Nou venit cu Adria Adora 552PK

prezentare RV
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Rugam ca fiecare utilizator al acestui forum sa faca o scurta prezentare aici:
http://clubrv.ro/forum/viewtopic.php?f=97&t=3454
Prezentarea este o cerinta a Regulamentului, dar si un gest de curtoazie din partea Dumneavoastra.
Cateva cuvinte despre Dumneavoastra , precum si despre rulota si autoturism sunt binevenite.
Pentru intrebari sau lamuriri despre activitati, probleme tehnice, etc. va stau la dispozitie forumurile cu sectiuni dedicate.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Va uram bun venit in randul rulotistilor !
Mihai Silviu
Membru forum
Mesaje: 13
Membru din: 23 Aug 2014, 23:28
10
Oras: Pantelimon
Data nasterii: 03 Dec 1976
Localitate: Ilfov

Nou venit cu Adria Adora 552PK

Mesaj de Mihai Silviu »

Seara buna,
Cu avant si putin studiu am plecat in a achizitiona o rulota. Vroiam ceva mare pentru calatorii cu bunicii si campare permanenta pe un teren la munte.
Am gasit mare si relativ noua 2006. Credeam ca fiind 2006 trebuie doar negociat pretul si gata, am rulota perfecta. Ajuns acasa, incepe distractia. Dau toate perdelele jos pentru spalare si surpriza de proportii, la 2 dintre geamuri (colturile de jos - de la zavoare) observ un fel de silicon galben inghesuit pe post de lipici intre foliile de plexiglass. Mai mult la unul din ele (cel mare din fata) indesat intre cheder si prima foaie de geam servetele??!!! - pe semne pentru condensul dintre foi (dezvoltat probabil din abundenta). Acum nu cred sa fie cheltuieli foarte mari cu lipitul, insa din ignoranta cu care a fost lasata a crapat foaia de la interior (6-7cm) si putea foarte usor ca la urmatorul drum sa mi-l umfle vantul si adio 7-800 euro pe putin (ar fi fost cinstit sa ma puna si pe mine in tema - puteam iesi si mai sifonat financiar din asta).
Altfel rulota pare ok si va trebui sa o echipez cu ceva antena sau wireless, nu stiu daca merita sa-mi cumpar sistem de antena satelit pentru doar cateva nopti pe an. Probabil un wireless bun poate face fata si la cateva posturi online zic - nu am incercat.
Sper sa se opreasca problemele insa nu sunt foarte increzator avand in vedere ca tata a ramas cu manerul in mana incercand sa manipuleze rulota....probabil surprizele nu vor inceta sa apara pana nu o voi pune la punct cap-coada.
Acum intreb si eu:
E normal ca la o rulota de 8 ani sa apara astfel de probleme? geamuri dezlipite, manere rupte....la ce sa ma mai astept? :?:
Aveti ceva info despre detarare? RV-ul meu are 1500 iar eu cu B-ul pot MMA 1450kg....
Adria Adora 552PK 2006 tras de Subaru Forester 2.0 Diesel
Avatar utilizator
Niky Radu
Membru asociat
Mesaje: 1174
Membru din: 26 Dec 2010, 16:38
14
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 22 Apr 1967
Localitate: Bucuresti,11Iunie
Contact:

Re: nou venit cu Adria Adora 552PK

Mesaj de Niky Radu »

Salutare, categoric ai o rulota grea, nu poti manevra 1500 kg doar cu un maner, recomandat ar fi sa lucrezi la 2 manere si acolo doar in situatia "impins" nu "tras" sau sa investesti intr-un mover (sistem de parcare cu telecomanda), manerele nu au insertie metalica , sunt din plastic, orice plastic imbatraneste de la soare si devine casant, cu trapele este exact aceeasi problema, ai rabdare si citeste pe forum la probleme tehnice si vei capata mai multe informatii, referitor la detarare nu cred ca e necesar, faci un curs la orice scoala de soferi pentru a conduce ansamblu de 4250 kg pentru categoria "B" si poti tracta rulota fara detarare
Niky si Lavinia Radu
Megane II 2005 1,9dci , Pajero MK2 1993 2.5 GLS TD + Bessacarr 2004
Nu se poate acoperi cu aur nici un moment de viata.Ce alta mare pierdere atunci, decat timpul pierdut fara rost?
Chanakia Pandita 275 a.c.India

