Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea frigiderului.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Si la mine flacara era albastra; nu spuneam ca nu e bun gazul, e vorba de puterea calorica prea mare. Incercati cu o butelie de Petrom.; gazul lor are putere calorica mai mica. Daca merge cu ea bine, asta este problema. Numai prin eliminare puteti gasi cauza.
Piriu Nicolae scrie:Frigiderul e pe partea din spate a rulotei, ea e pusa la boloboc deci intruneste toate conditiile dar nu vrea sa raceasca pe gaz.
cred ca frigiderul asteapta o bataita buna, scoate-l afara rastoarna-l cu susul in jos,de cateva ori,timp de cateva ore, dai cu o scandurica pe serpentine, e posibil sa fi facut un dop
Niky si Lavinia Radu
Megane II 2005 1,9dci , Pajero MK2 1993 2.5 GLS TD + Bessacarr 2004
Nu se poate acoperi cu aur nici un moment de viata.Ce alta mare pierdere atunci, decat timpul pierdut fara rost?
Chanakia Pandita 275 a.c.India
Cred ca am rezolvat-o. La sfatul unui prieten am reverificat cosul de fum. Mai fusese verificat dar superficial, mai precis am scos spirala de cateva ori dar la lungimea sarmei pe care o are atasata. Acum am scos spirala am pus alta sarma mai lunga si am dus spirala pana la arzator dupa care am rasucit-o de cateva ori. Am pornit frigiderul pe gaz dupa ce il racisem bine pe 220V si vad ca se mentine in temperatura in care statea pe 220V. Ramane in teste pina maine sa vad in timp cum se comporta.
Oricum multumesc tuturor pt. sfaturi.
Piriu Nicolae - membru fondator ClubRV.
DUSTER 1.5 DCI, HOBBY 400 Clasic
Daca ai facut operatiunea cu spirala fara sa dai frigiderul afara, atunci sunt mari sanse ca toata funinginea de pe cosul de evacuare s-o fi pus pe arzator... Ar fi bine sa verifici ca arzatorul sa aiba depuneri de funingine sau alte impuritati care sa-i dauneze sanatatii. Cea mai buna intretinere periodica se face prin scoaterea frigiderului afara din locasul sau macar 1 data pe an.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Daca ai facut operatiunea cu spirala fara sa dai frigiderul afara, atunci sunt mari sanse ca toata funinginea de pe cosul de evacuare s-o fi pus pe arzator... Ar fi bine sa verifici ca arzatorul sa aiba depuneri de funingine sau alte impuritati care sa-i dauneze sanatatii. Cea mai buna intretinere periodica se face prin scoaterea frigiderului afara din locasul sau macar 1 data pe an.
Azi l-am dat jos si am curatat si arzatorul dupa ce il testasem ieri mergea oarecum bine ca tenperatura aveam 6-7 grade pe timp de zi, dar a pornit un pic mai greu si am zis ca si tine ca s-ar putea sa fi cazut ceva mizerie in arzator. Dupa care iar il las in teste o zi doua sa vad ce si cum. Oricum dupa ce am curatat arzatorul a pornit din prima si nu a mai bufnit in cos.
Multumesc Costine.
Piriu Nicolae - membru fondator ClubRV.
DUSTER 1.5 DCI, HOBBY 400 Clasic
Costin Tabra scrie:Sa ai mare grija ca rulota sa fie perfect orizontala, caci acest lucru are o influenta foarte mare asupra randamentului de functionare a frigiderului.
Sa te folosesti de el cat mai mult si sa nu iti mai faca probleme!
Treaba cu nivelarea perfecta o stiam.
Acum, cum sta treaba cu testele: pornit frigiderul pe gaz direct fara o racire prealabila pe 220V si lasat aprox. 1 ora ( cam putin) pe max. scazut temp. interioara de la 27 grade C la 18 si trecut pe min. Dupa 24 h. temp. aceeasi adica 18 grade (foarte mare) in consecinta l-am trecut din nou pe max. la gaz. Dupa inca 24h temp. ajunsese la 4 grade C.
Acum va intreb cat trebuie lasat pe maxim la gaz fara o racire prealabila si daca trebuie dat la min.dupa aceea sau trebuie lasat la max.
Piriu Nicolae - membru fondator ClubRV.
DUSTER 1.5 DCI, HOBBY 400 Clasic
E OK daca dupa 1 ora a scazut temperatura in interior. La frigiderele astea randamentul de functionare depinde de mai multi factori, cum ar fi: orizontalitatea, puterea calorica a gazului, marimea flacarii, temperatura mediului ambiant etc. Asupra unora din acesti factori putem avea un oarecare control (ma refer la orizontalitate, la puterea calorica a gazului, la marimea flacarii), insa este foarte importanta si temperatura mediului ambiant si ventilarea corespunzatoare a frigiderului.
Din cele descrise de tine inclin sa cred ca frigiderul tau este un frigider "lenes", de aceea trebuie sa-l lasi cu flacara la maxim pentru a functiona bine. Oricum, am constatat de-a lungul vremii ca nu exista niste reguli stricte dupa care poti judeca un frigider, drept pentru care e bine sa-l tii sub observatie si sa mai bagi mana in interior din cand in cand ca sa vezi cum evolueaza. Seara ar trebui sa functioneze mai bine caci aerul este mai rece si-i raceste mai bine serpentina, ziua trebuie ajutata racirea. Si in nici un caz rulota nu trebuie asezata cu frigiderul catre soare.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Ok, multumesc mult. O sa tin in permanenta in frigider un termometru cu fir pt. mai buna supraveghere. Cu racirea lui in spate sper sa o fi rezolvat-o cat se poate cu un cooler mare cu termostat.
Piriu Nicolae - membru fondator ClubRV.
DUSTER 1.5 DCI, HOBBY 400 Clasic
Cu racirea lui in spate sper sa o fi rezolvat-o cat se poate cu un cooler mare cu termostat.
Ce fel de cooler ai folosit? E dotat el cu termostat sau ai improvizat ceva?
Cat despre termometrul cu firul in frigider, an rezolvat, foarte elegant:
Deasupra, pe frigider exista o gaura cu garnitura de cauciuc prin care trece o sarma de cupru care merge la butonul de unde dai frigiderul mai tare sau mai incet cand e pe curent.
Am bagat pe acolo senzorul si acesta sta foarte frumos in radiatorul de aluminiu de langa congelator.
Daca frigiderul este cu congelator mic, atunci sigur este la fel si la tine. Asa am ascapat sa ma incurc in firul de la senzorul de termometru.
Cu stima Apreotesei Adrian, tel. 0730559613
WV SHARAN 1.9 TDI, 115CP + TEC TE 490P2 Siena (BC 06 YRV)
adrian.apreotesei@gmail.com tel 0730559613
Coolerul e la 220V cu latura de aprox 15 cm. luat de la un magazin de electronice, nu stiu exact la ce foloseste in mod normal mie mi-au convenit dimensiunile iar termostatul este de la o masina de spalat automata, cel care porneste rezistenta pt.incalzirea apei si pote regla temperatura la care sa porneasca coolerulin functie de temp.radiatorului din spate. Nu e foarte complicat (pt.cei cuun pic de cunostinte electice) si nu pot sa spun ca este improvizatie atata timp cat totul e izolat si asezat cum trebuie. Pentru o mai buna imagine voi incerca sa pun si niste poze cand voi avea ceva timp.
Piriu Nicolae - membru fondator ClubRV.
DUSTER 1.5 DCI, HOBBY 400 Clasic