Probleme la acumulatorul auxiliar

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Avatar utilizator
Doru Bodeanu
Membru asociat
Mesaje: 178
Membru din: 21 Oct 2010, 09:28
14
Oras: ploiesti
Data nasterii: 19 Dec 1960
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Probleme la acumulatorul auxiliar

Mesaj de Doru Bodeanu »

Buna ziua,
Am o intrebare pentru cei care se pricep in domeniu : alternatorul unei autorulote trebuie sau nu sa incarce in timpul mersului si acumulatorul secundar?
Autorulota FORD- HOBBY
tel. 0724670730
Avatar utilizator
Roman Vasile
Membru forum
Mesaje: 206
Membru din: 10 Ian 2009, 08:16
16
Oras: Cluj
Data nasterii: 13 Mai 1950
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Probleme la acumulatorul auxiliar

Mesaj de Roman Vasile »

Da, raspunsul este pozitiv. Alternatorul camperului incarca ambele acumulatoare.
Posibilele cauze pentru lipsa incarcarii celui de al doilea acumulator:
-lipsa tensiunii D+ care comanda releul de separare (in circuitul de incarcare a acumulatorului secundar este un releu de separare, care dupa pornirea motorului si aparitia tensiuni D+ la iesirea din alternator cupleaza cele doua acumulatoare in paralel si asigura incarcarea ambelor, iar la oprirea motorului separa bateria de pornire de cea secundara, pentru ca dupa o campare mai indelungata sa nu scada tensiunea bateriei de pornire). Aceasta tensiune este de cca14,5V si apare doar dupa pornirea motorului.
-siguranta principala care se afla pe traseul de la acumulatorul secundar la alternator, arsa.
-contacte imperfecte pe acelasi traseu
-releul de separare defect
-defectiune la electroblocul camperului (de regula tip EBL ori Calira....dar mai sunt si altele). In acest caz probabil ca acumulatorul nu se va incarca nici cand sunteti cuplat cu camperul la reteaua de 220V.
Incepeti cu cautarea acestor defectiuni inarmat cu un voltmetru, daca aveti cunostiintele necesare de electricitate. Daca nu mai bine apelati la specialist ca 99% din incendiile de campere sunt din cauze electrice.
Spor la treaba!
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni un bloc!
Camper Chausson/Fiat Ducato
Avatar utilizator
Doru Bodeanu
Membru asociat
Mesaje: 178
Membru din: 21 Oct 2010, 09:28
14
Oras: ploiesti
Data nasterii: 19 Dec 1960
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Probleme la acumulatorul auxiliar

Mesaj de Doru Bodeanu »

Probabil ca la electroblocul camperului este problema,acumulatorul nu se incarca nici la 220 V si in plus nu se alimenteaza nici frigiderul in timpul mersului. O sa caut un specialist (asta daca nu stie cineva vreunul in apropiere de Ploiesti) pentru a rezolva defectiunea.
Multumesc !
Autorulota FORD- HOBBY
tel. 0724670730
silviu ignatius
Membru forum
Mesaje: 118
Membru din: 11 Apr 2012, 17:46
13
Oras: Focsani
Data nasterii: 24 Dec 1971
Localitate: Focsani

Re: Probleme la acumulatorul auxiliar

Mesaj de silviu ignatius »

Va salut,

bateriile de tip VRLA AGM se pot incarca de la alternatorul masinii in mers? Normal ar fi nu pentru ca un acumulator AGM se incarca intr-un timp foarte mare, 12-14 ore.
Sunt totusi baterii auto AGM care se folosesc pe masinile cu stop-start, deci se incarca de la alternatorul masinii. care e adevarul pana la urma?
Va multumesc
Eriba Troll, Santa Fe 2.2 Crdi 4x4, 2008, 150 cp
Avatar utilizator
Doru Bodeanu
Membru asociat
Mesaje: 178
Membru din: 21 Oct 2010, 09:28
14
Oras: ploiesti
Data nasterii: 19 Dec 1960
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Probleme la acumulatorul auxiliar

Mesaj de Doru Bodeanu »

Buna ziua,
Dupa o vizita la specialist, la Camperland Darmanesti, am aflat si eu ca acumulutarul auxiliar se incarca la camper in timpul mersului dupa ce bateria masinii este ajunsa in parametrii. La mine toate problemele de incarcare si functionare a acestuia cat si functionarea frigiderului in timpul mersului pe 12 V au aparut din caza unor contacte imperfecte, oxidate, datorate nefunctionarii unei perioade mai lungi de timp a camperului. Acum,dupa curatare sau inlocuire, totul merge ca la carte.
Autorulota FORD- HOBBY
tel. 0724670730
Scrie răspuns