Pagina 22 din 25

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Scris: 06 Apr 2011, 14:27
de Serpescu Gheorghe
Azi am primt raspunsul de la GM-Opel: carlig rabatabil, priza 13 pini ( functionali), circuit separat de al autoturismului si putere maxima 250 watt. Recomanda montarea unui stecher cu 13 pini daca exista cu 7 pe remorca. In paranteza ei specifica 60 de w pentru iluminat si semnalizare exterioare, 40 w iluminat interior si 150 w pentru utilitati interioare. Totodata recomanda montarea unei cuple antibalans deoarece carligul este dotat cu senzori care vor actiona asupra ESP-ului autoturismului la detectarea unui balans mai puternic. Ce va spun aici este un rezumat al traducerii din limba germana, schema electrica si specificatiile vor fi livrate cu autoturismul. O fi bine? O fi rau? Poftiti la discutii :mrgreen: .

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Scris: 06 Apr 2011, 15:22
de Odenie Sergiu
Pentru utilitati,cam putin 150W.Numai frigiderul ar consuma 120W,restul de 30W(cca 2,5A) ar mai ramane pentru incarcarea acumulatorului din rulota.Cam insuficient daca e mai descarcat si ar solicita instalatia la maxim;deci,cam "subtire" instalatia.Cred ca producatorul s-a gandit sa asigure un minim de curent necesar.Oricum cand va sosi totul trebuie vazut si ce conductor s-a folosit pentru cablare de la sigurante pana la priza,(probabil 2,5mmp,la cca 20A cat da calculul);atunci se va putea vedea mai concret.

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Scris: 06 Apr 2011, 17:15
de Dragomir Gabriel
@ olah laszlo

Sigur ??? Sau e tot pacaleala ca legea picnicului ? Tocmai ma pregateam sa iau incarcator special pt AGM.

Regulament Art.3 Lit.g
Este de dorit a se evita citarea intregului mesaj al unui utilizator daca acel post se afla imediat deasupra sau la o distanta mica (6-8 mesaje) de locul in care va fi citat. In schimb, se pot cita si comenta pasaje ale unui post din aceeasi subpagina sau se poate folosi adresarea directa catrea un alt utilizator. Respectarea acestui punct duce in final la ocuparea spatiului pe server cu informatie utila in detrimentul celei redundant

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Scris: 07 Apr 2011, 01:51
de Cristian Raducan
Pai este vorba despre o constructie mai speciala care permite niste caracteristici functionale mai bune. Dar bateria in sine este tot baterie Pb-acid. Multumesc d-lui Laszlo pentru confirmarea a ceea ce am citit si digerat eu despre acumulatorii AGM. Acum imi permit sa pun eu linkul de unde a citat dumnealui: http://www.varta-automotive.ro/?id=102&L=17. Se vorbeste despre impulsuri de desulfatare. Corect, aceste impulsuri ajuta intrucatva un acumulator plecat spre cele vesnice. Doar ca bateriile AGM se sulfateaza foarte greu. Si asta tot datorita constructiei lor. AGM = Absorbent Glass Mat, adica in loc de plasticul ala de 2 lei care exista la bateriile obisnuite intre placi, aceste baterii au o trasnaie de inventie ca o tesatura de fibra de sticla foarte fina ce atrage acidul (ma rog, solutia de acid sulfuric) prin fenomenul de capilaritate. Practic tine acidul bine omogenizat si "intins" la verticala, asigurand un randament maxim al reactiei chimice pe intreaga suprafata a placilor. Astfel, acidul nu se mai "balangane" prin tot volumul alocat, ci sta in cumva "impregnat" in acele tesaturi.

Insa asta nu inseamna ca se poate pune un transformator cu o punte redresoare si gata, am rezolvat-o. Problematica opririi automate a incarcarii ramane valabila.

D-le Serpescu, este, totusi, o solutie tehnica la care nu ma asteptam. Foarte frumos si elegant. Se pare ca-si merita banii carligul montat din fabrica. Adica din fabrica GM :D. Ca de la altii, ... hmmm, am dubii. Am spus ca voi recunoaste ca m-am inselat, poftim, o fac acum: m-am inselat, nu toata lumea adopta solutii low-cost ! In fine, mai intra in discutie si pretul masinii, care cred ca a fost destul de departe de o skoda octavia, dar oricum e o treaba excelenta. Totusi, niste poze la sosirea agregatului ar fi binevenite.
Si imi pare bine pentru Dvs. ca m-am inselat. Banuiesc ca n-a fost ieftin accesoriul asta.

