Pagina 2 din 2

Re: Achizitie autorulota

Scris: 11 Mar 2020, 03:00
de Rares Popa
In final am platit avansul pentru un Ahorn Alaska TE in varianta cea mai puternica de motorizare cu o dotare aproape completa. Ce ne mai ramane noua de pus este un sistem fotovoltaic si eventual un sistem receptie satelit. Posibil sa simtim nevoia si unui AC stationar desi sotia si fetele nu sunt fani asa ceva.
Termen de livrare luna Iulie.

Re: Achizitie autorulota

Scris: 11 Mar 2020, 13:01
de Nelu Predonu
Felicitari ! Este modelul de Master cu "fata" noua, cel lansat in vara trecuata ? Cand aveti programata livrarea ?
Ce greutate proprie are masina ?
Ce sistem de incalzire ati ales... diesel sau gaz ? Frigiderul... cu compresor sau cu absorbtie ?
Trebuie sa mai puneti pe ea accesorii cu atentie, sa nu sariti de 3.500 kg cu ea in conditii de mers. AC-ul dupa parerea mea nu se merita, este destul de greu si pentru cateva zile de folosinta pe an, nu cred ca merita sa-l carati permanent dupa dvs.

Re: Achizitie autorulota

Scris: 11 Mar 2020, 13:42
de Duret Florin
DL Popa felicitari ptr camperul cumparat si eu am cumparat unul nou 2019 si inbunatatit cu tot ce se poate. Am 3400 km daca dorit sa-l vedeti dati pe pag RV-L meu la CAMPER benimar aristeo 696. Asa dotatil si dvs. CU mult respect

Re: Achizitie autorulota

Scris: 11 Mar 2020, 22:00
de Rares Popa
Greutatea declarata de ei, cu optionalele adaugate si rezervoarele goale este de aproximativ 3050 kg. Cu rezervoarele de combustibil si ad-blue pline, ceva in rezervorul de apa, 2 adulti + 2 copii ma astept sa ne situam in limita a 3400 kg. In ordine de mers vom depasi in mod sigur limita a 3500 kg, sper insa ca nu cu mai mult de un 100 kg. Am adaugat by default optiunea de perne aer cu care daca se doreste se poate omologa la 4000 kg.
La Alaska incalzirea e Webasto(diesel). De asemenea pregatirea de iarna este obligatorie ( schema pretului mic dar a optionalelor obligatorii :) ) si vine cu conducte izolate, rezervoare incalzite si incalzitor mare de 5.5kw.
Frigiderul habar nu am de care este. Stiu doar ca e mare, cu congelator separat.
Livrarea este in luna Iulie. Modelul este cel cu facelift. Pe langa noua fata modelul Alaska a fost inbunatatit: mobilier revizuit construit de Tecnoform, feronerie noua, sertare cu soft-close, usa care desparte zonele este acum culisanta, usa de la toaleta este normala si nu din aceia evantai de plastic.
Sunt multe lucruri pe care le apreciem mult: foarte foarte luminos, podea plana fara praguri cu inaltime ok pentru noi(la 1.75 eu sunt cel mai inalt), spatiu mare la patul din spate in varianta de pat dublu(160x220), chiuveta adanca la bucatarie, frigider mare, spatii de depozitare diverse si unele care ni le-am fi dorit altfel: toaleta cu wc pozitionat incomod si lavoar urat din inox(asta e in plan sa-l inlocuiesc cu unul din composit), bancheta pasageri ciudata cu un spatar prea drept si foarte tare(okish pentru noi cu copii care in mers vor sta in scaune auto). Una peste alta e o alegere de care suntem multumiti. E primul camper pe care vom experimenta si invata multe. In mod sigur urmatorul se va alege cu o mai mare intelepciune :).

Re: Achizitie autorulota

Scris: 11 Mar 2020, 22:11
de Florin Herciu
Să fiți sănătoși și să va bucurați de multă, foarte multă plimbare!

Re: Achizitie autorulota

Scris: 12 Mar 2020, 15:21
de Nelu Predonu
Multumesc mult pentru detaliere.
Sa o stapaniti sanatosi si sa va duca cu bine peste tot pe unde va doriti !

