Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea frigiderului.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Din experienta proprie ( care nu e prea vasta :D ) la rulota mea si testat cu succes si la rulotele altora , frigiderul functioneaza cel mai bine cu flacara mica, aproape de minim in conditii de temperatura mare in aer (la mare) si cu flacara la minim la munte , in conditii de temperaturi normale . Si eu credeam pe vremuri ca flacara mare la arzator face frigul bun inauntru ! Mi-a trebuit ceva timp sa ma conving de contrariu ! Incercati !
Dar asta in conditiile in care arzatorul si evacuarea gazelor sunt curate si arderea este buna ( flacara frumoasa :D de culoare albastra ) !
Zile bune si frigidere reci !!! :lol:
Zile bune !
@cristians tel. 0245222086 ; 0760691892
Dacia 1310 + Caravelair Brasilia 365
Interesanta opinie.Am incercat si eu(ce e drept din considerente de a reduce consumul pe gaz) sa-l folosesc pe flacara mica,dar temperatura crestea inauntru(in conditiile cand afara e foarte cald).La munte,inainte de a avea rulota am folosit si eu un frigider pe gaz,nou,deci curat arzatorul,(pus in holul cortului,unde era mai rece ca in rulota,noaptea 7 grade!;ventilatia in spatele lui era mult mai buna in acest caz).Acolo l-am dat pe flacara mica,altfel inauntru scadea sub zero grade temparatura,mi-au chiar inghetat unele alimente.
Am pus frigiderul pe 220v si dupa o perioada de timp in locul pt congelator era un strat subtire de gheata, iar in frigider era rece. Acelasi lucru s-a intamplat si pe gaz, dar dupa mai mult timp. Cineva spunea ca trebuie sa aiba conducta de gaz o anumita inclinatie!? Acum avem unele mici nelamuriri, daca ne poate cineva ajuta:
- ce temperatura ar trebui sa se faca in frigider in mod normal sa stim ca merge ok?
- bolobocul se pune pe protap pentru a putea vedea daca sta drept rulota sau in alt loc?
- exista un service care sa stie sa repare frigidere in apropiere de timisoara?
Daca ne poate ajuta cineva am fi recunoscatori deoarece am vrea pe sambata-duminica sa plecam cu ea la Poiana Marului (daca sunt doritori noi am fi bucurasi de prieteni noi).
Multumim anticipat.
Secretul succesului este abilitatea de a trece de la o greseala la alta fara sa-ti pierzi entuziasmul.
Fiat doblo + Tec Weltbummler
Din experienta mea , dar si a altor rulotisti, in interiorul "congelatorului" temperatura obtinuta trebuie sa fie sub zero grade Celsius, iar in frigider, dupa 10-12 ore de functionare, trebuie sa fie in jurul a 4-6 grade.
In ceea ce priveste bolobocul (nivela cu bula de aer) cea mai buna pozitie de masurare ar fi deasupra frigiderului ( pe muchia de sus a usii, sau pe marginea de inox a aragazului). Multi iau de baza protapul, dar in functie de vechimea rulotei sau felul cum a fost incarcata, protapul poate fi usor indoit, deci neparalel cu restul rulotei.
Service-ul cel mai apropiat ar fi la Dej la Peti, dar din ceea ce ati scris pana acum, trebuie doar un pic de rabdare si o asezare pe orizontala a frigiderului.
Pentru o reusita in excursie, daca aveti posibilitatea, frigiderul trebuie pornit (pe gaz sau 220v ) cu 12 ore imainte de plecarea in excursie, iar la plecare, alimentele, racite sau congelate in prealabil vor fi asezate in frigider in asa fel incat sa permita circulatia aerului in interior.
Daca aveti cuplata si instalatia de +12V a rulotei cu cea a masinii (prin intermediul cuplei) puteti sa-l porniti pe 12V in mers.
ATENTIE: In cazul stationarilor mai lungi de 30 minute, frigiderul trebuie oprit, altfel descarca bateria masinii !!!
Succes !
Buna ziua!
Saptamana aceasta am reusit sa dau frigiderul la o parte (a venit primavara :D ) si am constatat o serie de probleme.
Din pozele pe care le voi pune se va vedea mai bine ce probleme am intanlit (cateodata mi-e vocabularul sarac :( ) pe scurt:
Am dat frigiderul afara dupa ce in prealabil am desfacut aragazul si l-am ridicat (mai trebuia sa desfac scurgerea de la chiuveta si scoteam tot :lol: )
Am desfacut arzatorul care este foarte ruginit si voi incerca astazi dupa amiaza sa-l aduc intr-o stare mai buna, oricum l-am curatat cat sa-i fac o proba;
Am legat arzatorul la traseul de gaz fara frigider: a porni cu ajutorul unui chibrit (deci gazul ajunge la arzator)
Am legat aprinzatorul inapoi la frigider: scanteie cat cuprinde :D
Am pus totol inapoi si surpriza: nu porneste :(
Astazi voi da afara din nou frigiderul si voi regla aprinztorul poate sa fie din cauza aceasta
Am observat ca nicidecum flacara nu are culoarea albastra (atunci cand am probat arzatorul) ci este in totalitate galbena si fiind mare (cca 1,5cm) scoare fum negru (gaze nearse complet) am micsorat volumul de gaz dar culoarea nu s-a schimbat, doar nu mai fumega
Poate cineva sa-mi spuna la ce presiune de gaz functioneaza frigiderul meu (eticheta din interior este fotografiata dar nu este completa) deoarece regulatorul de gaz de la butelie este de 30 mbar (foto) iar soba functioneaza fara probleme.
