Pagina 3 din 3

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Scris: 09 Iun 2013, 19:15
de Luca Adrian
In fiecare an dau jos rotile in luna noiembrie si le pun in inapoi luna aprilie si nu folosesc niciodata cricul. Las jos rulota in fata (din roata de manevra), calez picioarele din spate, dupa care ridic din roata de manevra pana cand rotile ajung in aer. Cred ca nu intamplator rulotele vin fara cric ci nu este nevoie de el.

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Scris: 09 Iun 2013, 19:55
de Titel Cojocaru
eu am avut o rulota kip care avea in dotare cric si exista si spatiu special pt el.eu folosesc cricul de la auto si este foarte usor si comod de folosit.

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Scris: 09 Iun 2013, 20:07
de Dan Alexandru
Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Observ ca unii dintre Dvs. folosesc cricul, altii folosesc roata de manevra. Sa inteleg ca depinde de greutatea rulotei? A mea este usoara, are 680 kg, nu are nici cric nici vreun loc aparent dedesubt destinat ridicarii pe cric.

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Scris: 09 Iun 2013, 20:17
de Titel Cojocaru
modelul de kip era grey line 45kg din 1992

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Scris: 09 Iun 2013, 21:24
de Cosmin Prund
Faptul ca producatorii de rulote nu le livreaza cu cric nu inseamna ca cricul nu-i neaparat necesar; Mai nou nici masinile nu-s livrate cu roata de rezerva (implicit se da trusa cu lichid de etansare si compresor) - asta nu inseamna ca-i neaparat cea mai simpla splutie, dar in mod sigur e cea mai profitabila pentru producator.

Moda e aceeasi si in cazul rulotelor noi. Weinsberg-ul meu model 2012 a venit fara cric sau roata de rezerva, Hobby-ul fratelui meu model 2011 a venit fara cric sau roata de rezerva! Totusi producatorul de sasiuri AL-KO fabrica un cric special pentru sasiurile lor, si culmea e ca toate sasiurile lor au gaurile de fixare pentru piesa in care se pridnde cricul gata practice. Mai departe, producatorul de sasiuri BPW practica exact aceleasi gauri in sasiu, perfect compatibile cu piesa de la AL-KO.

Aici avem manualul pentru instalare si montare pentru cricul de la AL-KO: http://www.al-ko.co.uk/edit/files/handb ... ndbook.pdf
Acolo, pe pagina a II-a, vedem ce parere au ei, cum se schimba roata:
  • Conectati rulota la masina tractoare, actionati frana de mana la remorca si la masina tractoare
  • In cazul masinilor tractoare cu cutie de viteze manuala selectati treapta de viteza 1 sau R. Pentru masinile cu cutie automata selectati pozitia P.
  • Ca masura suplimentara de siguranta blocati roata de pe partea opusa celei pe care doriti sa o schimbati
  • Mai departe e bla-bla, cum se conecteaza efectiv cricul, cum se ridica roata.
Asadar pentru cei care au cric de rulota metoda e clara: rulota conectata la masina, cu cricul, nu cu stabilizatoarele din colturi.
Pentru cei care nu au cric de rulota nu mi-e clar si nu ma bag. Poate explica cineva care le are cu improvizatiile de ce-i mai bine sa ridici rulota fara sa fie conectata la masina atunci cand se foloseste un cric imprivizat si de ce producatorul de cric zice sa tinem rulota la masina. Banuiala mea este ca cricul artizanal poate aluneca pe cand cel special de rulota nu poate aluneca.

Eu am cumparat cricul special de anul trecut din iarna, dar nu l-am montat decat ieri. Uite cum arata piesa prinsa cu 2 suruburi zdravene pe sasiu:
Fişierul ataşat DSC04240.jpg nu mai este disponibil
Se vede ca respectiva piesa este ca un fel de teava patrata mai lata, cricul are o "limba" care intra in interiorul tevii respective. Cricul arata asa:
Fişierul ataşat DSC04242.jpg nu mai este disponibil
Si conectat la rulota arata asa:
Fişierul ataşat DSC04243.jpg nu mai este disponibil
Despre "circurile" de pe colturi, adica stabilizatoarele rulotei. Respectivele cricuri nu sunt neaparat fixate pe sasiu! Uitati o poza cu stabilizatorul dreapta-spate de la rulota mea:
Observati unde se termina lonjeronul si unde este conectat (in stanga) cricul.
Fişierul ataşat DSC04236.jpg nu mai este disponibil
In aceasta a II-a poza se vede clar cum partea din spate a cricului nu mai are nici o treaba cu lonjeronul, este pur si simplu sprijinita pe podeaua rulotei.
Ma gandesc ca daca as incerca sa ridic rulota cu ajutorul acelui cric rezultatul n-ar fi neaparat cel mai bun, dar asta este doar parerea mea. Sa comenteze specialistii! Ma rog, specialisti deja au spus ca rulota nu se ridica cu "cricurile" de pe colturi.
DSC04242.jpg
DSC04242.jpg (84.28 KiB) Vizualizat de 3199 ori
P.S: Eu am cumparat circul de la Peti. Nu ma intrebati cat a costat ca nu mai stiu.

