Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 890
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Odenie Sergiu »

Costin Tabra scrie:(desi acum, conform Codului Rutier, daca rulota nu are din constructie lampa de ceata, trebuie instalata si conectata la circuitul lampilor de ceata de la masina).
Aoleu,daca n-am din constructie ce fac?trebuie montata o lampa suplimentara?(ca in tripla originala,nu vad cum)Da pentru asta poate ar trebui discutat intr-un alt topic.Si care ar fi sanctiunile,in caz de nerespectare?
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul
Avatar utilizator
Panait Valentin
Membru asociat
Mesaje: 1008
Membru din: 20 Mar 2009, 17:54
16
Oras: Fetesti
Data nasterii: 22 Dec 1969
Localitate: Fetesti-Ialomita

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Panait Valentin »

:D Mersi pentru ''pălmi'' (sfaturi)Costin si celorlalti colegi,v-am spus eu ca sunt mai greu de cap la electrica :mrgreen: ,de aceea am tot ''batut campii'' pe aici, am sa cumpar un redresor de baterii si nu am sa mai folosesc ceata pentru incarcare si daca vom fi sanatosi, la anu' am sa cumpar un panou solar de 90w-100w si un regulator, daca nu cumva o sa ne oblige statul sa stam numai in camping (legea picnicului) si astfel renuntam si la baterie si panouri (asta este deja o cu totul alta discutie ce nu trebuie abordata in acest topic)
VALI,
Skoda Octavia & KIP Grei Line 41KG
Avatar utilizator
Cristian Raducan
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 10 Mai 2010, 01:04
14
Localitate: Galati

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Cristian Raducan »

Odenie Sergiu scrie: Acel bec,considerand ca este al masinii;daca are si rulota circuit si bec/becuri de ceata... se mai adauga1,75 sau 3,5A :!:
Tinand cont ca "sarmele" care intra in lampile spate ale masinilor moderne au cel mult 0,75 mmp sectiune de cupru, orice jumatate de amper in plus conteaza. Plus ca si contactele blocului de lumini (la VAG/Ford este aparatul ala din stanga volanului de care invarti ca sa aprinzi luminile masinii) sunt foarte sensibile la curenti ceva mai mari. Iar sensibilitatea se manifesta intr-un singur fel: merge cat merge, iar cand nu mai merge, deja plasticul din care este construit blocul de lumini ajunge in stare lichida. Iar un bloc de lumini topit nu se poate repara decat prin inlocuire. Si unul de Golf stiu ca e scump chiar si la dezmembrari.

Domnu' Panait, este indicat sa aveti si o solutie de back-up cu incarcarea acumulatorului. Adica el totusi trebuie incarcat si de la instalatia masinii. Pentru asta ar trebui sa faceti un mic circuit separat, care cuprinde cabluri, un releutz mic cu contactele care sa reziste la 10A si o siguranta fuzibila auto cu soclu cu tot, pe care o puneti direct pe plusul bateriei de la masina cu un papuc sertizat/lipit. Comanda releului puteti sa o luati tot din becul de ceata de la spate (bobina unui releu d-ala nu mananca mai mult de 20mA). A, si un mic "hint", pe bobina releului se mai pune in paralel o dioda polarizata invers fata de tensiunea aplicata, cu scopul limitarii circulatiei curentilor "paraziti" care apar la punerea sub tensiune a unui solenoid. Ideea releului apare din necesitatea separarii sarcinii (adica a bateriei rulotei) de restul instalatiei masinii. Bateria trebuie sa aiba posibilitatea de a fi scoasa din circuit fara prea mare efort, si fara sa trag de cupla electrica a rulotei.
Ultima oară modificat 25 Mar 2011, 23:45 de către Cristian Raducan, modificat 1 dată în total.
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364

binilii invigii !
Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1797
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
16
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Serpescu Gheorghe »

Bravo Cristian Raducan, de ce n-ai spus asta acum vre-o 4 ani :D , asa am patit eu la Audi si am belit blocul de lumini=450 lei si circuitul de la ceata. Pe urma am facut exact ce spune Cristian, decat ca am pus o siguranta de 20A.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
Avatar utilizator
Cristian Raducan
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 10 Mai 2010, 01:04
14
Localitate: Galati

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Cristian Raducan »

Am mentionat si eu siguranta :) .

Domnule Serpescu, siguranta nu este nevoie sa fie asa mare, pentru ca ea trebuie sa mai si arda daca ceva este in neregula in circuit. Una de 10A ajunge. Hai 15 maxim. Atentie, doar pentru incarcarea bateriei ! Pentru alte device-uri, cum ar fi frigiderul, este bine ca acestea sa aiba sigurantele lor separate.

