Pagina 2 din 10
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 07:29
de Sandu Toma
Incearca la a ta si vei fi surprins sa constati ca dupa ce opune o usoara rezistenta, va merge si a ta cu spatele cam 25-50cm cu toata frana de mana trasa .
De aceea rulotele sunt prevazute cu saboti (pene) de franare de pus la roata.
Citeste aici si dupa aia discutam !!!
http://www.al-ko.co.uk/edit/files/suppo ... ration.pdf
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 07:48
de parpaneata
Pai aia este....ca am incercat. Altfel nu scriam. Nu ma pricep la astea si vorbesc numai din ce am incercat si patit eu.
Si daca te referi la asta..."It must be noted that when the handbrake is
applied, the vehicle may roll approximately
25 cm (10 inches) backwards before the
parking brake force is used to it’s fullest
extent.".....nu-ti traduci deloc bine!!!! :lol:
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 09:54
de George Marcu
La a mea din 1995 daca dau cu spatele (fara frana de mana trasa) merge fara probleme. Daca vreau sa urc o bordura sau intra vreo roata intr-o groapa se infraneaza cand imping mai tare cu masina in ea, nu iese decat cu balans, un pic in fata si repede inapoi. La RAR cand a verificat-o a tinut si inainte si inapoi, mi-a tras masina dupa ea vreo 5 cm.
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 10:49
de Lorant Istvan
Si a mea merge in spate cu frana de mana trasa, impinsa cu mana. Asta ce-o fi insemnand si ma intreb atunci care-o fi rolul franei de mana? :roll: :lol:
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 11:28
de Sandu Toma
Lori, am spus-o si o repet, pentru stationare se folosesc la partea din spate sabotii din dotare sau un bolovan.
Din constructie, acest sistem nu poate frana decat pe directia inainte, deci cand rulota este trasa
http://www.al-ko.co.uk/edit/files/suppo ... ration.pdf
In manualul Al Ko
http://www.al-ko.co.uk/edit/files/support/ALKOmatic.pdf se spune :
If the caravan/trailer is parked on a
reverse slope or if it is pushed
backwards, the shoes and expanding
clutch will tend to move with the
direction of rotation (reverse).
This movement puts pressure on the
spring-loaded auto-reverse lever,
causing it to collapse. This releases
the shoes from the drum and the
caravan/trailer will run away.
Operating the Handbrake
Always chock the wheels when
parking the caravan/trailer on sloping
sites.
For successful parking on a slope or
steep hill, the operator need only apply
the handbrake with one hand while
gently pushing the caravan/trailer a
centimetre or two backwards.
The user must supply this small but
essential backward movement to
ensure that the fulcrum of the
transmission lever moves past the
point of reverse, thus preventing the
lever from collapsing as it would
normally do when reversing.
DESCRIPTION AND OPERATION
19
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 18:26
de Cristian Irimescu
Am impins si eu de ea ( cu frana de mana trasa 75%, ca asa o tin ) si in fata nici un mm, in spate, greu, dar se misca un pic.
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 19:01
de parpaneata
Daca-ti traduci cu "google translation" normal ca intelegi altceva!!!!!! :lol: Se explica extrem de clar in ultimele doua fraze operatia de parcare atunci cand esti in panta. Este bine ca ai postat treaba asta ptr ca va stii fiecare cum sa procedeze astfel incat sa nu o ia la vale rulota.
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 19:09
de Sandu Toma
Eu nu am spus ca o frana bine reglata sau bine folosita este complet ineficienta, ci ca trebuie sa ne luam masuri pentru a preintampina unele neplaceri.
Dar asa cum stim, in momentul de fata, nici macar cei care trebuie sa stie acest lucru (mecanicii de la ITP nu il stiu, daramite rulotistii incepatori.
Se pare ca singurii care stiu acest lucru sunt cei de la RAR pentru ca nu am auzit inca de rulote respinse la verificare pe motiv ca nu tine frana la deplasarea cu spatele.
Cat despre traducere, eu nu am nevoie sa folosesc Google pentru ca in materie de Engleza tehnica sunt "doctor" :D
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 19:36
de parpaneata
Ai invartit-o ca la Ploiesti! :lol: :lol: :lol:
In concluzie frana de mana trebuie sa tina! Nu conteaza in ce parte! Restul sunt.....abureli. Prin postarile de la Al-Ko se clarifica si mai bine cele scrise de mine din experienta de pe teren.
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 19:43
de George Burneci
Eu de exemplu ,ca sa o opresc daca vrea sa o ia la vale, car dupa mine intotdeauna o traversa de tren ca sa o pun la roti in caz de nevoie. Muncesc un pic dar sint sigur ca nu o ia la vale. Mama ei de frina de mina!!!!!! :D
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 19:44
de parpaneata
Gogule....e de lemn sau de beton???!!! :lol: :lol: :lol:
Re: I.T.P-ul la rulota
Scris: 02 Oct 2008, 19:51
de Sandu Toma
Nu Parpa, Gica a zis traversa, dar se referea la o bucata de sina de vreo 2m, de aia are rulota lui 1500Kg si o trage cu "gipanu " :D