Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de alimentare cu gaz (GPL).
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
@Peti se vede ca traiesti in Romania chiar daca esti de alta nationalitate... Daca vrei sa repari Truma o dai toata jos din rulota, o duci frumos in casa in micul tau atelier incalzit si o repari.Nu trebuie decat sa ii desfaci conducta de alimentare cu gaz pe jos pe sub rulota,lucru care dureaza 2 min.Nici daca stai in slip nu ai timp sa te imbolnavesti.Restul doar prin interior, unde poti incalzi cu altceva cat lucrezi. Daca vrei ca Truma sa functioneze la cat este proiectata atunci o verifici pe toata,in intelegi principiul de functionare si vei vedea ca nu este nici satelit NASA si nici OZN-eu.Important este sa nu lucrezi ,,romaneste'' cu ranga si ciocanul.Exista cativa printre noi,membrii clubrv, care te pot sfatui pe forum dar atat.De reparat cred ca nu s-a inventat inca tehnica reparatiei prin net a trumelor.Dupa o mica vizualizare live , cine este avizat in domeniu, iti poate diagnostica usor ce defectiune ai tu acolo. Iti mai pot spune ca o Truma bine reglata, ce lucreaza la capacitate maxima,iti ridica in 1/2 ora in interior la cel putin 30 grade la un ext de 0 grade, asa ca.... La Bebe 944 in camper intr-o ora 33 grade...la jumatate din capacitate(gradatia 5) deci.... Dar vorba Roxanei de la Exis...cu gazul nu e de glumit.Asa ca lucreaza cu grija daca tot vrei sa fi tu ,,minitehnicus''
Cei care au posibilitatea, le recomand sa-si incarce buteliile cu GPL de la BUTANGAZ!! De sarbatorile Craciunului am fost la munte, unde au fost temp. de -9 grade si vreau sa va spun ca truma a mers PERFECT exact 3 zile NON-STOP!!! Deci ATENTIE pt cei care vor merge la Herculane cu cate butelii se doteaza si de unde le alimenteaza (le propun sa aiba 2 butelii in dotare :!: :!: ) Gazul este destul de prost mai peste tot (din pacate ) Va doresc succese si sa ne vedem cu bine la Herculane!!!!!!!
Peti ,daca nu reusesti sa repari truma ai doua variante ca sa nu spun ca pot fi si trei dar pe a treia nu o luam in calcul . 1)incearca sa ai in dotare si un radiator de 1.500 W (electric) si mergand continuu o sa ai caldura suficienta. Eu am primit asigurari din partea patronului ca are instalatie electrica de 16 A si ca nu o sa fie problema daca bagam toti cate un radiator electric . (Vreau sa iti spun ca am dormit in iarna lui 1990 intr-un refugiu Salvamont in care din pat la nivelul podelei se vedea afara si aveam o rezistenta de maxim 2.000 w ca sursa de incalzire ). 2) la camping exista doua rulote cu paturi suficiente in fiecare cu sistem de incalzire cu calorifere care se pot inchiria pentru un milion de lei vechi pe noapte. Eu am fost in ele in vizita si te asigur ca sunt foarte curate.
pai nu numai se vede,dar sa ma auzi ce injuraturi stiu in doua limbi!sa inteleaga toata lumea,numai aicea este interzis injuratul ...deci la rulota mea ce am avut,in max 30 de minute era 30 de grade,dar ca volum era mai mica,nu avea legat pe sistemul de aer cald si boiler pt apa calda..dec i sa se poate sta in el dureaza vreo doua ore,nu are ardere buna ,dar nu-l desfac ,sa fiu sincer nu prea am nervi ,m-am bagat sub el,am reglat ceva la amestecul de aer,parca merge mai bine.si am mai constatat ceva,pina acuma era trumaventul reglat la automat,am mutat pe manual,si asa caldura sufla ca nu mai puteam tine aproape mina,dar tot nu arde cu flacara albastra,am ticul asta cu flacara albastra.sper sa ne intilnim... eu am bronsita,la sotia ii doare gitul,copilul nu are nimic ... dar mai sint doua zile... si astept de doua luni sa pornim... sper sa ne intilnim
Presupun ca daca Truma merge bine non stop ,culoarea flacarii de veghe nu conteaza. Calitatea gazului cred ca modifica culoarea .Cu propan flacara de veghe era albastra ,dar in toamna cand aveam butan era cam rosie.
Sambata si duminica am fost la rulota. Buteliile proaspat incarcate cu GPL bun,probat peste iarna. Afara temperatura in jurul lui 0 grade. Pornesc truma,merge cateva minute si se stinge.Pornesc din nou.Acelasi lucru. Dau drumul la aragaz,flacara mare,frumoasa si albastra(obsesia lui Peti!). Pornesc din nou truma si acelasi fenomen.Oups... s-a stricat truma... Pregatesc caloriferul pe ulei si aeroterma si ma apuc de treaba.Scot capacul la truma hotarat sa incep sa o demontez,dar parca am o retinere. Hai totusi sa o pornesc din nou sa vad cand se stinge ce se intampla,mai ales ca atunci cand mergea lucra frumos si se vedea ca merge si reglajul flacarii functie de termostat. Pornesc truma,afara se porneste o rafala puternica de vant si nema truma.Pornesc din nou truma,iar rafala puternica de vant si iar moare truma!Si iar si iar... Iau si pun niste table pe toata lungimea rulotei la partea de jos ca sa nu mai sufle vantul pe sub rulota si a mers unsa truma. Ca sa va faceti idee cam cu ce putere batea vantul va spun ca peste noapte cand venea cate o rafala sanatoasa scutura rulota de ziceam ca e cutremur!