Plus ca mai e o treaba: sigurantele fuzibile sunt si asa destul de "lente" la ardere in comparatie cu jonctiunile semiconductoare. Am spus asta pentru cazurile in care mai sunt implicate si alte elemente in circuit.
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364

binilii invigii !
Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1797
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
16
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Serpescu Gheorghe »

Multumesc, dar acum vandut Audi si nu mai conteaza, o sa vad cand o sa-mi vina masina cu carligul montat din fabrica cum o sa fie. Sunt curios cum o sa fie montat pentru ca la acumulator nu vreau sa renunt, dar nici modificari nu pot face ca sa nu pierd garantia. Nu ies eu offcamping, dar cand sunt plecat, mai dorm noaptea printr-o parcare si am nevoie de lumina si apa.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
Avatar utilizator
Cristian Raducan
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 10 Mai 2010, 01:04
14
Localitate: Galati

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Cristian Raducan »

Carligul va fi montat "STAS" ca sa zic asa, adica electricianul va face si la Dvs. exact aceleasi operatii pe care le face la orice alta masina. Servisul are o procedura de lucru, cu un timp normat de realizare a lucrarii, timp care intra si in calculul tarifului de manopera. Asadar, cred ca aveti mari sanse sa pierdeti garantia pentru ceea ce doriti sa faceti. Nu se apuca sa intinda nimeni, in niciun servis autorizat, un cablu gros (recomandat 6mmp) pe toata lungimea masinii si pozat frumos sa nu se vada, s.a.m.d., doar pentru ca le spuneti ca aveti baterie la care nu vreti sa renuntati.
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364

binilii invigii !
Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1797
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
16
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Serpescu Gheorghe »

Ma gandesc ca daca am cerut ca masina sa fie dotata cu carlig din fabrica, ei se gandesc sa dimensioneze instalatia in vederea cuplarii unei rulote, nu doar de ornament. Nu ma pricep, dar cred ca trebuie sa existe niste norme in care sa fie inclusa si incarcarea unui acumulator, a functionarii unui frigider im timpul mersului. Eu cred ca atunci cand comanzi un carlig la producator, el trebuie sa dimensioneze si sa pregateasca instalatia electrica sa reziste la niste consumuri maxime, nu?
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 890
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Odenie Sergiu »

Serpescu Gheorghe scrie:Ma gandesc ca daca am cerut ca masina sa fie dotata cu carlig din fabrica, ei se gandesc sa dimensioneze instalatia in vederea cuplarii unei rulote, nu doar de ornament. Nu ma pricep, dar cred ca trebuie sa existe niste norme in care sa fie inclusa si incarcarea unui acumulator, a functionarii unui frigider im timpul mersului. Eu cred ca atunci cand comanzi un carlig la producator, el trebuie sa dimensioneze si sa pregateasca instalatia electrica sa reziste la niste consumuri maxime, nu?
Raspunsul cred ca a fost dat;In caz ca nu l-ati citit:
Costin Tabra scrie: fabricantii, mai ales in ultima perioada, nu se mai ingrijesc foarte mult de aspectele tehnice, ci de profit; iar daca se intampla ceva la masina, trebuie sa traiasca si colegii lor din Service... De aici, apar alte probleme, caci o gramada de Dacia Logan (de exemplu) exploatate chiar corect, au sistemul de iluminare din lampile spate defect (se aprind toate becurile cand pui frana, sau se mai aprind si alte becuri cand pui semnal). Si totul este de la conectorul din tripla spate, care nu suporta curentul mare cand functioneaza toate becurile - se incinge si incepe sa oxideze, corpul de plasitc se deformeaza, contacutl este deficitar s.a.m.d.
- nu intotdeauna fabricantii de masini se gandesc sau iau in considerare cerintele de energie electrica ale unei rulote. Si atunci, ajungi in situatia in care, chiar cu toate cele instalate din fabrica, deoarece rulota este prevazuta cu mai multe becuri (pozitie stg/dreapta spate, lampi de gabarit fata/spate, lampi de gabarit laterale) apar erori de functionare in electronica masinii,caci electronica masinii se bazeaza pe monitorizarea curentului absorbit de circuitul respectiv. In momentul in care curentul creste, electronica masinii considera ca este un scurtcircuit si intra in protectie.
- circuitele suplimentare pentru functionarea consumatorilor din interiorul rulotei, incarcarea acumulatorului din rulota si functionarea frigiderului numai cu motorul pornit sunt oarecum greu de stapanit de catre constructorul de masini, caci aceste circuite sunt diferite de la un producator de rulote la altul. Si atunci, constructorul de masini nu stie pe ce valori sa dimensioneze instalatia electrica a masinii. daca ar merge pe varianta de maxim, ar insemna ca trebuie sa puna conductor de 2,5 sau 4 mmp, ceea ce se va reflecta absolut negativ in profitul sau. De aceea, se merge cumva "pe burta", caci asa cum spuneam si cei din Service trebuie sa traiasca.
Ca o concluzie, este bine sa cheltuiti mai multi bani pe o instalatie facuta bine, decat sa ajungeti in situatii neplacute. Din pacate, chiar si instalatiile electrice ale masinilor sunt la ora actuala din ce in ce mai firave... Mai tine cineva minte cam ce greutate avea un cablaj de Dacia 1300??? Si sa nu uitam ca Dacia nu avea nici pe departe atatia senzori si consumatori cum au masinile moderne
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul
Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1797
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
16
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Serpescu Gheorghe »

