Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea frigiderului.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Cristi Argesanu scrie:( apropo nu vad nici o diferenta cand dau la 1 2 sau5 ...la ce treapta e flacara mai mica?)
Reglajul de la 1 la 5 este doar pentru functionarea pe curent la 220V.Pentru gaz,butonul are doar minim si maxim.La minim trebuie sa se reduca flacara;daca nu se intampla asta trebuie cautata cauza (poate in robinetul de reglaj...)
Cristi Argesanu scrie:Asa o sa fac.trebuie sa-mi fac ceva timp. Si arzatorul cu ce l`ati curatat? ati folosit ceva substanta? Multumesc
arzatorul a fost tinut in neufalina si curatat cu peria de sarma :D iar orificiile de aer insistat cu un cablu litat desfacut la capat pentru a deveni o miniperie de sarma :lol: ( dozajul gaz / aer e in arzator si daca nu e curatat bine scoate fum si afuma, iar mirosul de gaze arse/nearse se datoreaza opturarea cosului de evacuare.) Tot datorita calaminei depusa pe teava de evacuare (cosul de fum) frigiderul nu mai raceste bine.
SOE.
0722.389.781
Autorulota Rimor Trimarano 5, an fabricatie 2011
B-918-SOE
Domnu Sergiu am si la 220 si la gaz cate o rotita de reglaj de la 1 la 5. e model 97`. Intrebam ca nu stiu unde ar trebui sa fie flacara mai mare la 1 sau la 5. Cat despre neufalina nu am auzit...in ce magazine se gaseste de ce profil?
Cristi Argesanu scrie:Domnu Sergiu am si la 220 si la gaz cate o rotita de reglaj de la 1 la 5. e model 97`. Intrebam ca nu stiu unde ar trebui sa fie flacara mai mare la 1 sau la 5.
Eu totusi cred ca cel care a avut rulota inainte,probabil din anumite motive(defectiune,lipsa,etc) a inlocuit acel buton de la reglajul gazului cu unul tot pt.220V.Am vazut rulote si mai vechi de '97 (in general sunt si aceleasi tipuri de frigidere la majoritatea) si toate aveau la reglajul pe gaz al frigiderului un buton simplu si simbolizat o flacara mare si una mica (adica pt.minim si maxim).Nu ai cum sa reglezi gazul in trepte de la 1 la 5 si n-ar avea nici un rost.
Neofalina este o "benzina usoara" care dupa "90 a cam disparut de la comercializare.Prin Ungaria am mai auzit ca se gaseste.Oricum era foarte volatila si daca pui ceva in ea sa stea mai mult timp se cam evapora.Sunt alte substante mai eficiente,as zice eu;spre ex.calamina care se depune pe bujii(la masina) se curata foarte bine prin scufundarea in amoniac pt. cateva ore,dupa care se clateste cu apa si calamina se duce.Daca curata bujiile(eu am curatat asa bujii calaminate la motocicleta) nu vad de ce nu ar dizolva si zgura de la arzator.Si mai sunt si alte substante,spray-uri care pot fi folosite.
Cristi Argesanu scrie:Domnu Sergiu am si la 220 si la gaz cate o rotita de reglaj de la 1 la 5. e model 97`. Intrebam ca nu stiu unde ar trebui sa fie flacara mai mare la 1 sau la 5. Cat despre neufalina nu am auzit...in ce magazine se gaseste de ce profil?
Scuze se numeste Neofalina si se foloseste de catre ceasornicari pentru curatarea ceasurilor, asta am folosit eu, nu e neaparat nevoie sa folosesti si tu neofalina care este folosita la mecanisme foarte fine.
SOE.
0722.389.781
Autorulota Rimor Trimarano 5, an fabricatie 2011
B-918-SOE
Odenie Sergiu scrie: a inlocuit acel buton de la reglajul gazului cu unul tot pt.220V.Am vazut rulote si mai vechi de '97 (in general sunt si aceleasi tipuri de frigidere la majoritatea) si toate aveau la reglajul pe gaz al frigiderului un buton simplu si simbolizat o flacara mare si una mica (adica pt.minim si maxim).Nu ai cum sa reglezi gazul in trepte de la 1 la 5 si n-ar avea nici un rost.
