Pagina 3 din 10
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 19:51
de George Burneci
De beton Gogule, :D :D :D ca sint mai sigur pe ea si tine mai bine la umezeala .(Nu putrezeste usor ca lemnu)
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 19:54
de parpaneata
N-are Sandule ca si lui ii tine frana la inapoi!!! Sa le dai traverse la cei care te cred ca asa trebuie sa fie cu franele,cum zici tu! :lol:
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 19:58
de Sandu Toma
Nu vreau sa te contraic, dar la Murighiol vom face proba la toate rulotele sa vedem cate tin si cate nu !
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 20:04
de parpaneata
Pai si care ar fi concluzia ta la cele care nu tin???? Ca asa trebuie???? Bai frate hai sa o lasam balta ca.....vad ca e greu sa ....n-are rost nici sa mai scriu. Face fiecare ce vrea! Cine nu intelege engleza sa roage pe cineva sa-i traduca si trage singur concluzia. Punct!
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 21:37
de Cristian Steriopol
Hai sa va povestesc si eu din experienta mea . Nu sunt infailibil , doamne fereste , dar am si eu ceva experienta cu automobilele , iar la capitolul frane la rulote m-am documentat intai si dupa aia m-am apucat de treaba.
Primul lucru care l-am facut dupa ce am cumparat rulota a fost sa-i fac o revizie la frane si rulmenti , desi vazusem la drum ca franeaza bine si nu incalzeste tamburii . Sandu are dreptate in ce spune , aceeasi documentatie de la Al-ko si de prin alte site-uri de rulotisi din Marea Britanie o am si eu si am studiat-o.
Concret , asa lucreaza sistemul de franare la rulote : cand se actioneaza franele prin intermediul pistonului de franare inertiala sau prin intermediul manetei de franare manuala se transmite miscarea prin cablurile de frana la niste parghii care actioneaza sabotii de frana care apasa asupra tamburului . Asta la miscarea normala spre inainte a rulotei . In momentul cand se trece la miscarea rulotei spre inapoi un mecanism din sistemul de franare aflat tot in interiorul tamburului actioneaza prin reducerea fortei care apasa sabotii pe tambur si astfel SE PERMITE miscarea catre inapoi .
Si mai concret , cand am facut revizia franelor si rulmentilor , cu rotile rulotei suspendate , la actionarea manetei de frana manuala era imposibil sa rotesti rotile catre inainte , dar posibil catre inapoi si simtindu-se o usoara forta de frecare intre saboti si tambur .
Sper ca nu v-am plictisit ! :D
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 21:59
de parpaneata
Ce scrie Luke aici???
"For successful parking on a slope or
steep hill, the operator need only apply
the handbrake with one hand while
gently pushing the caravan/trailer a
centimetre or two backwards.
The user must supply this small but
essential backward movement to
ensure that the fulcrum of the
transmission lever moves past the
point of reverse, thus preventing the
lever from collapsing as it would
normally do when reversing."
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 22:17
de Cristian Steriopol
E corect cand panta coincide cu sensul normal de mers spre inainte al rulotei !
Daca rulota e cu spatele catre vale , atunci sabotii nu mai actioneaza !
Vezi aici :
Lori, am spus-o si o repet, pentru stationare se folosesc la partea din spate sabotii din dotare sau un bolovan.
Din constructie, acest sistem nu poate frana decat pe directia inainte, deci cand rulota este trasa
http://www.al-ko.co.uk/edit/files/suppo ... ration.pdf
In manualul Al Ko
http://www.al-ko.co.uk/edit/files/support/ALKOmatic.pdf se spune :
If the caravan/trailer is parked on a
reverse slope or if it is pushed
backwards, the shoes and expanding
clutch will tend to move with the
direction of rotation (reverse).
This movement puts pressure on the
spring-loaded auto-reverse lever,
causing it to collapse. This releases
the shoes from the drum and the
caravan/trailer will run away.
Operating the Handbrake
Always chock the wheels when
parking the caravan/trailer on sloping
sites.
Din ce am vazut , si tu stii bine engleza , poate mult mai bine ca mine .
Ce zice inglish-ul ? Intotdeauna blocheaza rotile cand parchezi rulota pe teren in panta ! De ce ? " this releases the shoes from the drum and the caravan will run away !!! adica : aceasta elibereaza sabotii de tambur (adica nu mai apasa sabotii pe tambur ) si rulota se va misca (bineinteles ) singura !!
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 22:30
de parpaneata
Pai aia a pus Sandu cu rosu!!! Dupa aia explica ce trebuie sa faci!!! Ca sa nu plece in spate! Acolo insist eu!!! Se trage frana de mana usor in sus si se impinge chiar rulota in spate pana trece de punctul"inapoi"(reverse),apoi se ridica la maxim si frana trebuie sa tina!!! Sandu a postat(copiat) foarte bine in engleza. N-a tradus bine!!!!!! Spune clar mai acolo! Eu unul nu am dubii. Gata! :D
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 22:33
de Sandu Toma
Eu zic asa : ca sa ne lamurim, facem o proba cu o rulota noua (a ta) pe malul Dunarii in panta. Daca ai dreptate sta pe loc. Daca nu ai dreptae ...pluteste :D :D :D
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 22:35
de Cristian Steriopol
Foarte bine ( sau OK ) ! :D
Eu respect indrumarea de a bloca rotile si cum cale de blocare nu am folosesc bolovanii stramosesti ! :D
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 22:39
de Sandu Toma
Cristi, ar trebui totusi sa procedezi asa :"Se trage frana de mana usor in sus si se impinge chiar rulota in spate pana trece de punctul"inapoi"(reverse),apoi se ridica la maxim si frana trebuie sa tina!!!"
Daca nu tine...pui bolovani ! :D :D :D
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 22:43
de Cristian Steriopol
:D :D :D
Da , Sandu , tine , da-o-ncolo de frana de parcare ! :D :D :D
Dar cum eu nu vreau sa am surprize o mai asigur si cu bolovanii ! :D :D :D