Re: Achizitie autorulota

Scris: 11 Oct 2020, 14:31
de Rares Popa
Dupa 7 luni de asteptare pe miercuri ar trebui sa ridic rulota din Germania. Termenul de livrare s-a dublat pe "seama" covid insa ca si concluzie personala as zice mai degraba ca nici neamtul nu mai e neamt.
Intre timp am mai adaugat pe lista de dotari cuptorul pe gaz deci ramane sa mai rezolv problema panourilor solare(500-600w daca pot monta panouri asa de mari) plus un generator silentios de 1000-2000w(inclin spre un Yamaha ori Honda). Fac si investitiile acestea pentru o autonomie completa off-camping vara-iarna.
Astept si accept :) orice sfat de la utilizatori.

Re: Achizitie autorulota

Scris: 11 Oct 2020, 18:58
de Nelu Predonu
Succes la ridicarea autorulotei si mare atentie la receptia acesteia.

Verificati functionarea tuturor dispozitivelor existente in autorulota.

Nu va grabiti! Aceasta operatie (predare-primire) poate dura cateva ore bune.

Montati o butelie de gaz pentru probarea frigiderului cu absorbtie si a aragazului.
Faceti plinul (maxim) rezervorului de apa potabila si verificati corecta functionare a intregului sistem sanitar, inclusiv a rezervorului aferent wc-ului. Multe probleme apar la etansarea busoanelor mari (de acces) ale rezervorului de apa potabila. Verificati sa nu existe nici un fel de scurgeri de apa in interiorul autorulotei si buna functionare a bateriilor sanitare.
Dati drumul la apa in cele doua chivete cu scurgerea obturata, umpleti cca. 2/3 din capacitatea acestora, dupa care scoateti dopurile si lasati apa sa curga prin scurgere. Dupa aceasta operatie verificati sub autorulota si pe podeaua acesteia in interior daca exista scurgeri de apa.
Verificati mobilierul - deschideți și închideți toate ușile și sertarele de mai multe ori.
Verificati buna functionare a ferestrelor - deschideți și închideți toate ferestrele si casetele (luminatoarele) aferente acestora de mai multe ori. Totul trebuie sa funcționeze lin, fara blocaje.
Verificati buna functionare a trapelor/luminatoarelor - deschideți și închideți aceste elemente de mai multe ori.
Frigiderul probati-l in toate cele trei variante de alimentare... gaz, 12v, 220v.
Verificati sistemul de incalzire si de obtinere a apei calde menajere. Verificati daca toate prizele de aer cald sunt functionale.
Verificati corecta functionare a afisajului central - stare baterii, nivel de apa in cele doua rezervoare.
Verificati corecta incarcare a bateriilor de la alternatorul masinii si de la priza exterioara de 220v. Cum faceti acest lucru ?
Cu motorul pornit, verificati in tabloul central incarcarea bateriei aferente motorului si a celei auxiliare... tensiunea pe cele doua baterii trebuie sa fie intre 13,1v si 14,1v. Verificarea incarcarii la 220v - cu motorul oprit si cu alimentarea exterioara de 220v cuplata, faceti aceleasi verificari. Plaja tensiunilor va trebui sa fie aceeasi.
Verificati corecta functionare a sistemului multimedia si a camerei de mers inapoi, daca acestea exista in dotare.
Verificati inchiderile tuturor elementelor de caroserie exterioare - usi, capace de acces laterale, buson rezervor apa, etc.
Verificati inchiderea centralizata si zonele securizate.
Verificati buna functionare a marchizei (copertinei) daca se afla in dotare.
Verificati sistemul de iluminat, inclusiv prizele de 12v; 220v; USB.

Verificati nivelurile la ulei, lichid de frână si antigel, la motor.
Verificati corecta inchidere-deschidere a busoanelor aferente rezervoarelor de motorina si adblue.
Verificati cu atentie actele masinii, inlusiv COC-urile de la producatorul platformei (Renault) si de la carosierul Ahorn.
Verificati daca toate optionalele solicitate de dvs. au fost montate pe masina.

Nu ezitati sa-l intrebati pe neamtul care va face predarea... tot ceea ce vi se pare util si nu cunoasteti referitor la exploatarea autorulotei.
Rares Popa scrie: 11 Oct 2020, 14:31... Intre timp am mai adaugat pe lista de dotari cuptorul pe gaz deci ramane sa mai rezolv problema panourilor solare (500-600w daca pot monta panouri asa de mari) plus un generator silentios de 1000-2000w(inclin spre un Yamaha ori Honda)...
Revenind la ceea ce mentionati ca va doriti sa mai montati pe autorulota ulterior, va recomand, ca odata ajuns in tara, cu autorulota goala, dar cu rezervorul de motorina plin, sa mergeti sa-i faceti o cantarire cat mai precisa.

