Pagina 3 din 6

Re: rulotist incepator :D

Scris: 09 Noi 2008, 10:05
de Nicolae Nasalciuc
In sfirsit am scapat de RAR si inmatriculare am luat si placuta cu numarul definitiv.Cu mici problemute,rulota a fost tractata de alta persoana si pe actul de export figura el ,pe actul de vinzare cump.(factura) figuram eu asa ca cei de la inmatriculari au mai cerut o declaratie la notar cum ca respectivul a fost inputernicit sa tracteze rulota in Romania.Am scris asta pentru acei care se vor intilni cu asemenea situatii.
Costine te rog frumos explicami cum e cu pozitia de "avion" sau "barca" sa inteleg ca sa nu incarc masina si sa pun tot ce am in rulota sau cum? :?
Mersi anticipat.

Re: rulotist incepator :D

Scris: 09 Noi 2008, 21:59
de Costin Tabra
Colea,
Lucrurile stau cam asa: masina, impreuna cu rulota formeaza un sistem mecanic cu o articulatie (cupla de tractare) sprijinit pe doua puncte in fata articulatiei (puntile masinii) si pe un punct in spatele articulatiei (puntea rulotei).

Cazul ideal este atunci cand atat masina cat si rulota sunt incarcate corect: privit din lateral atelajul ar trebui sa fie relativ paralel cu soseaua.

Pozitia "barca" sau "avion" apare atunci cand in portbagajul masinii este pusa prea multa greutate; la asta se adauga greutatea pe carligul de remorcare, exercitata de rulota (maxim 50 kg). Rezultatul este ridicarea de bot a masinii, coborarea portbagajului, coborarea botului rulotei si ridicarea spatelui rulotei. Ca sa nu ajungi aici, trebuie sa te gandesti cum asezi toate bagajele si sa tii cont si de numarul si greutatea pasagerilor care calatoresc in masina.

O alta pozitie, de data asta invers, apare atunci cand vrei sa usurezi botul rulotei si pui multa greutate in spatele ei. Odata cuplata, rulota are tendinta de a ridica spatele masinii, cu fortarea cuplei de remorcare.

Tot ce am scris mai sus poate sa para cam tehnic, insa cea mai buna verificare a celor descrise de mine o vei putea face singur, cam in felul urmator: pregateste totul pentru drum; bagajele in masina si in rulota, pasagerii in masina, rulota cuplata etc. Inainte sa te urci in masina, uita-te din laterala la tot atelajul. Daca este relativ paralel cu soseaua, atunci totul este in regula. Daca nu, gandeste-te ce ar trebi sa muti dintr-o parte in alta pentru a ajunge la rezultatul bun.

Sper ca am fost destul de explicit in toate aceste notiuni teoretice :oops: . Daca ceva este neclar, scrie si lamurim.

Re: rulotist incepator :D

Scris: 10 Noi 2008, 17:41
de Nicolae Nasalciuc
Asa gindeam si eu dar nu eram sigur.Acum m-am lamurit,m-am ""luminat"" :D
Multumesc pentru explicatiile date Costine ,ramin dator.


Fiat Albea+ Dethleffs Newline

Re: rulotist incepator :D

Scris: 10 Noi 2008, 18:33
de Serpescu Gheorghe
nu 70 sau 80 de kg pe carlig ?

Re: rulotist incepator :D

Scris: 10 Noi 2008, 19:39
de Costin Tabra
Sarcina pe carlig este specifica fiecarei masini. In general, sarcina maxima recomandata de constructorul atelajului de remorcare este 75 kg. Sarcina recomandata este de 50 kg. Exista insa si masini la care sarcina maxima pe carlig depaseste 100 kg, ajungand in unele cazuri chiar la 150 kg.

Gheorghe, ai dreptate, trebuia sa scriu sarcina recomandata (mai ales la autoturisme de mici dimensiuni si puteri)... :oops: :P

Re: rulotist incepator :D

Scris: 10 Noi 2008, 19:59
de Dan Cilan
Un carlig de firma tine 100 kg fara probleme ( Brink , Bosal ,etc) si scrie pe el vizibil acest lucru dar pentru astea artizanale Costin are dreptate :nu depasi 50 kg ca nu se stie....

Re: rulotist incepator :D

Scris: 10 Noi 2008, 22:00
de Nicolae Nasalciuc
Cerintele tehnice au fost respectate,masina este in garantie ,carligul il am original pentru Fiat( Bosal)nicidecum artizanal.
Am consultat foarte amanuntit disutiile de pe forum despre montarea carligului,asa ca am fost departe de gindul sa montez ceva nesigur (artezanal)Am apelat la reprezentanta si cred ca am facut bine.,la RAR am rugat baetii sa varifice ce au facut si au spus ca totul e in regula.

Fiat Albea Star/Dethleffs Newline

Re: rulotist incepator :D

Scris: 10 Noi 2008, 23:20
de Dan Cilan
Atunci totul e OK.Si carligul ar trebui sa aiba o placuta pe el daca e original cu sarcina maxima ( care ar trebui sa fie 100 kg ).

Re: rulotist incepator :D

Scris: 11 Noi 2008, 10:06
de Costin Tabra
Dane,

Sarcina de 100 kg este pentru masini mai mari. La autoturisme, in general sarcina maxima este de 75 kg, iar sarcina recomandata este de 50 kg. Oricum, asa cum spuneai si tu, producatorul dispozitivului trece pe placuta de identificare sarcina maxima pentru acel dispozitiv de remorcare, implicit pentru acel tip de autovehicul. Cel mai bun lucru este consultarea documentatiei insotitoare si a placutei de identificare.

Re: rulotist incepator :D

Scris: 11 Noi 2008, 12:26
de Sandu Toma
Trebuie facuta precizarea ca vorbiti despre sarcina aplicata vertical pe nuca (de apasare) nu de cea maxima ce poate fi tractata cu un astfel de dispozitiv.

Re: rulotist incepator :D

Scris: 11 Noi 2008, 12:44
de Costin Tabra
Da, corect, corect Sandule. Tot ce am spus in mesajele de mai sus se refera la sarcina verticala, nu la sarcina tractata, care poate sa fie diferita, chiar la modele asemanatoare de masina.

Exemplu: Dacia Logan Van - masa remorcabila cu/fara dispozitiv de franare: 650/605 kg. Dacia Logan MCV - masa remorcabila cu/fara dispozitiv de franare: 1100/750 kg :shock: :shock: Oare de ce :?: :?: :?:

Re: rulotist incepator :D

Scris: 11 Noi 2008, 12:51
de Sandu Toma
Sunt mai multe aspecte care se iau in calcul !
In primul rand van-urile, precum si masinile cu mai mult de 5 locuri se considera ca pot lua o incarcatura utila mai mare , deci este afectata rezerva de putere care ar fi folosita la tractare (vorbim de motorizari identice).