Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea frigiderului.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
"Acelasi buton de gaz regleaza si intensitatea curentului electric ce merge la rezistenta."
Tocmai ce ati spus ca este acelasi buton.
In fotografie se vede clar intrarea de gaz in stanga, iesirea in dreapta si senzorul de flacara in spate (adica vest, est si nord in foto)
Mai la "sud aveti regulatorul electric, care are si rol de regulator de gaz. De la el pleaca o teava capilara, care este sonda de temperatura. Deci acolo trebuie verificat, daca burduful (membrana) mai functioneaza sau dca nu este gripata etc etc.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
Va multumesc. Urmeaza sa desfac minunea si sa o degripez daca e blocata. Sper sa reusesc. revin dupa de fac aceasta operatiune cu rezultatul. Multumesc inca odata!
Foloseste un regulator de gaz de buna calitate, de 30mb. Flacara arzatorului din poza pare sa fie prea mare si poate fierbe amoniacul, asta poate fi o cauza.
reludeliu@yahoo.com
0723.34.39.15
Beyerland 380-2
HYMER B 654
Regulatorul e de 30 mb. Am înțeles ca e bun. Am întrebat pe un alt coleg rulotist și prieten totodată Marius Ulesan, care e mai specialist decât mine.
Are vreo importanta dacă e GPL și nu gaz normal?
Cumva, ar trebui răcit vârful capilarului până la nivelul de cel mult 5℃ și verificat contactul electric dacă se întrerupe. În același timp trebuie să se reducă substanțial și admisia la gaz.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
Este aproape imposibil sa repari termostatul...este capsulat prin lipire cu aliaj...si cateva urechiuse de tabla care nu rezista la desdoire/reindoire. Din pacate termostatul tau este unul combinat electric/gaz. Cele de Dometic sunt separate si este mai simplu de intervenit/schimbat. Poate o cautare pe eBay sa te ajute in gasirea unei piese noi sau SH. Dar inainte de toate ar trebui sa desfaci placa de racire din interior spate-sus, si vei gasi capatul capilarului acolo. Este de regula prins prin presare din montarea acelui element de racire si cu pasta termica. E posibil ca acea pasta sa se fi uscat si pur si simplu acum sa izoleze capatul senzorului de radiator. In magazinele de electronice sau componente de calculatoare vei gasi pasta termica si poti reface acel contact termic bun necesar. Spor la treaba si succes!
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni un bloc!
Camper Chausson/Fiat Ducato
Dragi colegi, nu frigiderul are o problema ci utilizatorul lui...
Sa detaliez. Colegul Radu Pascu, căruia nu pot decât să-i mulțumesc, mi-a adus la cunoștință faptul ca am termostat, de existenta căruia eu nu știam. Eu încercam reglarea răcirii din punctul e vedere a gazului, flacără mica sau mare, punând comutatorul pe o poziție minimală. Odată cu deșteptarea mea și găsirea termostatului, am cautat pe net principiul lui de funcționare și ce face de fapt. Sa scurtez relatarea. Sunt la Marghita, jud. Bihor și am pornit ieri frigiderul punând la maxim comutatorul, ca atare o răcire mai buna în frigider și de ieri de la ora 18.00 când l-am pornit, după ce s-a răcit încă merge. Afara sunt aproximativ 27 grade și în frigider am 7 grade, cu un minim de 1.9 grade azi dimineața. Sper sa meargă și în continuare la fel de bine. Am făcut o analogie a comutatorului de curent vs gaz. La curent cu cat dai mai tare vine curent mai mult, se încălzește rezistenta mai bine și răcirea e mai buna. Deci și la gaz, nu flacara face totul ci și reglajul termostatului. Flacăra e la maxim, la fel și termostatul. Va mulțumesc încă odată pentru răbdare și sprijin. Dacă o sa mai am nevoie de ajutor, o sa revin.