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Scris: 09 Iun 2013, 23:48
de Dragomir Gabriel
Eu am fost la vulcanizare si mi-au ridicat rulota cu un cric tip crocodil de am schimbat cauciucurile, nu vad de ce nu ar merge unul hidraulic pus sub lonjeron, sub punte e riscant... Nu recomand calarea spate si ridicare cu roata de manevra.

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Scris: 12 Iun 2013, 10:25
de Dan Alexandru
Asadar, am ridicat rulota pe cric si am studiat problema dedesubt.
La mine toate cele 4 cale sunt prinse integral de lonjeroane, atat pe lung cat si pe lat printr-o bara perpendiculara pe lonjeroane, probabil ca sa nu alunece calele in lateral.
Imi pare rau acum ca nu am facut poze..
Avand in vedere ca o cala din aceasta arata la fel ca si cricul de masina care suporta o sarcina mult mai mare, trag concluzia ca tine.
Am incercat sa ridic rulota dintr-o cala si pare sa mearga, cu o coarba obisnuita ai suficienta forta incat sa o salti in sus de pe roti.
Deci de acum inainte voi folosi calele pentru schimbarea rotilor.

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Scris: 16 Iun 2013, 15:38
de Dan Alexandru
O sa continui putin povestea, poate ii este cuiva de folos.
Cauciucurile care erau pe rulota aveau dimenisunile imperiale 5.90x13. In sistemul metric asta ar insemna 150/100 R13. Evident ca asa ceva nu se mai produce, deci am luat cea mai apropiata dimensiune, care este trecuta si in carte, anume 155/80 R13. Diametrul anvelopelor noi este cam cu doua degete mai mic, deci un deget diferenta pe raza m-am gandit ca n-o fi foc.
Ei, dar acum vine partea interesanta. Anvelopele vechi mergeau cu presiunea de 1.8 (presupun ca bari). Asta inseamna odata ca la 1.8 aratau umflate, si mai inseamna ca oricat as fi dat la pompa nu intra mai mult de 1.8. Noile anvelope, care sunt Viking Norway facute in Romania, ca sa arate ochiometric la fel de umflate ca cele vechi, trebuiesc umflate la 3.0. Niciodata nu am umflat la masina rotile la 3.0, dar iata ca la rulota asa sta treaba. Anvelopele sunt 79T, asta inseamna maxim 437kg sarcina. Puse pe rulota mea au 340-420kg sarcina, deci se incadreaza dar aproape de limita. Ma gandesc la 3 variante: 1) este normal in cazul de fata sa fie umflate la 3.0; 2) sunt anvelopele proaste si moi, adica prea elastice; 3) trebuia sa-mi iau anvelope de tip C care suporta greutate mai mare.

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Scris: 16 Iun 2013, 15:47
de Sandita Gabriel
la vechile mele anvelope(165/80/R13 85T) le umflam cu 3.0 bar si tot lasate pareau,acum ca avenit vremea sa-le schimb am optat pentru 165R13C 94T , urmeaza sa-le montez

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Scris: 16 Iun 2013, 16:05
de Vasi Manea
Dan Alexandru scrie:O sa continui putin povestea, poate ii este cuiva de folos.
Cauciucurile care erau pe rulota aveau dimenisunile imperiale 5.90x13. In sistemul metric asta ar insemna 150/100 R13. Evident ca asa ceva nu se mai produce, deci am luat cea mai apropiata dimensiune, care este trecuta si in carte, anume 155/80 R13. Diametrul anvelopelor noi este cam cu doua degete mai mic, deci un deget diferenta pe raza m-am gandit ca n-o fi foc.
Ei, dar acum vine partea interesanta. Anvelopele vechi mergeau cu presiunea de 1.8 (presupun ca bari). Asta inseamna odata ca la 1.8 aratau umflate, si mai inseamna ca oricat as fi dat la pompa nu intra mai mult de 1.8. Noile anvelope, care sunt Viking Norway facute in Romania, ca sa arate ochiometric la fel de umflate ca cele vechi, trebuiesc umflate la 3.0. Niciodata nu am umflat la masina rotile la 3.0, dar iata ca la rulota asa sta treaba. Anvelopele sunt 79T, asta inseamna maxim 437kg sarcina. Puse pe rulota mea au 340-420kg sarcina, deci se incadreaza dar aproape de limita. Ma gandesc la 3 variante: 1) este normal in cazul de fata sa fie umflate la 3.0; 2) sunt anvelopele proaste si moi, adica prea elastice; 3) trebuia sa-mi iau anvelope de tip C care suporta greutate mai mare.
si eu am schimbat cauciucurile la rulota mea si am pus cauciucuri 165|70|13 C asa mi-a recomandat toti deoarece suporta mai bine greutate si socuri,pericolul de explozie este mult mai mic fata de cauciucurile normale.Normal ar fii trebuit sa fie specificat in carte de identitate

Re: Cum se schimba rotile la rulota?

Scris: 16 Iun 2013, 16:53
de cornelsavu
Am pus si eu noile cauciucuri c-uri si umflate chiar mai putin decat cele vechi stau super drepte nu fac nici un fel de burta la contactul cu asfaltul. Si ca sa fiu on topic rulota am ridicat-o cu un cric hidraulic.