Pagina 3 din 4

Re: Calculator masina tractoare + rulota

Scris: 16 Noi 2009, 16:02
de Tavi Dragotoiu
:D Corect! Dar hai totusi sa-i dam si un sfat colegului nostru la care i-am poluat topicul: daca ai posibilitatea... TRACTOR cat mai mare!!! Ti-o spune unul care a tractat aceeasi rulota cu un Megane 1.9dci si acum cu un Pajero 2,5Tdi... nu are rost sa fac comparatii, chiar daca eram super multumit de Megane cum se comporta cu rulota... cu Pajero e pur si simplu ALTCEVA. 😉
Bafta multa!
Aaa... era sa uit: "cotetul" meu are MMA 1000kg, si 5m lungime fara protap, cu 2 paturi duble, etc... :) Dar pentru ca e mai veche (1985) e mai usoara decat modelele mai noi.

Re: Calculator masina tractoare + rulota

Scris: 16 Noi 2009, 16:19
de Costin Tabra
Ai dreptate Tavi!

Si nu ca sa fiu Gica Contra, daca nu se poate masina mai mare (e restriste, Coane Fanica :) ), atunci rulota mai mica :lol: :lol: :lol: :lol: . De fapt, fiecare problema are mai multe solutii; important este sa vezi cat mai multe dintre ele si s-o alegi pe cea care te avantajeaza cel mai mult.
La noi, rulota are 3,50 m fara protap; dormitor, baie, bucatarie si 750 kg trecute in talon din 1982.

Mihnea, cum spunea si Tavi, orice ai alege, bafta si multe iesiri frumoase! Toate rulotele, pe masura ce a "crescut" anul de fabricatie au capatat in greutate, astfel incat e greu de crezut ca - dau un exemplu absurd - vei gasi o rulota din 1997 cu 5 m lungime si cu 800 kg MMA :lol:.

Re: Calculator masina tractoare + rulota

Scris: 16 Noi 2009, 21:48
de Mihnea Donescu
Ziceti bine,nu pot sa va contrazic...xoctavian-nimic personal cu Pajero sau posesorii,dar personal nu ma atrage,si daca tot despicam firu-n 4,MOMENTAN-prefer masina ce am si ma satisface in uzul cotidian si la drum lung si o data pe saptamina sau mai rar sa merg mai atent decit se cuvine decit sa birii toata ziua o sareta gen Pajero,cu lipsa de comfort,consumuri,lipsa de tinuta,rigiditate si lista poate continua...cu riscul sa ma repet,dat fiind ca trebuie sa cumpar o masina oricum voi lua una ce trage 1900-2100kg,chiar daca dieselul nu era pe lista preferatelor.xCostin-marca de rulote ce ma atrage vad ca evolueaza contrar afirmatiei tale,in sensul ca rulotele mari au trecut pe o osie si mma a scazut simtitor,sigur in detrimentul calitatii materialelor folosite...una peste alta perversiuni.... :D

Re: Calculator masina tractoare + rulota

Scris: 17 Noi 2009, 09:11
de Tavi Dragotoiu
:shock: Pai mai sus ziceai ca ori ceva gen Pajero, ori masina mica... hotaraste-te! E sareta sau nu? Nu ma deranjeaza afirmatiile tale, stai linistit. :) Dar poate ca ar trebui studiat un pic mai mult inainte de a cataloga o masina pe care nu o cunosti, si nu pentru ca am eu, dar e totusi o masina care noua costa destul de mult, si costurile astea probabil ca se regasesc undeva printre "defectele" masinii, nu? Nu vreau oricum sa te contrazic, si nici nu are rost sa continuam la infinit discutiile off topic inutile daca revenim la "aia e naspa, tot mai bun e ce am eu!" :D Dupa ce ai hotarat care e masina ideala, intra pe calculatorul masina+rulota si spune-ne rezultatul, nu de alta, dar sa revenim on-topic! :) Bafta din nou!

Re: Calculator masina tractoare + rulota

Scris: 17 Noi 2009, 09:57
de Mihnea Donescu
Ce trebuie sa reiasa e ca decit ceva gen Pajero,mai bine tin ce am,nimic altceva....fiecare avem anumite standarde in orice,de unde deriva pretentiile la o masina.Plec de la o masina aparent discreta-136 cai,piele,clima automata,incalzire in scaune si comportament sincer in multe situatii de drum.Iar In cel mai nefericit caz la masina ce am pun o rulota de 1200-1300,si ma ma rezum la ce imi ofera combinatia,chiar daca nu ideala...Si mai pe romaneste daca trec de la berlina la 4*4 sau suv,macar trec pe ceva si cu un minim de comfort,adica in nici un caz gen PAJERO,CHEROKEE,LAND ROVER(masini cu abilitati offroad strict) sau ascutitori coreene cu pretentii de suv.Referirea de mai sus fuse stricta baneste,adica nu pot lua ce vreau,deoarece suma alocata ptr schimbat de castravete este limitata.Si ca tot am ajuns la masina,in joc ramin un break sau o berlina td,una cu 1900 si alta cu 2100kg masa remorcabila...Cit despre studiu,la ce imi propui nu am sincer ce sa studiez,nu ma atrage nimic-comfort,dotari,tinuta de drum,cx,consum si lista poate continua.