0744670978
Mihai Silviu
Membru forum
Mesaje: 13
Membru din: 23 Aug 2014, 23:28
10
Oras: Pantelimon
Data nasterii: 03 Dec 1976
Localitate: Ilfov

Re: nou venit cu Adria Adora 552PK

Mesaj de Mihai Silviu »

Multam de raspuns,
La momentul manipularii trageam amandoi de ea, insa indiferent de cati oameni sunt daca nu e coordonare...se rupe manerul. :mrgreen:
Spui ca e vorba doar de un curs? Nu se urmeaza procedura standard: scoala, examen teorie, examen trafic? Eu asa auzisem.
Ma gandeam ca ar fi mai usor sa detarez o valoare oricum empicica MMA de la 1500 la 1450kg.
Daca e doar un curs, cu siguranta voi lua calea asta, imi erea frica de costurile si timpul necesar obtinerii unei noi categorii.
Adria Adora 552PK 2006 tras de Subaru Forester 2.0 Diesel
Marian Ciocan
Membru forum
Mesaje: 167
Membru din: 19 Oct 2011, 21:28
13
Oras: Rudeni ,Ilfov
Data nasterii: 09 Sep 1968
Localitate: Rudeni ,Ilfov
Contact:

Re: nou venit cu Adria Adora 552PK

Mesaj de Marian Ciocan »

Salut,din cate am auzit de la colegi este mult mai simplu si mai ieftin sa iei cat B decat sa faci detararea.
Fendt Saphir 470 +Vito v220cdi
tel 0765255511
Mihai Silviu
Membru forum
Mesaje: 13
Membru din: 23 Aug 2014, 23:28
10
Oras: Pantelimon
Data nasterii: 03 Dec 1976
Localitate: Ilfov

Re: nou venit cu Adria Adora 552PK

Mesaj de Mihai Silviu »

Mda, nu stiu ce sa zic. Ma voi interesa si de detarare.
Scoala e clar ca include toti pasii pentru o noua categorie (timp pierdut si batatie de cap - vizita medicala, test psihologic, schimbare carnet, ore teorie, ore practica, examen......). Costul pare a fi intre 700-900 lei, cu toate celelalte cheltuieli sigur sare de 1000lei. Va informez cat face si detararea in caz ca reusesc s-o fac/aflu. Nu am gasit nici o informatie clara, pas cu pas referitor la aceasta procedura.
Nu sunt interesat in mod special sa am BE-ul, avand in vedere ca oricum sunt la limita superioara de tractare cu masina din dotare. Masina fiind relativ noua, nu am alte ganduri de viitor.
Adria Adora 552PK 2006 tras de Subaru Forester 2.0 Diesel
Mihnea Donescu
Membru forum
Mesaje: 173
Membru din: 16 Iul 2008, 01:36
16
Localitate: Milano

Re: Nou venit cu Adria Adora 552PK

Mesaj de Mihnea Donescu »

intrebarea nu este la ce sa va asteptati sa se mai rupa,ci studiul dinaintea plecarii nu valoreaza nimic.Cum spunea altcineva,e o rulota grea si comfortul implica cheltuieli.Forester cu motorul de 2 litri diesel e cam la limita in combinatia cu rulota.Apoi la cit ati cheltuit cu Forester si rulota,discutia despre cheltuielile de alta categorie este deplasata.Cind rezervi o masa la o circiuma de lux ca apoi sa constati ca nu ii poti permite sa iei masa acolo,anulezi rezervarea si te duci la fast-food,dar nu comanzi oua ochiuri la circiuma de lux...............zic eu...Succes la ordine in ginduri...
Mercedes W124.019,Audi A3 quattro +Hobby Prestige 545,si ultima achizitie,o veche remorcuta de 750 cu suspensie McPherson...
Avatar utilizator
Cosmin Prund
Membru forum
Mesaje: 765
Membru din: 17 Aug 2012, 10:56
12
Oras: Sibiu
Data nasterii: 22 Mai 1980
Localitate: Sibiu

