Pagina 4 din 4

Re: GPL sau propan ???

Scris: 06 Dec 2011, 15:36
de Dan Iliescu
incearca mai bine sistemul Duo Confort cu Eis EX de la Truma si vei fi foarte multumit si linistit ca nu se mai opreste gazul.

Re: GPL sau propan ???

Scris: 06 Dec 2011, 15:42
de Lupu Ciprian
DA cu asta e treaba buna , Dane ....... am sa vad ......trebuie sa ma documentez la Sandu Toma care e diferenta intre DUO CONTROL si Duo confort , dar ambele se apropie de 100 euro din pacate :( .........Treaba buna e ca nu mai te impinge femeia nopatea din pat "DU-te ma sa schimbi butelia ca mi-e frig !!! "

Re: GPL sau propan ???

Scris: 06 Dec 2011, 16:00
de Costin Tabra
Cipi, diferenta intre DuoControl si DuoComfort este ca la DuoComfort ai in interiorul rulotei un indicator pentru a cunoaste cu care dintre butelii functioneaza instalatia de gaz la un moment dat. In rest, diferente majore nu sunt, ambele sisteme facand trecerea de la butelia principala la butelia de rezerva in mod automat. Trebuie mentionat ca nici unul din aceste 2 sisteme nu sunt pentru utilizarea instalatiei de gaz in timpul mersului.

Re: GPL sau propan ???

Scris: 06 Dec 2011, 16:06
de Dan Iliescu
Trebuie sa te contrazic Costine. Eu am acest sistem si folosesc gazul in timpul mersului. Aaaaaaaaaaa, ca utilizarea gazului la rulote in timpul mersului este INTERZIS, e altceva. Dar sistemul Duo functioneaza.

Re: GPL sau propan ???

Scris: 06 Dec 2011, 18:47
de Costin Tabra
E posibil ca tu sa ai instalat sistemul DuoControl CS. Daca asa este, atunci sunt de acord cu tine ca acest sistem poate fi utilizat si in timpul mersului. Dar discutia de mai sus se referea la sistemele DuoControl Si DuoComfort, fara CS in denumire.

Pentru conformitate, uite link-urile catre descrierea fiecarui sistem, pe pagina oficiala Truma:
http://www.truma.com/int/en/gas-supply/ ... -drive.php
http://www.truma.com/int/en/gas-supply/ ... static.php
si link-ul catre DuoComfort: http://www.truma.com/int/en/gas-supply/ ... lators.php

Re: GPL sau propan ???

Scris: 06 Dec 2011, 19:50
de Dan Iliescu
Eu am Truma Duomatic Plus L

Re: GPL sau propan ???

Scris: 06 Dec 2011, 20:27
de Ninel Gavanescu
Eu am o tabla ,,smechera " cu un bec de frigider sub ceas montata :mrgreen: si nu a inghetat gazul nici la - 18 grade !! important este sa fie etansa imbinarea ceas-butelie !!!! si la nevoie uscatorul de par pentru interventii de urgenta .

Re: GPL sau propan ???

Scris: 06 Dec 2011, 21:04
de Traian Baltateanu
GPL SAU BUTAN?
Propanul are punct de inghet mai scazut, putere calorica mai mare, dar temperatura de aprindere mai mare.( De fapt inflamabilitatea GPL este mai scazuta)
Aici apare problema.
Se aprinde greu la scanteie sau uneori deloc si conteaza mult raportul de amestec cu aerul in arzator care nu corespunede cu cel al instalatiei care este calculata pentru butan.
Ca sa intelegem despre ce e vorba verificati diferemta intre culoarea flacarii la aragaz (plita) si veti vedea ca daca in butelie e GPL flacara e mai rosie si uneori afuma, fata de cazul in care este butan. Pentru rezolvarea problemei eu am schimbat reductorul original cu unul care are posibilitatea de a varia presiunea la iesirea din reductor ca sa compensez dereglarea raportului de amestec la aprindere si ardere in instalatia originala gandita pentru butan si folosita la GPL. Dar asta presupune incercari pentru a gasi reglajul optim.
Aparent pretul GPL este mai mic fata de butan dar nu e adevarat. Umplerea unei butelii de 12 litri cu GPL ajunge sa coste 50 ron (functie de cat gaz mai erea in butelie si cat de tare a umplut-o cel de la statie)
Aceeasi butelie daca este schimbata cu una plina cu butan costa 38 lei sau mai mult in functie de loc. De fapt la GPL pretul este de 2.9 lei pe litru de lichid iar la butan cand schimbi butelia pretul este pe Kg de butan lichefiat (circa 4 lei).
Butelia ingheata si datorita evaporarii gazului consumat chiar daca nu e f. frig afara (fenomenul este mai pronuntat in "ceasul" -reductor unde se face destinderea finala a gazului).
O solutie ar fi un furtun de aer cald, ramificat din instalatia de incalzire din interior, scos in compartimentul buteliilor. Solutia cu patura electrica este moderna , eleganta dar scumpa si 95% dintre rulotistii CLUB RV nu isi permit una.
Eu am devenit asa cunoscator dupa ce am facut turturi la Rasnov pe 3 decembrie.
Aveam instalatie originala de incalzire folosita sporadic cateva minute in toamna .
Dar buteliile le-am umplut cu GPL in toamna si am constat ca boilerul truma da rateuri la reaprindere dar nu am mai folosit mult rulota de atunci si fenomenul a aparut mult mai pregnant acum iarna la incalzire.
Nu am inceput sa umblu la instalatia acestei autorulote ca e originala si are TUF valabil.
Am verificat pe a doua autorulota pe care o am si care oricum o am in renovare.

Re: GPL sau propan ???

Scris: 06 Dec 2011, 21:10
de Sandu Toma
Aveti aici cateva caracteristici ale amestecului GPL
viewtopic.php?f=49&t=2294