Am citit asta, dar nu vreau sa cred ca si nemtii sunt romani.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
Avatar utilizator
Cristian Raducan
Membru forum
Mesaje: 44
Membru din: 10 Mai 2010, 01:04
14
Localitate: Galati

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Cristian Raducan »

Serpescu Gheorghe scrie:Eu cred ca atunci cand comanzi un carlig la producator, el trebuie sa dimensioneze si sa pregateasca instalatia electrica sa reziste la niste consumuri maxime, nu?
Nu ! Consumurile maxime sunt cele ale masinii, plus inca un rand de becuri. De baterie/frigider/etc, nici nu poate fi vorba. Ce fel de baterie ? Ce fel de frigider ? Sunt prea multe necunoscute. Producatorul isi optimizeaza fluxul de productie pentru productia de serie, nu pentru ce vrea un client dintr-o mie.
Serpescu Gheorghe scrie:Am citit asta, dar nu vreau sa cred ca si nemtii sunt romani.
Acesta afirmatie n-are nicio legatura cu problema Dvs. Si, din cate stiu eu, instalatii de genul alarma, dispozitiv de remorcare si or mai fi altele, fac obiectul unui montaj separat, de cele mai multe ori in curtea dilarului de aici din .RO. Cel putin asa fac dilarii WV si Skoda de la mine din oras. Am cunostinte care au facut exact ca Dvs. si unul a avut alarma montata la dilar, iar altul chiar carligul de remorcare. Cel cu alarma chiar a vazut cum decurge operatia, pentru ca-si facuse drum pe acolo, ca tot intarziau aia livrarea.

Cel mai bine era sa nu il comandati "din fabrica", ci sa-l puneti Dvs. dupa ce luati masina, intr-un servis care acorda garantie. Nu cred ca nemtii isi iubesc clientii mai mult decat romanii. Singura calitate a lor care-i ridica deasupra noastra (la capitolul asta) este ca stiu sa bage mana in buzunarul clientului cu zambetul pe buze. La noi ai in permanenta senzatia ca ti se face o mare favoare pentru un lucru pe care l-ai platit. Si inca ceva: cei care au cunostinte subtiri despre electrica/electronica auto sunt victime sigure. Imbracat bine, masina frumoasa si relativ scumpa, deci bani pe el gramada, e si pacat sa nu-l jecmanim un pic ...

Ar fi o sansa sa aveti o treaba ok facuta la masina, in sensul ca masina ar fi bine sa aiba computer de lumini si acesta sa fie conectat la magistrala CAN. Adica sa va arate in bord daca aveti un bec ars si care-i ala. In cazul asta, kitul electric/electronic al producatorului autovehiculului (adica ala "de origine") ar trebui sa contina toate elementele prin care producatorul auto sa-si protejeze propria masina. Adica daca e ceva in neregula, sa izoleze rulota, ca sa nu ia naibii foc ceva in toata imbarligatura aia de fire si echipamente digitale din bord, respectiv motor. Dar tot nu cred ca ar pune un fir gros de 4-6 mmp pe toata lungimea masinii, doar pentru motivul de "in caz ca" (frigider/baterie/etc).
Megane II bicorp 1.5dci/63kW + Chateau GrandPrix 364

binilii invigii !
Serpescu Gheorghe
Membru forum
Mesaje: 1797
Membru din: 22 Iul 2008, 03:36
16
Localitate: Miercurea Ciuc,0748791010/0724212159
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Serpescu Gheorghe »

1.Acuma nu vreau sa bat campii, dar masina va veni cu carlig montat din fabrica, cu modul legat la calculatorul masinii, cu alarma montata din fabrica, vezi site-ul Opel Romania. ( chiar si cu un sistem asemanator ESP-ului, montat doar in cazul in care se cere carlig de remorcare !)
2. Cum adica ce frigider, ce baterie, etc..., adica acum in sec.XXI, nu exista specificatii, nu exista colaborare intre producatorii de autoturisme si cei de rulote? Imi e greu sa cred asta, ca doar nu se gandesc la baterii de vin si frigidere Fram :D .
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450

Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
Scrie răspuns