Re: Nou venit cu Adria Adora 552PK

Mesaj de Cosmin Prund »

Despre categoria BE: Cel mai mare avantaj este ca e trecuta direct in permisul de conducere, nu mai e nevoie de dovada efectuarii unui curs. Se da examen in toata regula (ca pentru orice alta categorie) dar nu este un examen dificil. Cea mai dificla parte ar fi examenul teoretic, in special daca ultima categorie ati obtinut-o cu mult timp in urma! Pe de alta parte reimprospatarea cunostintelor de teorie nu face rau :) Examenul practic, pentru un sofer cu experienta, este floare la ureche... Cand m-am urcat in masina cu politistul sa dau BE-ul a venit instructorul si mi-a spus "Maxim 30 km/h" - cam cate greseli practice poate face un sofer cu multi ani experienta mergand cu 30 km/h prin oras?

Despre rulota: S-ar putea sa puteti detara rulota, dar sa nu va amagiti, rulota tot grea ramane. S-ar putea s-o puneti pe cantar cand plecati in calatorie si sa descoperiti ca are 1600 kg, nu 1500 kg. Orice rulotist cu experienta stie cat e de greu sa te incadrezi in MMA-ul rulotei (pentru ca MMA-ul rulotei este intotdeauna mult prea mic - in special la rulotele noi). Din contra, se recomanda sa tractati o rulota mai usoara decat maximul admisibil legal, din motive de siguranta.

Eu personal recomand sa treceti pe la un cantar electronic pentru TIR-uri sa vedeti cat cantareste rulota (sau pe la o statie ITP, cumva este mai la indemana). S-ar putea chiar si acum sa depaseasca 1500 kg si daca incercati sa o detarati cu siguranta RAR-ul o va pune pe cantar.
Chausson best of 22, sasiu Ford Transit

email: cprund@gmail.com
Mihai Silviu
Membru forum
Mesaje: 13
Membru din: 23 Aug 2014, 23:28
10
Oras: Pantelimon
Data nasterii: 03 Dec 1976
Localitate: Ilfov

Re: Nou venit cu Adria Adora 552PK

Mesaj de Mihai Silviu »

Mihnea Donescu scrie:intrebarea nu este la ce sa va asteptati sa se mai rupa,ci studiul dinaintea plecarii nu valoreaza nimic.Cum spunea altcineva,e o rulota grea si comfortul implica cheltuieli.Forester cu motorul de 2 litri diesel e cam la limita in combinatia cu rulota.Apoi la cit ati cheltuit cu Forester si rulota,discutia despre cheltuielile de alta categorie este deplasata.Cind rezervi o masa la o circiuma de lux ca apoi sa constati ca nu ii poti permite sa iei masa acolo,anulezi rezervarea si te duci la fast-food,dar nu comanzi oua ochiuri la circiuma de lux...............zic eu...Succes la ordine in ginduri...
Partial adevarat, insa rulota a venit ulterior deciziei legate de masina(la rulota nu cred sa fi gresit cu ceva), iar masina spune in carte ca poate duce o sarcina maxima de 2000kg (greutate masina 1680kg). Chestia cu restaurantul e relativa si nu reflecta neaparat realitatea. Am economisit pentru rulota iar costuri suplimentare neprevazute (mari sau mici), in cascada, ma pot deranja avand in vedere ca am si o familie de carat in acea rulota.
Exemplu pentru intrebarea mea este geamul din fata al rulotei, care dezlipit fiind, daca zbura ajungea sa ma coste 10% din pretul rulotei-deloc neglijabil dupa mine oricat de nabab m-as simti....
Cosmin Prund scrie:Despre categoria BE: Cel mai mare avantaj este ca e trecuta direct in permisul de conducere, nu mai e nevoie de dovada efectuarii unui curs. Se da examen in toata regula (ca pentru orice alta categorie) dar nu este un examen dificil. Cea mai dificla parte ar fi examenul teoretic, in special daca ultima categorie ati obtinut-o cu mult timp in urma! Pe de alta parte reimprospatarea cunostintelor de teorie nu face rau :) Examenul practic, pentru un sofer cu experienta, este floare la ureche... Cand m-am urcat in masina cu politistul sa dau BE-ul a venit instructorul si mi-a spus "Maxim 30 km/h" - cam cate greseli practice poate face un sofer cu multi ani experienta mergand cu 30 km/h prin oras?