Daca cu ce mai adaugati pe ea depasiti 3.500 kg va trebui sa obtineti o alta categorie de permis. Daca acest lucru nu reprezinta o problema pentru dvs. trebuie sa retineti ca nu veti mai putea circula cu autorulota in "buricul targurilor" unde limitarea de acces este de 3,5 To.

Referitor la panourile solare.
Tinand cont ca doar incalzirea diesel este ceva mai gurmanda dpdv. al consumului electric, frigiderul fiind pe gaz, eu, va recomand sa mai asteptati cu panourile solare. Functie de ce constatati in exploatarea autorulotei, poate o a doua baterie a zonei de rulota va va fi mai utila deocamdata.
Ati spus ca va doriti sa mergeti si iarna in off-camping si implicit sa aveti o autonomie cat mai mare. Puteti sa va puneti si panouri de 1000w... cand zapada se asaza pe ele sunt egale cu zero. Nu va recomand sa mai adaugati si o scara in dotarea autorulotei pentru a va urca sus pe masina si a va curata de zapada panourile :)
Varianta de backup pe care ati prevazut-o... cu generatorul, este mult mai ok. Benzina sa fie si stati cat vreti off-camping.

Va mai fac o recomandare si v-o spun din proprie experienta.
Cand facem o astfel de achizitie, suntem tentati in prima faza sa luam cu asalt magazinele de accesorii RV si sa ne luam o multime de lucruri care ulterior vor zace acasa in garaj. Nu va grabiti, luati-va strict ce va este cu adevarat necesar.
Mergeti cu autorulota asa cum este dotata in momentul de fata cateva luni, timp in care va faceti o lista doar cu cele cu adevarat necesare.

Altfel...
https://www.promobil.de/tipp/ueberladun ... yZPmPmzEEs

Re: Achizitie autorulota

Scris: 11 Oct 2020, 22:27
de Rares Popa
Foarte multumesc de sfaturi! Am si facut check-list-ul.

Legat de autonomia in off, tocmai pentru utilizare iarna doresc sa am un generator fiindca in viata reala panourile sunt mai mult ca sigur element de decor din lipsa de soare si temperaturi adecvate.
Avand in vedere in ce perioada calendaristica suntem pot foarte bine sa merg doar pe varianta pomenita de d-voastra, a doua baterie + generator si pana incep sezoanele insotite sa ma lamuresc cam ce imi trebuie pe partea asta.

Re: Achizitie autorulota

Scris: 13 Oct 2020, 14:50
de Nelu Predonu
Rares Popa scrie: 11 Oct 2020, 22:27... Avand in vedere in ce perioada calendaristica suntem pot foarte bine sa merg doar pe varianta pomenita de d-voastra, a doua baterie + generator si pana incep sezoanele insotite...
Daca doriti sa montati cea de a doua baterie, va recomand sa folositi una identica (marca, tip, capacitate) cu cea de pe masina din zona de rulota. Momentul este potrivit, tinand cont ca autorulota, respectiv, bateria acesteia este noua.

In situatia in care se doreste montarea a doua baterii care sa deserveasca zona de rulota, pentru o durata de viata cat mai mare a acestora, este imperios necesar ca acestea sa fie in aceeasi stare (noi), acelasi producator, de acelasi tip (AGM sau Gel), capacitate (Ah) si nivel de incarcare.

Re: Achizitie autorulota

Scris: 12 Apr 2021, 19:18
de Rares Popa
Completari...

Pana la urma am luat un generator silentios Honda de 2.2 KW. L-am pornit de 2 ori ca sa fac un gratar la un grill electric. In rest peste iarna 2 acumulatori, 160 Ah in total, duc cam trei zile de off-camping la -10 grade. Totusi e bun de avut pentru comfortul psihic.
Ca sa fie treaba treaba am pus pe la sfarsitul iernii si panouri, 350W total plus un invertor pur sinus de 2000W, ceva prize suplimentare si ce a mai trebuit ca sa fie complet sistemul. L-am dotat si cu un sistem de receptie satelit Oyster V Premium, oala de 85 cm, lnb cu auto skew si tv de 64 cm tot de la ei(controlezi tot dintr-o singura telecomanda) si am pus un suport de 4 biciclete de la Thule. Astept sa vedem daca trebuie sau nu AC stationar.