Re: Calculator masina tractoare + rulota

Scris: 17 Noi 2009, 12:25
de Tavi Dragotoiu
Mihnea Donescu scrie:gen PAJERO,CHEROKEE,LAND ROVER(masini cu abilitati offroad strict)
... masinile astea sunt de mult timp SUV-uri de lux cu veleitati off-road... si multi cai putere, si ce e mai important, cu cuplu MARE(vezi Discovery, Range Rover, etc). Nu au fost niciodata strict pentru off-road, si cand spunem Land Rover nu spunem neaparat Defender, nu? Cred ca faci niste confuzii, de asta ti-am zis sa studiezi, si ma refeream strict la date tehnice si dotari ale masinilor, si nu la pregatirea ta. La mine de exemplu pielea e un accesoriu, dar am dublu climatronic, totul electric, 7 locuri, 3300kg remorcabil, 4x4 nepermanent, etc, etc. Si toate astea la un consum mediu de 10%. Si viteza maxima constructiva 150km/h, dar la modelele cu motoare mai mari se ajunge mult mai departe. Ca sa nu mai vorbim de confort, aici te inseli amarnic, un SUV e net superior unei berline sau unui break, si ergonomic vorbind, dar mai ales din p.d.v. al spatiului (in special locuri-spate+portbagaj). Cine are copii stie cum e cu spatiul... Nu mai continui, ca ar trebui s-o fac cu siguranta pasagerilor, si iarasi nu exista termeni de comparatie... bineinteles ca totul depinde in definitiv si la urma urmei de bani, pentru ca un Pajero de ex. nou incepe de la 45.000 euro, si fiecare trebuie sa cantareasca in functie de necesitati, prioritati si gusturi (care nu se discuta) :) . Combinatia ideala pentru mine este SUV+Rulota, cui ii place si si-a putut permite combinatia sigur imi da dreptate...

Re: Calculator masina tractoare + rulota

Scris: 17 Noi 2009, 20:35
de Ovidiu Ciobanu
Ca sa revenim in topic - la masa maxima tractabila a masinii NU conteaza numai motorul (cum spunea cineva) ci probail e si mai importanta tabla, franele, structura de rezistenta, si toate se testeaza. Fiesta are un sasiu fragil, cu lonjeroane subtiri si frane strict pentru masina, a fost facuta sa fie cat mai usoara. Pentru un MMA mai mare - necesar poate la putine dintre masinile vandute - producatorul trebuie sa supradimensioneze toate - tabla, articulatii, suspensii, frane, lonjeroane, prinderi de carlig, ambreiaj, samd - si asta inseamna un pret mai mare pentru toata gama. Loganul berlina si MCV-ul au structura proiectata diferit. Citroen C4 Picasso si Grand Picasso au aceeasi structura si mecanica - normal Grand Picasso poate trage mai putin ca e el mai greu.
De obicei masinile "utilitare" au structura mai rezistenta (pentru marfa) si pot trage mai mult folosind acelasi motor decat gama de limuzine.
Orice producator de automobile ar vrea sa ca masina lui sa aiba o sarcina tractabila cat mai mare. Chiar daca legal si tehnic e OK - e bine totusi sa nu se ajunga la maxim, sa se pastreze o "marja de siguranta".

Re: Calculator masina tractoare + rulota

Scris: 02 Dec 2009, 22:52
de Mihnea Donescu
O parte a dilemei am rezolvat,in sensul ca am cumparat o masina cu masa tractabila de 2100kg.......mai am un detaliu-sa gasesc rulota potrivita.... 8)

Re: Calculator masina tractoare + rulota

Scris: 03 Dec 2009, 22:02
de Ovidiu Ciobanu
Ualeeuuu - 2100 ???? Ce masina? Presupun ca e mare si grea, si cu orice rulota trece de 3500 kg - deci trebuie C+E ...

Sanatate!

Re: Calculator masina tractoare + rulota

Scris: 04 Dec 2009, 08:42
de Dumitru Marius Adrian
Ovidiu Ciobanu scrie:Ualeeuuu - 2100 ???? Ce masina? Presupun ca e mare si grea, si cu orice rulota trece de 3500 kg - deci trebuie C+E ...

Sanatate!
B+E !

Re: Calculator masina tractoare + rulota

Scris: 04 Dec 2009, 09:42
de Odenie Sergiu
Dar cum nu prea sunt scoli care sa faca B+E...Ramane tot ceea ce se ofera pe piata.

Re: Calculator masina tractoare + rulota

Scris: 06 Dec 2009, 14:50
de Mihnea Donescu
Un troleibuz...........W140.135