cu standardul ori au aplicate dispozitive de iluminare, altele decât cele omologate; p) datele din certificatul de înmatriculare sau de înregistrare nu concorda cu caracteristicile tehnice ale vehiculului; r) vehiculul nu a fost radiat din circulatie în cazurile prevazute în prezenta ordonanta de urgenta; s) vehiculul nu este asigurat de raspundere civila în caz de pagube produse tertilor prin accidente de circulatie, conform legii; t) detinatorul vehiculului nu a preschimbat certificatul de înmatriculare sau de înregistrare, în conformitate cu prevederile legale; u) vehiculul nu are montata una dintre placutele cu numarul de înmatriculare sau de înregistrare; v) vehiculul are lipsa elemente ale caroseriei ori aceasta este într-o stare avansata de degradare; x) lipsa dotarilor obligatorii pe autovehicule destinate învatarii conducerii autovehiculelor în procesul instruirii persoanelor în vederea obtinerii permisului de conducere, prevazute de reglementarile în vigoare. (2) ?Zn situatiile prevazute la alin. (1) lit. b), c), e), g), k), o), p), r) si s), la retinerea certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, politistul rutier elibereaza conducatorului de vehicul o dovada înlocuitoare fara drept de circulatie, iar în cazurile prevazute la alin. (1) lit. a), d), f), h), i), j), l), m), n), t), u), v) si x), o dovada înlocuitoare cu drept de circulatie pentru 15 zile. (3) ?Zn situatiile prevazute la alin. (1) lit. b), o), p), r) si s), odata cu retinerea certificatului de înmatriculare politistul rutier retrage si placutele cu numarul de înmatriculare sau de înregistrare. (4) Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare si placutele cu numarul de înmatriculare sau de înregistrare, cu exceptia celor care nu corespund standardelor, se restituie proprietarului sau utilizatorului vehiculului de catre politia rutiera, la prezentarea de catre acesta a dovezii încetarii motivului pentru care documentul a fost retinut, în conditiile prevazute în regulament.
Constantin Curelea
Bucuresti
Renault FLUENCE+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com
Pt@ Fotodeva carligul care ar trebiu sa-l folosesti sa fie unul omologat, eu iti recomand cel facut de Autoflex special pt. Logan. Costa aprox. 450 RON si are tot ce-i trebuie inclusiv priza cu 7 pini si cablaj. Montajul daca ai un minim de cunostinte despre mecanica si un pic despre instalatii electice auto vei reusi sa-l montezi chiar tu. Daca nu va trebui sa mergi la un service auto. Pe al meu l-am montat acasa singur. Daca mai ai intrebari despre carligul de remorcare punele pe acest topic.
Piriu Nicolae - membru fondator ClubRV.
DUSTER 1.5 DCI, HOBBY 400 Clasic
Nu exista (din cate stiu eu) carlig antibalans ci doar carlig si atat. Exista cupla antibalans si aia o are (sau nu) rulota. In caz ca nu e pe rulota se poate monta dupa aceea. Avea cineva o oferta postata la accesorii (cred) la superpret... Oricum rulotele mai noi de '85 au cam toate... Bafta...
Referitor la ce a scris adminul, exista sigur in noul regulament si un articol legat de tractarea cu dispozitive neomologate.....nu am regulamentul la indemana dar stiu sigur ca exista....
Ursuletz - se poate trece in certificatul de inmatriculare masa maxim in ansamblu de vehicule !
Daca ne uitam in lege o sa vedem ca putem tracta o rulota cu greutatea maxima admisa nu mai mare de greutatea autovehiculului si ansamblul sa nu depaseasca 3,5t nu?
CATEGORIA B: 1. Autovehiculul a carui masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg si al carui numar de locuri pe scaune, in afara conducatorului, nu este mai mare de 8. 2. Ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 750 kg. 3. Ansamblul format dintr-un autovehicul tragator din categoria B si o remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 3.500 kg, iar masa totala maxima autorizata a remorcii nu depaseste masa proprie a autovehiculului tragator. Ce scrie la punctul 3?Se pare ca am dreptate nu?
Nu pricep despre ce ansamble tot vorbiti!!!Daca rulota cu masina cu tot depaseste nu stiu cate tone atunci te duci la politie si-ti cumperi alta categorie.Astia cu controlul,organul adica,daca e insotit de baietii cu jachete verzi si cantar,pot sa-ti ia la cantarit ansamblul sau numai rulota sa vada daca depasesti ceva! Lucru de care sincer,ma indoiesc! Dac in certificat la pozitia aia cu cat poti sa tractezi zice nu stiu cat,chestie in care tu te incadrezi cu rulota sau ce tragi....care-i treaba? De ce ne zbatem atat? Daca nu bate greutatea rulotei sau a ansamblului....cine crede ca scapa!!! Organul e...vigilent si pandeste!!! :D :D :D @sorine...in certificat se trece ce s-a trecut si pana acum.Asta ptr ca e international si asa-s regulile.Nu se trece ce vrem noi! @bebe,oare sunt unii asa tampiti incat sa mearga(traga) ceva cu carlig "facatura"? :D
Atentie! Datele din certificatul de inmatriculare sunt pur tehnice si tin de siguranta de proiectare si constructiva-inclusiv coeficientii de siguranta iar conditiile de a conduce diferite autovehicule sau ansambluri de vehicule tin de permisul de conducere.
In general, rulotistii au PC de categoria B. Deci au dreptul de a conduce un ansamblu ce nu depaseste 3,5 t iar masa remorcii nu trebuie sa depaseasca masa autovehiculului tragator. Prin masa se intelege sarcina maxima autorizata.
Atentie la remorcile goale!
Constantin Curelea
Bucuresti
Renault FLUENCE+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com
@parpaneata...nu am spus ca se trece ce vrei in certificat!!! Domnul maurice a scris asta.
Daca datele din certificat sunt doar tehnice nu vad de ce unii nu s-ar incadra. Eu am greutate maxima remorcabila cu dispotiv de franare 860,iar o rulota cu greutatea maxima admisa de 900-1000 nu are greutatea proprie mai mare de 750kg.
@maurice...ai innebunit!!! :D :D :D N-am citit daca ai scris tu dar.... :D :D :D @sorinrec,ai dat cele 3 puncte din lege. La 2 este exceptia nu la 3.La doi se refera la masini mai usoare ca rulota. Si acolo spune clar.Pana in 750 kg per rulota. Zici bine ca te-ai incadra,cu o rulota cu sarcina maxima aut. de 900-100-. Au intradevar intre 600 si 750 kg.Deci Tibi e ilegal!!! :D Dacia lui e mai usoara decat rulota.Decat sarcina ei maxima! @bebe,apartamentul ala al tau,cate tone are. Cand il tragi cu Santa Fe-ul unde te incadrezi? Ai peste 3,5? Stiu ca ai permis de smecher!!! :D :D :D Eu n-am decat A si B! :( :( :( Ne lamureste bebe acum!