Pana acum sunt multumit de spatiu si de cum se comporta(atat la drum cat si stationar). Poti tine o viteza de croaziera pe autostrada de 115-120 km/h cu un consum decent, webasto-ul face caldura repede, nu consuma nici nu se aude excesiv, boilerul chiar daca e mic face apa calda rapid. Ca minusuri trebuie sa punctez proasta asamblare si o calitate relativ slaba a materialelor. Iti ia ochii de la distanta insa daca o iei la bibilit faci lista lunga. Bine, din ce am mai vazut recent la rulote de 50-60k euro este ceva comun.

Daca din Octombrie anul trecut pana acum am plimbat-o prin tara(un tur la mare si delta si cateva iesiri la ski) de la sfarsitul saptamanii trecute ne-am aventurat afara in (aproape) singurul loc posibil, Turcia. Drum lipsit de peripetii.

Re: Achizitie autorulota

Scris: 30 Apr 2021, 23:17
de Rares Popa
Am ajuns acasa ieri dupa 20 de zile de hoinareala cu aproape 5000 km parcursi. Daca nu aveam obiceiul sa facem pastele in familie mai stateam fara nici o plictiseala sau disconfort inca minim 2 saptamani. Peste asteptari atat felul in care ne-am simtit in asa de putini mp cat si Turcia ca destinatie, alta decat 5 stele la AI ori un city break in Istanbul.
Ca si costuri, ce nu pot fi evitate de nimeni, am avut 450 euro combustibil, 70 euro taxe drum(aici puteam evita cam 30 ce reprezinta taxe de autostrada si un pod pe Turcia), viniete, taxe pod, 70 euro campinguri si parcari.
Am stat 5 zile in campinguri(Istanbul + Pamukkale), si restul in off din acestea 3 locuri fiind cu plata dar la sume modice, 2-3 euro/24 ore.

Ca si concluzii de natura tehnica:
1. Consum mai bun decat ma asteptam cu medie 10.8 conform cb insa real probabil undeva catre 11.5 asta la mers tare oriunde s-a putut(120-130 pe bucatile bune de autostrada, 110 pe expresurile turcesti). Daca se merge la consum scoti fara probleme sub 10.
2. O butelie ne-a tinut fara probleme pe durata calatoriei. Frigiderul si congelatorul sunt destul de incapatoare incat sa ne satisfaca nevoile. Autonomia sistemului de panouri nu ne-a pus nici o clipa probleme, bateriile nu au scazut sub 70-75% iar dimineata pe la 9-10 erau iar la maxim.
3. Trebuie sa mai reglam partea de "economie" la apa desi am progresat muuult. Cu trei "femei" care folosesc exclusiv facilitatile autorulotei reusim sa ne ajunga potabila si sa nu golim caseta si rezervorul de uzata cam 2 zile.
4. Luam cu noi mult prea multe lucruri pe care nu ajungem sa le folosim. Probabil cantaresc bine peste 100 kg si ocupa spatiu inutil desi partea asta inca mai "accepta" si altele, nu am ajuns nici pe departe la performanta de a nu avea unde sa mai punem ceva.
4. Si la camper nou ai probleme:
a. O urechiusa de prindere a rezervorului de ad-blue s-a rupt(boala a masinii desi am ajutat-o probabil si eu anul trecut cand am ramas scufundat in nisip), reparatie rezolvata cu echivalentul a 25 lei la primul service intalnit.
b. Am constatat ca la patul rabatabil o rola de ghidaj nu mai este prinsa de acesta si tinde sa iasa afara. Are lipsa un surub care sigur nu a fost prins din start cum trebuie, l-am gasit undeva intr-un colt al podelei la prima iesire cand am crezut ca este ramas in urma de la meseriasi.
c. Am ceva probleme la boilerul de apa calda, la 2-3 zile trebuie sa deschid manual pentru o clipa valva de golire ca sa nu lucreze pompa o fractiune de secunda tot la 10-15 secunde. Am reglat la minim(cred) presiunea dupa indicatiile celor de la Ahorn insa vad ca problema persista. Trebuie sa mai investighez aici.
In rest am mai reglat usile dulapurilor, am mai pus ceva amortizoare de zgomot si alte maruntisuri care au crescut calitatea deplasarii.
5. Trebuie AC stationar. Acum, la temperaturi de pana in 30 grade tinde sa se incinga in interior. Daca adie vantul sau esti pe malul marii o buna ventilatie te salveaza acum insa la +35 grade nu cred ca asta mai conteaza.