Te contrazic prietene! Si la mine e reglabil. Dometic 4mii nustiucat. Are reglaj ca la termostatul de curent. Si are si buton cu flacara mare si mica. :D Doar ca nu e termostat ci intradevar pe 1 e la minim, pe 5 e la max. , deci e un reglaj de debit de gaz.
Partea mai neplacuta e ca trebuie si eu sa desfac frigiderul....si e vai de mine cum e montat acolo in camper! Am fost pe un drum mai prost in muntii Bihorului (la coada lacului Lesu...o zona de off minunata) si teava de esapament a frigiderului s-a frecat de teava de gaz pana a intrat teava de gaz pe jumatate, sectionand tubul gofrat. Acum vreau sa-l inlocuiesc dar inainte curat tot hornul pana jos, si nu cred ca pot prin grilajele de aerisire. :evil:
Drumuri bune si concedii fara peripetii tehnice la toata lumea!
Vasile.
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni un bloc!
Camper Chausson/Fiat Ducato
Ma rog,tot ce e posibil(eu unul insa nu am vazut);acuma m-am uitat pe net,e englezeasca;englezii fiind mai "dotati" la accesorizarea rulotelor or fi pus cu reglaj de la 1-5;oricum neavand termostat decat la 220V,nu-i vad rostul.Ce sa reglezi in cinci trepte la flacara ?Ca si asa pe maxim la caldurile verii de-abia face fata...
Va pot spune ca "mi-a trecut prin mana " si un frigider care avea termostat si pe alimentarea cu gaz. Cred ca Gigi Staetu de la Costinesti a venit cu el la mine.
Sistemul este totusi greoi si nefiabil, deci cu posibilitate de defectare crescuta, in special la folosirea gazului de proasta calitate.
Principiul de lucru este acelasi cu cel al termostatului pe 220V, doar ca in loc de inchiderea/deschiderea unui contact electric (220V) aceste inchide/deschide gazul in functie de treapta de temperatura reglata.
In cazul asta trebuie sa se aprinda electronic,automat cand cupleaza termostatul (deci defectarea electronicii poate fi mai frecventa decat la sistemul clasic);vara mai ales,ma indoiesc ca va avea eficienta frigiderul daca e folosit cu un reglaj mai mic decat maxim (cred ca stim toti cum raceste);iarna poate are rost,dar atunci nu mai are rost sa consumi gazul ca e rece de la natura.
Modelul reparat de mine avea un piezo manual si functiona pe principiul "tot-putin"( deci cand ar fi trebuit de fapt sa inchida gazul, trecea pe "flacara de veghe", nu il inchidea complet). Exista intr-adevar modele mai noi cu aprindere automata.
Pentru cei care au probleme cu aceste frigidere, cu un pic de engleza si multa rabdare puteti sa le remediati singuri : http://www.gasrefrigeration.net/dometic_manuals.htm
Avem o problema cu frigiderul si sper sa ne ajute cineva - fiind noi in bransa rulotistilor u stim foarte multe : abia raceste pe gaz. In rest merge foarte bine pe 220v. Trebuie sa mentionez ca porneste repede pe gaz, cand este aprins si flacara este ok. Nu stim daca in mod normal merge mai slab pe gaz sau are el ceva.
Multumim.
Secretul succesului este abilitatea de a trece de la o greseala la alta fara sa-ti pierzi entuziasmul.
Fiat doblo + Tec Weltbummler
Daca pe 220V raceste bine, tot asa ar trebui sa fie si pe gaz.
Pot exista probleme fie cu flacara (sa nu fie destul de puternica) fie cu evacuarea gazelor arse, fiind posibil ca tubul de evacuare (cosul) sa fie murdar cu funingine sau alte gunoaie. Trebuie verificata existenta si curatenia tablei spiralate care este in interiorul cosului.
Cu putina pricepere si rabdare, orice se poate rezolva. Cititi cu atentie ceea ce s-a scris pana acum despre problemele la frigidere si sigur rezolvati.
Succes ! :D ATENTIE mare la pozitia perfect orizontala a rulotei !!!