Salut Costin !
Primul pas pe care trebuie sa-l faci la intrarea pe forum... este sa te prezinti in aceasta sectiune:
https://www.clubrv.ro/forum/viewforum.php?f=97
Presupunand ca vei face acest lucru, incerc sa-ti raspund la intrebarile puse.
1.
Minimul de modificari este mentionat de actul legislativ care defineste autorulota:
"vehicul cu spatiu pentru facilitati de locuit care contine cel putin urmatoarele echipamente:
a) scaune si masa;
b) paturi obtinute eventual prin transformarea scaunelor;
c) facilitati pentru gatit;
d) facilitati pentru depozitare.
Aceste echipamente trebuie sa fie rigid fixate in spatiul pentru facilitati de locuit. Totusi, masa poate fi astfel conceputa incat sa poata fi usor demontata."
Atat incearca sa prezentati la omologare ! Nu gaz, nu solare, nu invertor, nu baie, nu incalzire, nu alte nebunii, strict ce zice legea !
Cu cat ai mai putine accesorizari pe autoutilitara cu atat iti va fi mai usor sa treci de omologare si cu atat te va costa mai putin manopera conversiei, daca o va face un atelier agreat RAR.
Ulterior, dupa ce vezi scris in CIV... "Autovehicul Special M1" "SA Autorulota"... mai vezi ce mai adaugi pe ea la interior fara a mai interveni la structura omologata.
In aceasta varianta de echipare minimala, chiar si cei care nu-si pot face singuri conversia in regie proprie, din diverse motive (lipsa timp, nepricepere, etc.) si vor apela la un "atelier agreat", nu vor baga mana foarte adanc in buzunar. Acestia, ulterior obtinerii actelor, vor putea pe parcursul timpului, functie de posibilitatile materiale sa mai adauge, tot cu ajutorul firmelor specializate daca ei nu se pricep, diverse alte accesorizari.
2.
http://www.rarom.ro/?page_id=895 - ateliere agreate RAR la nivel national
http://www.rarom.ro/cs-uploads/modifica ... r%201.html - pentru Bucuresti
Din link-urile puse anterior, apeleaza la un "atelier autorizat pentru modificari constructive" si negociaza implicarea in conversie atat a atelierului cat si a ta.
Solicita ca atelierul sa se ocupe de documentatiile cerute de RAR, de omologarea propriuzisa, iar tu de conversie in regie proprie, daca te pricepi.
Stabileste modul minimal de configurare al viitoarei conversii pentru ca in baza acestuia, atelierul sa poata prezenta proiectul spre aprobarea RAR.
Solicita atelierului cerintele minime obligatorii ce trebuiesc respectate dpdv. tehnologic si legal in executia conversiei daca o faci in regie proprie.
Solicita un pret atelierului pentru:
- intocmire proiect conversie si obtinerea aprobarii RAR pe acesta;
- consultanta pe parcursul conversiei executate in regie proprie, daca este cazul;
- participare la RAR la momentul obtinerii noii carti de identitate.
Daca pretul este ok, mergi mai departe.
In timpul executiei fa cat mai multe poze la lucrarille ascunse si respecta indicatiile atelierului in cea ce priveste executia in sine a conversiei.
Asta, tinand cont ca suntem in Romania, nu in alte tari europene in care astfel de omologari/conversii se fac mult mai usor, chiar si in regie proprie.
Trebuie sa trecem prin aceste furci caudine la care adaugam si faptul ca... nu ne dau banii afara din casa.
3.
Costurile la care te referi pot varia in functie de multe aspecte... piese noi sau sh, pret de achizitie, manopera, etc.
4.
Omologarea in cazul tau nu se face pe subansamble, se face per total conversie.
5.
Daca nu faci modificarea/conversia in acte, masina ramanand autoutilitara, este musai sa lasi panoul la locul lui.
6.
Poti sa-ti faci configurarea van-ului fara modificari constructive/structurale, acesta ramanand incadrat ca autoutilitara, pastrand panoul la locul lui pentru a nu avea probleme la ITP.
7.
Sigur, totul pleaca de la bani, de la suma disponibila intregului proiect de conversie. Functie de aceasta suma numai tu poti decide daca se merita sau nu trecerea in acte al autorulota. Da, sunt costuri ceva mai mici dpdv. al taxelor la autorulota.
Costin, intrebi: care ar fi costurile de modificare in acte ? Aceste costuri sunt functie de ceea ce negociezi la pct. 2, cu atelierul care iti va face demersurile de omologare.