Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Cristi, ......... pentru raspunsuri (berea, e criza mare...), fac service la aparate electrocasnice, am clamp-metru, ampermetru, alte aparate, analizor de gaz, milibar, etc... tot ce poate avea un atelier de service. Ma bucur ca au aparut polmici pe thread dar totul e spre binele nostru, am intrebat de incarcatoare deoarece am vazut curbele de incarcare inainte sa iau acumulatorul si nu vreau sa il distrug prea curand. Daca te uiti unde zice Sandu Toma vei vedea niste diferente de incarcare, cred totusi ca durata de viata depinde mult de redresorul folosit, se mai pune problema investitiei care este de 1/4 din valoarea acumulatorului, deci as putea folosi si un incarcator obisnuit pentru plumb...sau al rulotei, dar as vrea totusi sa dotez rulota cu ce trebuie, asta in limita bugetului alocat relaxarii, deci mai astept opinii... Stima.
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Dragomir Gabriel scrie:cred totusi ca durata de viata depinde mult de redresorul folosit, se mai pune problema investitiei care este de 1/4 din valoarea acumulatorului...
deci mai astept opinii...
O idee :idea: :teoretic daca pe un transformator cu redresor,care produce tensiune peste 14V si amperajul necesar,5-6 A(sa zicem,cel al rulotei) s-ar monta un regulator care se foloseste la panouri fotovoltaice,(acestea stiu sa incarce si AGM si gel)ar trebui sa functioneze incarcarea bine.Un astfel de regulator e cca 20 euro.
Interesanta ideea, numai ca eu cred ca trebuie testata practic.
Acest lucru se poate face prin conectarea asa cum ai zis mai sus, dar si prin supravegherea incarcarii cu un voltmetru/ampermetru.
Problema ar fi de unde se iau cei 16-18V pentru impulsurile de desulfatare (faza 1 a incarcarii ) ???
Pai eu am pornit de la ideea ca avand panou,acesta produce,sa zicem 17V si cca 5A in soare puternic.Ceea ce produce panoul intra in acest regulator,care face si monitorizeaza incarcarea de fapt.In prospect scrie:
"The controller does not generate an equalizationcharge,and is therefore suitable for use with lead acid batteries with liquid electrolyte (vented battery) and lead acide batteries with solid electrolyte ("gel" or "fleece' type).
Ca sa nu fiu acuzat ca scrie un engleza,anexez traducerea google(aproximativa fiind termeni tehnici):
"Controlerul nu genereaza un equalizationcharge, ÅŸi de aceea este potrivit pentru utilizarea cu baterii plumb acid cu electrolit lichid (baterie ventilate) ÅŸi adecvat pentru baterii acide cu electrolit solid ("gel" sau de tip"fleece" )"
Am modificat putin traducerea unde este subliniat."Fleece",aici inteleg ca se refera la fibra de sticla absorbanta folosita in tehnologia AGM.
Daca acest regulator nu satisface,sunt si alte modele,firme,care poate au alte metode de incarcare.Eu din asta am si inteleg ca se preteaza la acumulatorii AGM si la cei cu "gel",adica stie el (montajul electronic din el)cum sa-i incarce.
Gabita sugestia mea cea mai corecta este cea ce am facut si eu si multi altii panoul fotovoltaic si ai scapat de toate durerile de cap
Daca bugetul nu permite mai stringi putin cureaua si sari in panou si totul super ok.Iti trebuiesc cam 20 de mil lei si rezolvi asta pt cel de 90W daca vrei mai mult costa mai mult depinde de consumatori dar nu recomand mai mic de 90 de W .
Nae, panourile voltaice le-am studiat destul, daca e sa iau doar pentru divertisment si cand am soare, in rest, spatiu ocupa, fire, modificari in instalatie, daca il pui pe rulota fix trebuie sa stai cu ea la soare, daca nu, suport pentru panou, te impiedici de fire, etc... am renuntat la ideea asta. Mai spargi o celula... mai multe motive. Am gasit cu 450 euro panou de 140W, dar nu ma atrage ideea, regulatorul e ieftin dar repet, nu ma atrage.
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Mai Gabi despre ce modificari vorbesti? Nu se modifica absolut nimic se leaga 2 cabluri si e totul ok asta la mine care are si redresor si tot la tine cred ca este mult mai complicat .
La mine nu a fost nici o problema s-au coborit 2 cabluri si s-au legat la regulator in rest nici un spatiu deranajat nimic am ramas cu acelasi spatiu liber.
Si uite iti mai spun ceva sunt convins ca si tu iti vei pune panou solar , alta varianta mai buna nu exista deocamdata.si ce spuneai tu ca ai gasit este scump. Sunt panouri la ct de 90W 9,5 mil adica 230 eu deci ce spui tu este aproape dublu doar la pret nu si la W.Cu 460 de eu ei 180W.
Nu e vorba de pret, cred ca un panou dedicat pentru rulota este mai deosebit asa cum un incarcator de baterie AGM este dedicat pentru asa ceva... Deci daca e sa iau nu o sa iau doar ca are aceleasi celule insumate, asa iau celule separate, le lipesc si ies poate la juma' de pret decat ai dat pe panouri...pot face si panou pliant cu putina imaginatie. Consider ca ce e pentru rulote are ceva deosebit. Daca gresesc sa ma contrazica cine este in domeniu.
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Ma bag si eu....cu o intrebare ! :oops: ....eu am pe rulota 2 baterii/gel....insumand aproape 200 Ah , si le incarc cu un redresor auto (bosch) ,si cand sunt mai descarcate decat ar trebuii si le "bag" la incarcat,in prima faza redresorul arata (are un indicator-tip ceas) ca ar "baga" curent ca niste impulsuri,adica limba indicatorului scade si creste intermitent ,tip cam de 2 sec.intre aceste impulsuri . Probabil (ca nu ma pricep),dupa ce ajunge la o anumita tensiune in baterie,limba indicatorului se stabilizeaza si va indica incarcarea bateriei (fara acele impulsuri) pana spre "full" si asta timp cam de 24h. Intrebarea ar fi daca acest redresor o fi indicat pentru bateriile mele ?....la prima vedere eu am crezut ca aparatul este defect !(sau poate ca este :roll: )
Burstner 4303+papuc diesel 1,9...Sunt atatea legi, incat nimeni nu este scutit de a fi spanzurat ...(de Bonaparte)
Sandu Toma scrie:Poti da o cautare pe GOOGLE cu tipul redresorului si...poate obtii mai multe informatii despre el...poate chiar este si pentru baterii GEL sau AGM
Recomandarea productorului de baterii (si) AGM Varta: Re-încărcarea bateriilor AGM este simplitatea în sine: un încărcător pentru baterii de maşină convenţionale este tot ceea ce este necesar – unităţi speciale de încărcare sau adaptoare nu sunt necesare ! Am citat de pe siteul fabricantului.
La acumulatoarele cu gel se schimba datele problemei: depasirea tensiunii de incarcare peste 14,4V duce la distrugerea gelului si implicit a acumulatorului. Iar curentul de incarcare fata de cele cu acid lichid sau AGM unde este binecunoscutul C/10 (a zecea parte din capacitatea Ah a acumulatorului), in cazul celor cu gel este de C/20. In concluzie: acumulator AGM=incarcator normal ; acumulator cu GEL=incarcator special.
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni un bloc!
Camper Chausson/Fiat Ducato