Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Panait Valentin
Membru asociat
Mesaje: 1008
Membru din: 20 Mar 2009, 17:54
16
Oras: Fetesti
Data nasterii: 22 Dec 1969
Localitate: Fetesti-Ialomita

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Panait Valentin »

Da, nu am reusit sa masor amperi, dar eu am legat bateria la + (unde scrie baterie)care vine de la masina si care alimenteaza tot ce am pe 12v in rulota, asa ca se incarca din mers, cand am lampa ceata aprinsa fara sa mai treaca prin redresor. La borna + unde scrie 12v la mine am curent si si cand sunt conectat la 220v si cand sunt pe baterie. Poate nu este bine asa sau poate da :? dar cel putin o incarc de la masina de unde vin ceva amperi !? ca volti sunt 13,8 :)
Imagine
VALI,
Skoda Octavia & KIP Grei Line 41KG
Avatar utilizator
Nedelcu Iulian
Membru forum
Mesaje: 93
Membru din: 17 Sep 2010, 23:39
14
Localitate: Moara Vlasiei

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Nedelcu Iulian »

Eu nu am la rulota incarcator din asta si as vrea sa stiu bateria pe care o incarca este o baterie normala de masina sau este ceva special ;si cam cat dureaza incarcarea :)
Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 1002
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
14
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Dragomir Gabriel »

Se pare ca este un incarcator pentru baterii de 220v iar la rulote incarca si bateria de 12v dar cu un curent foarte mic...15w la 12v inseamna cam 1,25A... daca gresesc sa ma corecteze cineva, nu ma lasati sa vorbesc prostii. Asta ar insemna ca o baterie de 12v descarcata complet, daca este deep cycle, se incarca in :roll: 80 ore :roll:
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Avatar utilizator
Popescu Niculae
Membru forum
Mesaje: 399
Membru din: 25 Noi 2010, 13:57
14
Oras: alexandria
Data nasterii: 14 Sep 1959
Localitate: ALEXANDRIA -- TELEORMAN
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Popescu Niculae »

Nu inteleg de ce va consumati atit
Doctorul se cheama Costin Tabra si se deplaseaza fara probleme oriunde sa rezolve un coleg-- 0729082819
COMPASS RALLYE GTE 400/2-1998-- Mercedes Vito+AUDI A6
NAE - 0761211081
Avatar utilizator
Bratulescu Ionut
Membru forum
Mesaje: 672
Membru din: 12 Oct 2009, 11:35
15
Localitate: ploiesti prahova

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Bratulescu Ionut »

Popescu Niculae scrie:Nu inteleg de ce va consumati atit
Doctorul se cheama Costin Tabra si se deplaseaza fara probleme oriunde sa rezolve un coleg-- 0729082819
....iooo....vreau sa fac pe "minitehnicus" :D si ca si mine cred ca sunt mai multi colegi cu aceeasi "viziune". N'us de ce ,dar,cind fac ceva "cu manutele astea doua" am sentimentul lucrului bine facut. Si inca ceva: incerc sa inteleg "de ce asa si nu asa...." ca ...in caz ca "ma lasa in drum" sa stiu unde sa ma uit ! PS...fara nici o aluzie la domnul "doctor"..... 😉
Burstner 4303+papuc diesel 1,9...Sunt atatea legi, incat nimeni nu este scutit de a fi spanzurat ...(de Bonaparte)
Avatar utilizator
Panait Valentin
Membru asociat
Mesaje: 1008
Membru din: 20 Mar 2009, 17:54
16
Oras: Fetesti
Data nasterii: 22 Dec 1969
Localitate: Fetesti-Ialomita

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Panait Valentin »