Despre rulota: S-ar putea sa puteti detara rulota, dar sa nu va amagiti, rulota tot grea ramane. S-ar putea s-o puneti pe cantar cand plecati in calatorie si sa descoperiti ca are 1600 kg, nu 1500 kg. Orice rulotist cu experienta stie cat e de greu sa te incadrezi in MMA-ul rulotei (pentru ca MMA-ul rulotei este intotdeauna mult prea mic - in special la rulotele noi). Din contra, se recomanda sa tractati o rulota mai usoara decat maximul admisibil legal, din motive de siguranta.

Eu personal recomand sa treceti pe la un cantar electronic pentru TIR-uri sa vedeti cat cantareste rulota (sau pe la o statie ITP, cumva este mai la indemana). S-ar putea chiar si acum sa depaseasca 1500 kg si daca incercati sa o detarati cu siguranta RAR-ul o va pune pe cantar.
Nu de examen in sine mi-e teama cat de timp. Am luat A-ul in urma cu 5 ani si din acest motiv intrebam, deoarece mi-am facut o caruta de nervi si luat o multime de zile libere ( de 3 ori s-a amanat examenul din cauza conditiilor meteo nefovorabile).
Legat de rulota inteleg afirmatia referitoare la cat mai usoara cu atata mai bine, insa treaba cu MMA pe categorie B nu are treaba cu siguranta. Masina poate duce conform carte de identitate 2000kg. Rulota, asa cum e goala are 1183kg. Nu cred ca m-am pripit chiar atat de tare in ceea ce priveste greutatea rulotei. Eu sunt de fapt limitat de MMA acceptata pentru categoria B, nicidecum de utilaje/siguranta....cred?!
In plus daca plec la drum cu rulota, masina va fi aproape de MMA cu siguranta,a dica peste 2000kg reale in conditiile in care rulota nu cred sa depaseasca 1500-1600 (am sa am grija oricum) asa cum spui, deci tot in zona de 75-80% as fi.
Ultima oară modificat 20 Noi 2014, 12:52 de către Mihai Silviu, modificat 1 dată în total.
Adria Adora 552PK 2006 tras de Subaru Forester 2.0 Diesel
Avatar utilizator
Cosmin Prund
Membru forum
Mesaje: 765
Membru din: 17 Aug 2012, 10:56
12
Oras: Sibiu
Data nasterii: 22 Mai 1980
Localitate: Sibiu

Re: Nou venit cu Adria Adora 552PK

Mesaj de Cosmin Prund »

xtr_black scrie:Nu de examen in sine mi-e teama cat de timp. Am luat A-ul in urma cu 5 ani si din acest motiv intrebam, deoarece mi-am facut o caruta de nervi si luat o multime de zile libere ( de 3 ori s-a amanat examenul din cauza conditiilor meteo nefovorabile).
Legat de rulota inteleg afirmatia referitoare la cat mai usoara cu atata mai bine, insa treaba cu MMA pe categorie B nu are treaba cu siguranta. Masina poate duce conform carte de identitate 2000kg. Rulota, asa cum e goala are 1183kg. Nu cred ca m-am pripit chiar atat de tare in ceea ce priveste greutatea rulotei. Eu sunt de fapt limitat de MMA acceptata pentru categoria B, nicidecum de utilaje/siguranta....cred?!
Daca masina tracteaza 2000 kg nu sunteti nici pe departe la limita cu o rulota de 1500 kg :)
Exista Subaru Forester care tracteaza 1600 kg, exista si care tracteaza... 650 kg.
Examenul pentru "BE" nu se amana din cauza conditiilor meteorologice.
Detararea mai are un avantaj: poate conduce si sotia, ma gandesc ca daca-i de facut BE nu face si sotia.

