Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Priviti sub rulota, veti vedea ca puntea nu este dreapta, pare indoita la jumatate. Asta e axa in "V".
Axa unei remorci simple este intotdeauna o bara dreapta.
Schema suspensiei pe bare de torsiune a fost prezentata mai sus, Puntea poate avea sectiune patrata (cu 4 bucse) sau triunghiulara (cu 3 bucse).
Bucsele sunt niste cilindri de cauciuc, introdusi prin presare intre cele doua bare care formeaza puntea. Cand se aplica presiune pe punte, bara interioara tinde sa se rasuceasca, fortand bucsele de cauciuc.
In timp, acest cauciuc se uzeaza, imbatraneste, se taseaza, iar suspensia nu mai revine la inaltimea nominala. In plus fata de axele drepte (REMORCI), aceasta pozitie lasata schimba si geometria rotilor, din cauza formei puntii. La o punte dreapta, uzura bucselor nu se vede decat in garda mai mica la sol.
Buna ziua...asa cum am promis revin cu noutati. Saptamana trecuta am luat puntea cea noua de la reprezentanta KNOTT. A fost destul de bine realizata si aici ma refer la potrivirile la gauri la flansele de fixare pe sasiul rulotei, in rest ce sa va spun ....este o punte normala(nu mai este in V) cu indicii de greutate si viteza identici cu cei de pe puntea mea veche. Montajul l-am facut in doua zile(mai precis dupaamieze),partea de fixare afost destul de usoara pentru ca s-a potrivit destul de bine la gauri am facut insa unele modificari la tija de franare ,mai precis am scurtat-o cu 15 cm .Aseara am iesit in probe si vreau sa va spun ca franele sunt foarte precise ,nu se cunoaste nici o diferenta fata de puntea veche,la capitolul stabilitate sunt multumit pentru ca am ajuns cu ea la 110km/h si se tine bine pe sosea fara balansuri sau perioade de dezechilibru...intr-un cuvant sunt multumit de executia lucrarii. Ce imi mai place este ca acum rulota este mai ridicata cu vreo 4-5cm si are o forma mai zvelta fata de inainte cand din cauza compresiunii acelor toroane era lasata si semana cu o broasca pe frunza de nufar. O singura problema a fost , perioada mare de executie a lucrarii care s-a lungit de la o saptamana la 3 saptamani...dar totul e bine cand se termina cu bine. O seara buna.
Am o rulota DETHLEFS cu punte AL-KO.Constat o uzura a pneurilor pe exterior. Nu se vede o deteriorare
a puntii, dar,oricum trebuie sa fie o alterare a unghiului de cadere si/sau convergeta.Domnul Radu Pascu
indica metoda de masurare (tija telescopica) dar nu si cum se face reglajul.In cartea tehnica spune doar
ca daca slabesti piulita care strange fuzeta pe bascula,ai dereglat convergenta.Stie cineva care este procedura?
Poate ne faceti o scanare cu cartea tehnica si atunci va pot indruma in procedura de reglaj.
Dar inca nu am auzit sa se regleze convergenta din piulita de rulment de pe fus. Sau poate nu am inteles eu bine
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
In cartea tehnica gasita in rulota scrie doar ca daca slabesti piulita,ai alterat convergenta si
asta trebuie facuta de AL-KO.Eu am mers la un atelier pentru reglarea geometriei la masini
si am facut verificarea,apoi reglajul.Piulita este de 36mm,iar axul are in cap o gaura hex.pentru
cheie allen 12mm.Axul este strunjit dezaxat,astfel incat rasucindu-l se obtine un compromis
intre unghiul de cadere si convergenta .
Cred ca este vorba de piulita care fixeaza fusul (axul) rotii pe brat. Acolo este posibil sa fie un excentric. Dar nu toate puntile au asa ceva. Sistemul este folosit mai mult la puntile in V. Puntile drepte nu au acest sistem.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
Buna ziua!
De unde pot achizitiona cele 4 toroane pentru o axa AL-KO?
Mi-a ramas roata ridicata in sus, a fost incarcata peste greutatea ei si a fost manevrata cu spatele in viraj iar din cate am vazut pe internet, cred ca asta ar fi cauza!
Multumesc, o zi buna!
eu am schimbat o punte ALKO cu a punte KNOTT dar a fost schimbata de o firma de caraoserii la Brasov.
Puntea ALKO venea in 2-3 luni iar KNOTT a venit in 3 saptamani ca erau parteneri KNOTT. Punte completa de 1800kg cu cauciucuri noi C,amortizoare de 1800kg, rulmenti noi, saboti noi a fost 1150 EURO cu montaj fara TVA acum 5 ani
Draghiciu Dumitru
Constanta
dumitru.draghiciu@gmail.com
Mob: 0721930633
Kia Sorento 140 HP si rulota Efeilland 1999
Eu am acut punte Knott facuta de baietii din Buc.Puntea zincata ,completa,tamburi,frane ..etc + cabluri de frana noi ...pana in 2000 lei parca .La montaj ,totul s-a potrivit perfect,iar ca tinuta de drum ...chiar nu am ce comenta.Foarte buna alegerea cu puntea noua .Facevtoti banii.