Dragomir Gabriel scrie:Se pare ca este un incarcator pentru baterii de 220v iar la rulote incarca si bateria de 12v dar cu un curent foarte mic...15w la 12v inseamna cam 1,25A... daca gresesc sa ma corecteze cineva, nu ma lasati sa vorbesc prostii. Asta ar insemna ca o baterie de 12v descarcata complet, daca este deep cycle, se incarca in :roll: 80 ore :roll:
De regula nu se ajunge la descarcarea completa a acumulatorului, deci ma gandesc ca intervalul de 80 ore se reduce semnificativ. Daca inaintea unei iesiri programate cuplez rulota la curent, sa zicem ca, cu 24 - 48 ore mai devreme, bateria va beneficia de suficient curent si daca nu este de ajuns, pe drum va fi incarcata de la alternatorul masini.( daca gresesc sa-mi dea careva doua pălmi, virtuale :mrgreen: ) Cochetez si cu ideea de a cumpara un incarcator dedicat pentru incarcarea acumulatorilor tip Semitrax, AGM dar mai prospectez !
Ar fi bine de stiut daca in cazul in care las permanent rulota cuplata la curent, acest transformator ''stie'' cand bateria este incarcata si intrerupe incarcarea :?:
VALI,
Skoda Octavia & KIP Grei Line 41KG
Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 890
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Odenie Sergiu »

Panait Valentin scrie: Cochetez si cu ideea de a cumpara un incarcator dedicat pentru incarcarea acumulatorilor tip Semitrax, AGM dar mai prospectez !
Ar fi bine de stiut daca in cazul in care las permanent rulota cuplata la curent, acest transformator ''stie'' cand bateria este incarcata si intrerupe incarcarea :?:
Acel incarcator,costa cca 100 euro.Pentru inca ceva in plus,nu mult puteti achizitiona un panou fotovoltaic de 50W,(sau chiar 70W) care va incarca permanent acumulatorul,si ofera chiar o independenta energetica. 😉
Regulatorul panoului,ar reglementa si aceasta decuplare la incarcarea permanenta.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul
Avatar utilizator
Sandu Toma
Membru forum
Mesaje: 2699
Membru din: 29 Mai 2007, 08:42
17
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Sandu Toma »

@ Vali Panait Foarte simplu ! Ca sa vezi daca "stie cand s-a incarcat complet" poti inseria cu bateria un ampermetru.
Pe masura ce bateria se incarca, deci creste tensiunea la borne, curentul de incarcare va scadea...pana la un punct.
Acest punct este cel in care redresorul "destept" intrerupe incarcarea, limitand curentul prin ampermetru la cativa mA.
Orice problema are o rezolvare practica
Avatar utilizator
Panait Valentin
Membru asociat
Mesaje: 1008
Membru din: 20 Mar 2009, 17:54
16
Oras: Fetesti
Data nasterii: 22 Dec 1969
Localitate: Fetesti-Ialomita

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Panait Valentin »

M-am gandit si eu la panoul solar dar, anul acesta am investit ceva bani in rulota, poate la anul care vine de vom fi sanatosi.
Am recitit sfaturile si parerile voastre, am revazut lagaturile pe care le-am facut la rulota si momentan am sa incarc bateria rulotei de la masina prin firul ce corespunde luminilor de ceata (ca si pana acum), bateria fiind legata direct la acesta, deci, primeste acelasi curent ca si acumulatorul masini, masurat de mine la bornele bateriei din rulota 13,5-13,8v si toti amperi pe care îi scoate alternatorul. Probabil acest curent este ''gestionat'' si de releul de incarcare al masini care deschide/inchide in functie de consumatorii utilizati, am folosit metoda asta timp de doi ani cu un acumulator de 55A si nu am intampinat nici un neajuns, bateria m-a tinut si cinci zile in conditii de off fara consumatori mari (1-2 becuri,un invertor de 65w care alimenta un aparat de radio si pompa), daca ''bat campii'' dati-mi doua pălmi eu ''îs mai greu di cap la minitehnicusuri daştea'' :?
Sandu Toma scrie:@ Vali Panait Foarte simplu ! Ca sa vezi daca "stie cand s-a incarcat complet" poti inseria cu bateria un ampermetru.
Pe masura ce bateria se incarca, deci creste tensiunea la borne, curentul de incarcare va scadea...pana la un punct.
Acest punct este cel in care redresorul "destept" intrerupe incarcarea, limitand curentul prin ampermetru la cativa mA.
Pai, cum spuneam mai sus, nuÅŸtiu dastea, poate facem ceva in sensul asta la Boboci, adica aduci un ampermetru (contra cost desigur)si-l montam pe fir, si mai socializam la un pahar de vorba, o aluna,o ciuperca,dalea-dalea :D
VALI,
Skoda Octavia & KIP Grei Line 41KG
Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 766
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
17
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Costin Tabra »

