Pagina 3 din 5

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 29 Iun 2012, 09:59
de Adrian.Apreotesei
Este trecuta jos la mentiuni, unde e si CO2-ul.

http://www.rarom.ro/cs-uploads/RNTR7.pdf

Cauta in acest document si vezi ce inseamna MMTA (masa maxima tehnica admisibila a ansamblului)

Poate cineva mai avizat, sau care poate traduce din romana in romana legile si hotararile date.
Nici eu nu pot intelege cine verifica acest MMTA. Am un prieten care nu isi ia rulota exact din acest motiv.

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 29 Iun 2012, 10:02
de Cica Ovidiu
Adi!
am gasit ,dar nu inteleg!!

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 29 Iun 2012, 10:14
de Sorin.Sibiceanu
Cica Ovidiu scrie:Sorin!
vad o ciudatenie:are voie sa traga 1100kg ,mma masina 1600kg dar toatal ansanblu 2350kg
cum se rezolva asta?
MMA 1600masina +MMA rulota nu trebuie sa depaseasca 2350 kg , adica 2350 - 1600 =750 asta este greutatea maxima a rulotei . Am rugamintea sa nu va jucati cu aceste calcule si sa folositi expresia las-o ba ca merge asa , daca doamne fereste va opreste ARR RAR etc , chiar politia (unul mai istet ) si calculeaza greutatile va arde de dosar ..

Ex: Eu am intrat pe 7.5 T cu capul tractor si ma oprit politia si mi-a dat amenda , iar eu am ripostat la aceasta chestie , cum ? I-am zis ca sint pe 7.5 T cu capul tractor care are 7350kg , corect? , el a zis da , dar MMA maxim a capului tractor este 20500 kg asa ca ma ars ....


Grija

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 29 Iun 2012, 16:06
de Cica Ovidiu
Sorin!
unul dintre motivele pt care am renuntat la Patrol a fost si acesta ca nu aveam categoria potrivita(depaseam kg vs categorie)
dar tot nu inteleg de ce scrie ca poate trage 1100kg!!!!!!!!!!!

ps:inca nu am pus carlig la Logan !

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 29 Iun 2012, 17:30
de Niky Radu
Pe scurt, din ce a scris Sibiceanu...nu incarcati masina la maxim, adica 5 adulti + bagaje 200kg ca este la mma maxim, si nici nu incarcati rulota cu 200-300 kg ca sa-i faceti mma la maxim, o familie din 2 adulti si 2 copii + bagaje nu pot cantari cat mma-ul maxim la masina, in concluzie, trebuie sa tineti cont de ambele mma-uri, ca sa va incadrati in limita admisa a ansamblului...cu un 300kg pe masina si 100kg pe rulota va incadrati in acest mma al ansamblului.

Cica Ovidiu scrie:Sorin!
unul dintre motivele pt care am renuntat la Patrol a fost si acesta ca nu aveam categoria potrivita(depaseam kg vs categorie)
dar tot nu inteleg de ce scrie ca poate trage 1100kg!!!!!!!!!!!

ps:inca nu am pus carlig la Logan !
Ovidiu...de tine depinde cu cat incarci masina, daca bagi decat 2 adulti in masina poti trage 1100kg, daca bagi 5 adulti si 200kg de bagaje nu mai poti trage...

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 29 Iun 2012, 21:25
de Constantin Curelea
La mine in talonul de Logan 1,4 MPI scrie la observatii ca masa maxima in autotren este de 2300 kg.
MMA pentru Logan este de 1535 Kg.
Deci as putea trage doar o remorca de 2300-1535=765 kg.
Inainte de achizitionarea rulotei am intrebat la RAR cum se calculeaza masa in autotren si am inteles ca este masurata efectiv prin cantarirea ansamblului.
Acest lucru se face in trafic si acum dar in special pentru autocamioane si autocamioanele cu remorca.
Ce este de facut pentru a nu fi in infractiune.
Rulota mea are MMA 900kg ( proprie 850kg)
Presupunand ca am 50 kg pe rulota ( haine, eventual cort) deci 900 kg, ramane ca 900-765 =135 kg sa le elimin din incarcarea autoturismului.
Cand se discuta de MMA se intelege autoturismul la capacitatea maxima de incarcare de 5X80= 400 kg pasagerii si plinul de combustibil de 50 kg deci cca 450 kg.
Masa proprie este de 1020 kg deci se ajunge la cca 1470 kg.
Ar fi de incarcat cu bagaje cca 65 kg.
De unde elimin 135 KG suplimentare:
Daca merg cu plinul facut si cele 65 kg de bagaje necesare, este obligatoriu, ca in autovehicul sa merg cu maxim 3 persoane in loc de 5.
Concluzie:
Cel putin la primele drumuri, incercati sa cantariti ansamblul pentru a vedea care sunt masele in miscare.
Proiectarea si fabricarea autovehiculelor s-a facut pentru valorile inscrise in CI.
Depasirea valorilor, pe langa riscul amenzilor date de politie, duce la dificultatea in manevrare si mai ales in franare.
Viteza de deplasare nu trebuie depasita fata de valorile indicate de fabricantul de rulota.
Rulotele mai vechi de 2000 au Vmax de 80 km/h.
Faptul ca plecam cu rulota in concediu nu inseamna sa luam tot sifonierul, garajul si bucataria de acasa.