Luati in calcul ca oricum veti pune greutate pe rulota. De moover de exemplu nu (cred) ca scapati, poate si-un aer conditionat, sa nu zicem de bagaje si uneori apa.
Eu mi-am detarat rulota cand am cumparat-o (ca sa nu fac BE-ul) si acum imi pare rau pentru ca depasesc greutatea la care am detarat-o :D
Nu va pot ajuta cu informatii cu privire la detarare pentru ca eu am cumparat rulota noua, am primit actele direct pe MMA-ul solicitat.
Chausson best of 22, sasiu Ford Transit

email: cprund@gmail.com
Mihai Silviu
Membru forum
Mesaje: 13
Membru din: 23 Aug 2014, 23:28
10
Oras: Pantelimon
Data nasterii: 03 Dec 1976
Localitate: Ilfov

Re: Nou venit cu Adria Adora 552PK

Mesaj de Mihai Silviu »

Cosmin Prund scrie: Daca masina tracteaza 2000 kg nu sunteti nici pe departe la limita cu o rulota de 1500 kg :)
Exista Subaru Forester care tracteaza 1600 kg, exista si care tracteaza... 650 kg.
Examenul pentru "BE" nu se amana din cauza conditiilor meteorologice.
Detararea mai are un avantaj: poate conduce si sotia, ma gandesc ca daca-i de facut BE nu face si sotia.

Luati in calcul ca oricum veti pune greutate pe rulota. De moover de exemplu nu (cred) ca scapati, poate si-un aer conditionat, sa nu zicem de bagaje si uneori apa.
Eu mi-am detarat rulota cand am cumparat-o (ca sa nu fac BE-ul) si acum imi pare rau pentru ca depasesc greutatea la care am detarat-o :D
Nu va pot ajuta cu informatii cu privire la detarare pentru ca eu am cumparat rulota noua, am primit actele direct pe MMA-ul solicitat.
Multam de raspunsuri :)
Subarul este 2012 si probabil diesel fiind are pe carte tractabil maxim 2000kg ( eu dupa asta m-am luat)
Si rulota mea a fost luata din Romania, insa nu vad cu ce ar fi diferit in cazul meu, poate doar ca spre deosebire de a ta, a mea a fost deja inmatriculata :?
Exact la asta m-am gandit cu detaratul, pe autostrazi poate conduce sotia 8) .
Adria Adora 552PK 2006 tras de Subaru Forester 2.0 Diesel
Mihai Silviu
Membru forum
Mesaje: 13
Membru din: 23 Aug 2014, 23:28
10
Oras: Pantelimon
Data nasterii: 03 Dec 1976
Localitate: Ilfov

Re: Nou venit cu Adria Adora 552PK

Mesaj de Mihai Silviu »

Cosmin Prund scrie: Eu mi-am detarat rulota cand am cumparat-o (ca sa nu fac BE-ul) si acum imi pare rau pentru ca depasesc greutatea la care am detarat-o :D
Pai si riscul care e, sa va puna politia pe cantar? Ca BE-ul poate fi luat si acum :D
Adria Adora 552PK 2006 tras de Subaru Forester 2.0 Diesel
Avatar utilizator
Cosmin Prund
Membru forum
Mesaje: 765
Membru din: 17 Aug 2012, 10:56
12
Oras: Sibiu
Data nasterii: 22 Mai 1980
Localitate: Sibiu

Re: Nou venit cu Adria Adora 552PK

Mesaj de Cosmin Prund »

Da, riscul este sa ma cantareasca cineva in drum. Ironia este ca acum am BE.

V-am trimis un mesaj privat.
Chausson best of 22, sasiu Ford Transit

email: cprund@gmail.com
Scrie răspuns