Re: Acumulator pentru rulota (cum se monteaza?)
Scris: 14 Mar 2011, 12:06
Nu ma deranjeaza ca e in engleza...(pe mine,cel putin ).Referitor la desenul cu barca,de pe incarcator,sa zicem ca l-am asociat de fapt cu un yacht care are conditiile de confort ale unei rulote si chiar mai mult,deci m-am referit la un acumulator folosit in acel scop.Dar cum barca are si motor care trebuie pornit (de fapt sunt si barci care au doar motor nu si restul confortului :roll: ) poate desenul respectiv se refera la acele acumulatoare pt. pornirea barcilor :? .Am cam inteles ca un incarcator recomandat pentru bateriile AGM,printre altele,protejeaza bateria in timpul incarcarii,dar inteleg ca doar daca ramane mai mult timp la incarcat(si dupa terminarea ciclului de incarcare) ar afecta viata acumulatorului.Eu cand am incarcat-o,a fost doar ocazional,(cand nu e pe rulota;acolo o incarca panoul fotovoltaic);oricum cand s-a incarcat am decuplat redresorul,deci nu cred ca i-au afectat longevitatea rarele incarcari pe redresor.
Poate o solutie ar fi sa incarcam AGM-urile,in lipsa unui incarcator adecvat,cu o sursa UPS,care se pare ca foloseste tot acumulatori AGM( si probabil are incarcarea in 4 pasi,recomandata pentru acest tip de acumulatori),doar ca va dura mai mult deoarece aceste surse sunt calculate sa incarce acumulatori de capacitate mai mica.
Probleme ar mai fi,vis a vis de longevitatea bateriei : daca frigul le descarca,putem compensa asta prin reincarcare,dar se pare ca mai mult le scade durata de viata,temperatura ridicata.Astfel in rulota,mai ales cand nu o folosim vara,se creeaza frecvent temperaturi de 30 grade si chiar peste,temperaturi care scad durata de viata a bateriei si nu prea vad cum s-ar putea rezolva problema.
Subiectul este interesant si util,as zice(de aceea am continuat),asa ca daca e offtopic,poate se muta in alta parte si are cineva vreo idee referitor la rezolvarea problemei cu temperatura ridicata in care e nevoita sa stea bateria rulotei un timp indelungat in sezonul cald.O solutie ar fi depozitarea in alta parte,dar e destul de incomod si vara sa o tot muti.
De fapt si la autovehicule sub capota motorului e chiar mai mare temperatura,dar acele baterii sunt mai ieftine.La AGM pretul fiind mai mare,ar fi de preferat sa-i marim durata de viata pe cat posibil.
Poate o solutie ar fi sa incarcam AGM-urile,in lipsa unui incarcator adecvat,cu o sursa UPS,care se pare ca foloseste tot acumulatori AGM( si probabil are incarcarea in 4 pasi,recomandata pentru acest tip de acumulatori),doar ca va dura mai mult deoarece aceste surse sunt calculate sa incarce acumulatori de capacitate mai mica.
Probleme ar mai fi,vis a vis de longevitatea bateriei : daca frigul le descarca,putem compensa asta prin reincarcare,dar se pare ca mai mult le scade durata de viata,temperatura ridicata.Astfel in rulota,mai ales cand nu o folosim vara,se creeaza frecvent temperaturi de 30 grade si chiar peste,temperaturi care scad durata de viata a bateriei si nu prea vad cum s-ar putea rezolva problema.
Subiectul este interesant si util,as zice(de aceea am continuat),asa ca daca e offtopic,poate se muta in alta parte si are cineva vreo idee referitor la rezolvarea problemei cu temperatura ridicata in care e nevoita sa stea bateria rulotei un timp indelungat in sezonul cald.O solutie ar fi depozitarea in alta parte,dar e destul de incomod si vara sa o tot muti.
De fapt si la autovehicule sub capota motorului e chiar mai mare temperatura,dar acele baterii sunt mai ieftine.La AGM pretul fiind mai mare,ar fi de preferat sa-i marim durata de viata pe cat posibil.