PS. Consumul oricarui autovehicul, pe langa viteza abordata, stilul de conducere, depinde foarte mult de masa in miscare.
Cu Loganul mai sus prezentat, cu un regim de viteza regulamentar si incarcarea de 2300 kg in autotren am scos permanent 10% consum de benzina .
Este socoteala primara pe care o fac cand planific calatoriile cu rulota. Si am parcurs deja peste 70000 km in acest fel.

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 01 Iul 2012, 13:12
de Cica Ovidiu
deci:2350(mmta)-1175(greutate proprie)-840(rulota goala)=335kg din care
250kg -greutate familie(2 adulti si 3 copii)
50 kg - combustibil



rest : 35 kg mancare,gaz,bagaje..................no comment!

unde o fii Patrolul meu?????????

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 02 Iul 2012, 00:13
de Dan Alexandru
Eu observ ca atunci cand este vorba de tractat in general se discuta despre mase.
Cred ca mult mai mult conteaza frecarea cu aerul decat masa rulotei.
Am o rulota de 680 de kg pe care o trag cu motor de 1.4 diesel. Oricat de mare ar fi panta, masina trage fara nici un fel de problema, am urcat panta care leaga plaja de faleza la Corbu si nu a gafait deloc. In schimb, datorita faptului ca rulota este non-aerodinamica, pe masura ce creste viteza consumul instantaneu creste dramatic. La 90 km/h consuma 8.5 l/100km si daca iau piciorul de pe acceleratie simt efectiv frana indusa de rulota si viteza scade imediat. Am prins o data vant din fata, am scazut la 70 km/h, consumul a crescut la 12% si motorul urla din toate pistoanele. A fost sinistru ...
Parerea mea din experienta asta este ca trebuie cumparata o rulota cat mai aerodinamica. Masa mi se pare de importanta secundara, trebuie doar sa se incadreze legal.
Masa tractabila inscrisa in talon nu ia in considerare faptul ca remorca poate avea forma de autobuz si sunt sigur ca o Dacia Logan ar putea tracta o remorca joasa de marfa de 1100 kg.

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 02 Iul 2012, 00:51
de Niky Radu
@Dan...ai prezentat un consum realistic, chiar este adevarat...dar unii colegi au prezentat un consum cu rulota cat nu pot eu consuma cu masina fara rulota, ii dau foc, o fac de ras, de rusine...nu o mai las sa traga rulote!!!!
...aerodinamica este foarte importanta, dar nu exista rulota la care sa zici ca are CX ca la Citroen...ce pot sa afirm eu este ca diferenta de consum de la 90 la 100 km/h si peste... este foarte semnificativa ,si diferenta de consum la orice autoturism care tracteaza rulota este intre 3l-5l% mai mult decat ar merge fara rulota

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 02 Iul 2012, 09:24
de Cica Ovidiu
Dan !
de acord cu aerodinamica,dar:1,4d al tau cati kw are?

ps:o panta de cativa metri sa iesi de pe plaja nu cred ca se compara cu urcari de zeci de km gen Transalpina,Romanii se Sus(pt cine a fost!),etc

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 02 Iul 2012, 09:29
de Cica Ovidiu
Nicky !
e pusa o poza cu consumul ceva mai sus
nu vreau sa pun si eu sare pe rana :)
am obtinut si eu acelasi consum, dar: fara rulota,pe ruta Rm Valcea - Craiova in afara localitatilor max 90 si in localitati 60

Re: Logan 1,5 d + rulota

Scris: 02 Iul 2012, 09:42
de Constantin Curelea
Problema masei in miscare se pune in mod deosebit la franare si nu la tractiune.
Din nisip sau de pe un drum greu se iese cu tractoare.
Rulotele sunt, in general, folosite pe drumuri publice unde siguranta deplasarii este primordiala.
Aerodinamicitatea rulotelor poate fi imbunatatita prin folosirea paravantului montat pe autovehicul, asemanator celui de pe cabina capului tractor de la autotrenuri.