Vali, am tot discutat acest subiect, insa voi continua sa scriu pana cand toata lumea va intelege ca este periculos acest mod de incarcare a acumulatorului din rulota. Instalatiile auto sunt dimensionate LA LIMITA, din considerente de economie.

Propun sa ne aducem aminte de niste notiuni electrice din fizica; conform legilor fizicii,

P (puterea) = U (tensiunea) x I (intensitatea curentului electric) (1)

Din aceasta relatie, rezulta imediat alta:

I = P / U (2).

Acum, sa luam in discutie ce se intampla in circuitul lampilor de ceata, echipat cu 1 sau 2 becuri de 21W (cel mai adesea cu un bec, tot din ratiuni economice). Conform relatiei (2), I = 21W / 12V = 1,75A. Tot ce intra in componenta acestui circuit este dimensionat pentru aceasta intensitate a curentului plus un coeficient de siguranta, foarte mic: intrerupator, cabluri, bec... Acum, sa luam cazul in care pe acest circuit apare un consumator foarte mare, acumulatorul rulotei, conectat in paralel cu becul de ceata al masinii si sa facem o adunare a intensitatii curentului electric care trece prin acest circuit:

1,75A (curentul prin bec) + 5A (curentul de incarcare - cu aproximatie - pentru un acumulator de 12V/50Ah) = 6,75A.

Fac precizarea ca acel curent de 5A este un curent care scade pe masura ce acumulatorul se incarca, sau poate sa fie mai mare daca acumulatorul este mai mare. Cum credeti ca se vor simti toate componentele circuitului de lumina de ceata? Cat dureaza pana cand acel conductor subtire se incalzeste, topeste izolatia si produce un scurtcircuit in instalatia electrica a masinii?

Cu tot respectul pentru parerea fiecaruia, reamintesc ce spuneam si la frigider; nu faceti improvizatii care pot sa coste in final muuult mai mult decat pretul unei instalatii facute corect. Nu spun asta pentru a veni neaparat la mine. Mergeti la cine considerati ca va poate face o lucrare de buna calitate, nu o improvizatie. Sau cel putin interesati-va foarte amanuntit cu privire la ce vreti sa faceti si care pot fi consecintele.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 890
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Odenie Sergiu »

Costin Tabra scrie:Acum, sa luam in discutie ce se intampla in circuitul lampilor de ceata, echipat cu 1 sau 2 becuri de 21W (cel mai adesea cu un bec, tot din ratiuni economice).
1,75A (curentul prin bec) + 5A (curentul de incarcare - cu aproximatie - pentru un acumulator de 12V/50Ah) = 6,75A.
Acel bec,considerand ca este al masinii;daca are si rulota circuit si bec/becuri de ceata... se mai adauga1,75 sau 3,5A :!:
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul
Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 766
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
17
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)

Mesaj de Costin Tabra »

Sergiu, am mers pe varianta cea mai "uscata" :D cu un bec de ceata la masina si fara nimic pe rulota (desi acum, conform Codului Rutier, daca rulota nu are din constructie lampa de ceata, trebuie instalata si conectata la circuitul lampilor de ceata de la masina). Evident ca orice consumator aditional insemna o marire a intensitatii curentului care trece prin acel circuit.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Scrie răspuns