Si ca bomboana de pe coliva :( am observat lipsa unei piese (vazuta la un alt frigider aici pe forum) (foto) se gaseste asa ceva?
Cer scuze Dl-ui Marius Bogdan pentru poza dansului pe care am folosit-o sa exemplific piesa lipsa de la evacuarea gazelor arse :oops:
Multumesc!
Fişiere ataşate
demontare
DSC02021.JPG (82.49 KiB) Vizualizat de 2317 ori
rugina
DSC02020.JPG (42.96 KiB) Vizualizat de 2317 ori
ardeeeeeee!
DSC02023.JPG (97.36 KiB) Vizualizat de 2317 ori
eticheta
DSC01666.jpg (56.27 KiB) Vizualizat de 2317 ori
ceas
DSC02025.JPG (76.12 KiB) Vizualizat de 2317 ori
lipsa.....
DSC02015.JPG (76.82 KiB) Vizualizat de 2317 ori
poza "imprumutata"
Picture%20002%20%5B%25P%5D[1].jpg (93.05 KiB) Vizualizat de 2317 ori
Piesa care iti lipseste este racordul la horn. Nu stiu daca o sa gasesti separat asa ceva (nu prea am vazut prin cataloage, dar se poate realiza din teava subtire prin sudura. Nici prin gand sa nu-ti treaca folosirea fara acea piesa fiindca toate gazele arse raman in rulota!!! Flacara este enorma si culoare e departe de ceea ce trebuie. Nu e chiar foarte elocventa poza arzatorului ...dar parca lipseste ceva de acolo. Este foarte probabil ca sa fie lipsa sau decalibrata diuza care are o gaurica de grosimea firului de par. Poate e mancata de rugina :roll: ? Tine tot ansamblul o zi in petrol (cam greu de gasit) sau da de cateva ori din belsug cu solutie degripanta pentru suruburi, dupa care sa incerci sa desfaci arzatorul in bucati. Atentie la diuza...e o rondea ambutisata din tabla subtire! Dupa o curatire temeinica incearca din nou...poate ai noroc si va merge. Flacara trebuie sa fie de forma unui ou cu diametrul cam de 1cm si albastru! Regulatorul de 30mbar e bun...daca te uiti atent pe eticheta pe la mijloc scrie ca max 35mbar. Inainte de a monta inapoi arzatorul sa cureti temeinic si gaura hornului...de regula e plin bine de funingine si praf. Acolo ar mai trebui sa ai o fasie lunguiata din tabla torsadata, agatata cu o agrafa de sarma de marginea de sus a hornului. Rolul lui nu mi-e clar....probabil impotriva caderii picaturilor de condens pe arzator :roll: . Spor la treaba!
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni un bloc!
Camper Chausson/Fiat Ducato
Multumesc!
Cu presiunea am rezolvat-o :D acum cu arzatorul: nicidecum nu are orificiul asa de mic (cat un fir de par) este o gaura destul de mare (aproz.cat grosimea unei mine de pix sau mai mare) cu mai multe gaurele inprejur (posibil sa lipseasca ceva) cat despre racord.... daca nu am un model e cam greu (e doar un cot sau mai are si altele?)
Tablita aceea cu gaurele mici e un fel de sita de arzator...dar nu trebuie sa aiba asa gaura mare ci toate miculute. Diuza e mai adanc in arzator...cand demontezi piulita care tine teava de gaz dai de ea. Sa speram ca nu e si aceea cu gaura marita!
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni un bloc!
Camper Chausson/Fiat Ducato
Din studierea fotografiilor ,se vede ca iti lipseste piesa (cotul de culoare neagra din piesa din poza de imprumut)ce face legatura intre cosul arzatorului si teava de evacuare a gazelor.Daca nu o ai se poate confectiona fie din teava la diametru sau din tabla si sudata .Este un cot de lagatura .Fara ea,risti ca tot gazul sa nu fie evacuat afara ,ci in interiorul rulotei ,cu urmari grave :shock: Vezi ca la demontarea piulitei de la conducta de gaz la intrare in arzator ai o diuza in forma de "palarie "cu o gaura calibrata debitului de gaz .Atentie la montaj :gituirea in interior,spre teava .Tine arzatorul in diluant pt. carburatoare ,daca nu ai altceva si apoi sufla bine .Eu am gasit numai mizerie si insecte arse . :shock:
fam.Isdraila Ioan si Valentina
Volvo V50 2.0 HDi+
Camper Ford Meridian CI International 314
Tel.0729929120-Nea Nelu e-mail gl99vrc@yahoo.com . "Partea interesanta la oamenii inteligenti,este ca par nebuni in fata prostilor"Albert Einstein.