Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
rulotistul cel istet@ alimentatorul are 80 VA. Nu este puternic [Maurice are unul de 500VA] sunt si mai puternice dar mai scumpe. Eu am dat pe el 68 RON. Serghei@-M-am uitat pe schema rulotei tale, nu inteleg mare lucru pentru ca nu se vede bine si partea cu alimentatorul este simplificata. O sa incerc sa o descifrez si daca pot sa te ajut te anunt. Cel mai bine este sa poti masura tensiunile ca sa-ti dai seama cum lucreaza. Oricum este bine sa respecti schema si sa nu faci modificari.
Fata: Verso: Sa inteleg ca la ,,2" pot lega acumulatorul..??Pentru ca dupa ce am vazut eu pe acolo..legaturile de la ,,2" duc la priza rulotei la ,,+" permanent.
Atentie , imaginea cu schema conexiunilor trebuie intoarsa cu susul in jos .Ordinea pe cablaj asa cum este montat pe rulota este inversa( 1 vine sus...12v ac ,bateria,frigider lumina ,ventilator truma...)
Serghei@ La 1 vine legat transformatorul 12 v curent alternativ [redresarea se face prin puntea de diode care este pe placa] -la 2 se leaga bateria rulotei. Eu am alt tip de alimentator, totul este intr-o cutie peste care este turnata rasina[nu se poate repara].
A adus cineva vorba! Cum se poate incarca, in timpul mersului, un acumulator al rulotei? Alternatorul autoturismului duce 2 baterii? Care sunt conexiunile la priza?
Constantin Curelea
Bucuresti
Renault FLUENCE+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com
clubrv scrie:A adus cineva vorba! Cum se poate incarca, in timpul mersului, un acumulator al rulotei? Alternatorul autoturismului duce 2 baterii? Care sunt conexiunile la priza?
Alternatorul duce fara probleme doua baterii.Alternatorul nu iti va incarca la capacitate acumulatorul daca el nu este incarcat inainte de montarea pe masina . Acesta suplineste si incarca ceea ce se consuma atunci cand ai multi consumatori.Dar ca sa incarci un acumulator ca la carte dupa ce ai papat din el destul cat sa nu mai poti porni masina ,musai sa-l pui pe redresor.Alternatorul il va incarca dupa pornirea masini dar niciodata la capacitatea lui.Rolul alternatorului este sa furnizeze curent consumatorilor iar bateria este doar un tampon folosit doar la pornirea motorului .Cand pornesti se papa ceva din baterie dar alternatorul va pune la loc .Chestia asta nu am crezut-o pana nu mi-a demonstrat pe viu acest lucru vecinul meu de la pravalia de acumulatori (care a lucrat in domeniu si cunoaste toate chichitele acumulatorilor).
Conexiunea folosita este cea de + permanent..dar care trebuie legata totusi printr-un releu...
De unde pot cumpara acumulator pt rulota cu tot cu montaj?(in Bucuresti) Totodata ma intereseaza si generator!Mentionez ca momentan folosesc un generator de 2,2kw casnic si este cam incomod la transport.Merita sa achizitionez altul sau sa-l folosesc in continuare pe acesta(fara sa mai fac figuri-comoditetea)?
Poti folosi un generator de 650W linistit. Nu ocupa mult spatiu, e usor (in comparatie cu cel de 2,2kW)si consuma mai putin. Eu zic ca merita, restul depinde de tine. De acumulator nu-ti pot spune decat sa cauti un acumulator stationar daca nu gresesc sau unul cu gel de peste 100Ah (atentie e cam scump)
Cu respect P.N.
Piriu Nicolae - membru fondator ClubRV.
DUSTER 1.5 DCI, HOBBY 400 Clasic
Mi-am luat eu acumulator stationar, special pentru rulote, barci si altele din aceeasi clasa, 100Ah, Banner, Austria 380 ron. Nu este cu gel, tipul care este sef la reprezentanta imi este prieten si mi-a recomandat varianta cu acid, se descarca mai lent, iar pretul este considerabil mai mic. Model 95751. http://www.bannerbatteries.com/eng/bb1/ ... /index.asp
De bine ce m-am laudat astazi m-a sunat prietenul sa-mi spuna ca la incarcare trebuie obligatoriu sa desfac capacele. Chiar daca "safety-factor" pentru descarcare la varianta asta este mai bun decat la cea cu gel s-ar parea ca nu prea pot s-o incarc in mers sau de la redresorul montat in rulota folosit in camping si pentru alimntarea aparatelor la 12V. Nu prea stiu ce sa fac momentan, astept pretul la o varianta cu gel de 95Ah si sa vad daca o pot schimba pe asta. La Sulzemoss era 229 Euro de 95 Ah si 175 Euro de 75 Ah asa ca.... o sa ma cam coste. Modelul de aici: http://www.bannerbatterien.com/eng/bb5/ ... /index.asp Nu ti-as recomanda momentan varianta incercata de mine cu toate ca in documentatie este trecuta la "camping and caravans" pentru ca nu ai cand s-o incarci. Asteapta putin sa-mi dea preturile de romania si iti dau telefonul sa-l suni daca vrei cu gel sau eventual daca iti convine varianta
Sunt acumulatori asa numiti "fara intretinere" la care practic nu se umbla niciodata indiferent daca sunt incarcati de alternator sau de incarcator. Altii, din generatie mai veche au nevoie intradevar de desfacerea capacelor si uneori vara de completarea cu apa distilata a nivelului electrolitului. Totul depinde de acumulator. In mod normal avand in vedere ca acumulatorul de pe masina, atunci cand functioneaza, poti aprinde si farurile, inclusiv faza lunga care consuma cel mai mult curent, nu vad de ce nu poti incarca acumulatorul din rulota prin intermediul alternatorului, in acelasi timp cu alti consumatori. In mod normal ar trebui sa ai grija doar sa nu depasesti incarcarea maxima a alternatorului, caz in care acumulatorul nu va mai fi incarcat si din contra va fi epuizat. Prin masurarea tensiunii de pe acumulatori poti sa-ti dai seama daca se incarca sau nu. 13,5V incarca, 11,5V - 12V consuma. La un acumulator este important curentul de incarcare care trebuie sa fie constant si mai putin tensiunea de alimentare. In mod normal cel care vinde acumulatorul va poate da toata asistenta necesara privind exploatarea acumulatorului livrat.
Maurice sunt si eu interesat de un acumulator de aprox 100w dedicat pt solar charge. Eram f. incantat de aku tau si chiar ma gandeam sa te atac :D :D Problema e ca am observat ca dracia asta de panou de pe rulota mea daca are soare baga tot timpul ca nebunul, oricum mult mai mult decat consum eu... ar trebui sa fie o baterie care sa nu sufere cand se supra incarca s-au sa fie atat de desteapta incat sa nu ia mai mult decat ii trebuie. Ideal ar fi sa stie singura nu sa trebuiasca sa-i fac eu nu's ce adaptare... Exista asa ceva?? Multumesc.