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Scris: 07 Apr 2011, 10:23
de Serpescu Gheorghe
Cand o sa vina masina ( o astept ca pe mama cand eram in armata :shock: :roll: ), o sa pun poze. Carligul a costat 520 euro+ tva si este pliabil ( cu senzor de fixare in pozitia de functionare si neutra, adica "piuie" pana cand se fixeaza). Si Skoda are un pret "frumos", daca o echipazi cum trebuie :P , dar si Opelul are :mrgreen: .

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Scris: 27 Apr 2011, 20:36
de Emil Naghi
Am o mica problema, nu stiu cum sa leg bateria la rulota.
In portbagaj-ul din fata am gasit locul unde se pune bateria si un (cred) redresor sau ceva de genul la care se vad semnele de cuplare a firelor dar nu gasesc unde sa pun (-) minusul de la baterie,mai este o adaptare facuta de olandez cu doua intrerupatoare si o siguranta.
Cupla electrica de la rulota se mufeaza intr-o priza (tot de rulota) aflata pe protap.
Cam astea sunt datele problemei, daca aveti ceva idei va rog sa ma luminati si pe mine.
Multumesc.

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Scris: 27 Apr 2011, 20:47
de Sandu Toma
Re: Scheme electrice conectare remorca/rulota

Postby AURELIAN DELIU » 27 Apr 2011, 20:38
Dupa cum iti arata si pe transformatorul negru(TA 18), la papucul care acum este liber(cel din stanga) se leaga plusul de la baterie, minusul fiind comun cu firul gri de la papucul din mijloc.

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Scris: 27 Apr 2011, 22:13
de Emil Naghi
Multumesc, asa ma gandeam si eu dar ma gandeam ca (-)minusul vine in alta parte sau la masa undeva ptr ca nu am gasit loc de papuc separat asa cum aveam la Avento, deci ar trebui sa-i dau minus-ul comun, nu?,
La rulota nu am gasit cabluri de alimentare de la baterie si de aceea nu eram sigur si am zis ca mai bine sa intreb inainte de montaj.
Multumesc.

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Scris: 03 Mai 2011, 20:27
de Emil Naghi
Sandu Toma scrie:Re: Scheme electrice conectare remorca/rulota

Postby AURELIAN DELIU » 27 Apr 2011, 20:38
Dupa cum iti arata si pe transformatorul negru(TA 18), la papucul care acum este liber(cel din stanga) se leaga plusul de la baterie, minusul fiind comun cu firul gri de la papucul din mijloc.
Multumesc, exact asa a fost, functioneaza, am dat (-) minusul asa cum ai zis.

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Scris: 04 Mai 2011, 20:07
de Relu Deliu
Bine, bafta si drumuri bune

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Scris: 07 Mai 2011, 17:15
de Serpescu Gheorghe
Astazi am montat stekerul de 13 pini ( multumesc Peti), totul s-a potrivit schemei. Acum am de toate, adica, curent separat pe frigider, lumina ceata, mers inapoi, incarcare acumulator, etc... si au mai ramas si 2 pini liberi si functionali. Cand ma cuplez cu rulota ma avertizeaza ca am cuplat remorca si luminile de mers inapoi si ceata nu mai functioneaza pe masina, doar pe rulota, la fel si senzorii de parcare pe spate.

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Scris: 02 Apr 2012, 10:08
de mcosminandrei
Buna ziua la toata lumea,incep prin a spune ca e primul meu post si sint posesor de rulota doar de 1 saptamana asa ca va rog sa fiti ingaduitori cu mine.Acum problema mea.Rulota e un Knaus Sudwind tk din 1991,superfaina , totul functioneaza la ea dar nu are baterie.Are priza cu 7 pini si pe exterior in interiorul prizei mai are alti conectori(neamtul mi a spus ca e multilink bunica prizei cu 13 pini)si ca se alimenteaza de la masina.Eu am o baterie de 100Ah si as dori sa o montez dar nu stiu cum.Acum intrebarea mea e:
La cine pot sa merg in zona Sighisoara (100km) sa-mi monteze bateria,eventual un transformator altul mai performant daca trebuie si o priza la rulota pe 7 pini(nu-mi trebuie incarcare de la masina,am masini doar cu priza cu 7 poli si mai am si un generator Kipor).O zi faina in continuare.