Pagina 3 din 7

Scris: 02 Iul 2008, 01:06
de Costin Tabra
Marius,

Din cunostintele mele, frigiderul functioneaza la 12V fara posibilitate de reglaj.
Puterea frigiderului este de circa 100W (verifica pe placuta de identificare a lui). Cu ajutorul unui ampermetru de forta (unei puteri de 100W, la 12V ii corespunde un curent de circa 8A), verifica ce curent trece prin rezistenta. Daca prin circuitul de alimentare a rezistentei trece un curent aproximativ egal cu cel de mai sus, totul este OK si probabil ca trebuie sa lasi frigiderul sa functioneze o perioada mai indelungata pentru a ajunge la temperaturi coborate. Unii rulotisti recomanda chiar "pornirea" frigiderului inainte de plecare pe 220V pentru a obtine mai repede temperatura dorita si apoi trecerea pe 12V odata cu cuplarea rulotei la autovehiculul tragator.

Cel mai bun circuit de alimentare a frigiderului la 12V (care se foloseste doar in timpul mersului) este cu un releu actionat de cheia de contact, cu conductor multifilar cu sectiunea minima de 2,5 mmp pentru partea de circuit spre frigider. Conductoarele este bine sa fie conectate direct la baterie (chiar si minusul) astfel incat pierderile de curent pe traseu si rezistentele de contact sa fie cat mai reduse.

Da de veste despre mersul actiunii :D:D:D

Scris: 02 Iul 2008, 10:04
de Amarazeanu Marius
cred ca o sa plec saptamana viitoare la cheia si o sa vad dak functioneaza,iar ptr probe o sa trag si o alimentare directa de la baterie.asta in cazul in care nu vrea pe sistemul actual.pana la urma leg pini 2 si 3 direct de la baterie cu cablu corespunzator

Scris: 02 Iul 2008, 10:08
de Amarazeanu Marius
si binenteles am grija sa scot mufa cand opresc motorul

Scris: 02 Iul 2008, 10:21
de Marius Bogdan
Frigiderul la 12 Vcc nu raceste la fel de puternic ca la cuplarea la 220 sau pe gaz.Mai mult face o mentinere a temperaturii in frigider.De aceea este indicat sa se pregateasca frigiderul inainte de utilizarea la 12 Vcc prin cuplare la 220 sau gaz si racirea lui.
De asemeni cuplele de pe masina si rulota trebuie sa faca contact perfect.Eu am schimbat doua randuri de cuple pentru ca s-au topit!
Acum vreau sa schimb priza de pe masina cu una cu 13 pini (pe rulota am cupla cu 13 pini) pentru la cupla cu 13 pini nu au aprut nici un fel de probleme.

Scris: 02 Iul 2008, 10:28
de Amarazeanu Marius
coret,insa ar trebui sa se raceasca partea de la congelator cat de cat in 20 min?revin si spun ca rez se incalzeste dar poate nu de ajuns sau nu am asteptat eu indeajuns

Scris: 02 Iul 2008, 10:30
de Marius Bogdan
Chiar si la 220 sau pe gaz de racit bine,bine mai repede de 2-3 ore nu vei obtine rezultate.

Scris: 02 Iul 2008, 10:37
de Amarazeanu Marius
pai eu nu vreau performanta extraordinara,doar sa simt ca incearca sa raceasca macar congelatorul un pic,ca misca ceva!

Scris: 02 Iul 2008, 15:25
de Amarazeanu Marius
apropo!are cineva lada frigorifica la 12 v a sa-mi spuna dak merita?

Scris: 02 Iul 2008, 16:36
de Tavi Dragotoiu
Am eu. Merita dupa parerea mea, numai ca trebuie sa ai grija ca-ti goleste rapid bateria. Daca o folosesti in mers e ok, iar daca o "ajuti" un pic si cu "pastile" din alea ce le tii in prealabil in congelator (nu stiu cum se numesc) merge chiar bine.

Scris: 02 Iul 2008, 16:39
de Amarazeanu Marius
mersi ptr raspuns.ma gandesc sa suplimentez capacitatea actuala de racire si pana la urma de ce nu sa o fol ptr transp alimentelor pana la destinatie

Scris: 02 Iul 2008, 16:41
de Amarazeanu Marius
nu ma las oricum si tot o sa mearga si frigiderul meu pe 12 v

Scris: 02 Iul 2008, 17:08
de George Burneci
Lada frigorifica cu alimentare la 12v ,foloseste ca si sistem de racire efectul Peltier . Este buna sa ne transportam alimentele pina la destinatie,
ajutati si de acei acumulatori pe care ii congelam in prealabil .Temperatura generata de sistem fiind suficienta sa ajungem pina la destinatie,... deci mai bine decit in cazul unei lazi frigorifice obisnuite . Atentie la descarcarea acumulartorului masinii, asa cum a postat si Tavi. In rest ce sa spun merita, ...dar nu i-ti pune prea mare baza in ea. :D