Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Buna ziua! Detin o rulota dethleffs nomad rt2. Totul e ok dar de ceva vreme incoace mi se pare ca sta putin inclinata in partea dinspre usa. O asez pe plan perfect drept si tot e inclinata. Mentionez ca nu are telescoape dar nu cred ca asta ar fi problema deoarece cand am cumperat bijuteria(2011) nu era asa.Poate ma lamureste si pe mine cineva ce fel de suspensie are acest tip de rulota si ce defectiuni pot sa apara.Modelul este identic cu a domnului Isdraila. Multumesc!
Buna seara
Nu sunt un specialist in rulote doar utilizator dar ma gandesc la urmatoarele :
-daca pozitionati rulota pe un plan drept ( respectiv rotile sunt plasate pe suprafata plana si fara inclinatie spate ) si totusi rulota este inclinata spre spate
dupa parerea mea trebuie sa umplati la roata de sprijin din fata ( de pe protap ) ca si aceasta sa asigure ( prin reglajul de inaltime si apoi printr-o strangere ferma ) o pozitie corecta.
-cu ajutorul unei bule de aer ( boloboc ) verificati planeitatea longitudinala a podelei prin pozitionarea acesteia pe axa podelei ( in interior ) in doua locuri ( fata respectiv spate ) si deasemenea sa verificati si planeitatea pe protap .
-cu ajutorul aceleiasi bule de aer verificati si planeitatea axiala a podelei ( pozitionati bula de aer /bolobocul pe podea deasupra la axul rotilor .
Aceste operatiuni sunt cunoscute ca Operatiuni de Calare a rulotei .( necesare la campare/stationare )
Obs Pentru cazul in care locul ales ptr camparare sau stationare a rulotei nu este plan si drept longitudinal /axial dvs atunci se folosesc niste elemente de calare ( vezi magazine de specialitate )
Teoretic dupa aceste masuri intreprinse corect rulota dvs trebuie sa stea in pozitie plana ( adica in fata si in spate distanta pamant podea sa fie egala ) Se poate vizualiza aceasta pozitie plana si prin atenta privire ( de la distanta ) a sinei port cort de la muchia de sus a rulotei a carei portiune dreapta trebuie sa fie deasemenea plana .
Daca aceste proceduri si vizualizari ( masuratori ) nu ofera asigurarea unor planeitati atunci -fara sa va ingrijorez - ma gandesc ca rulota a fost lovita avand zone la incheieturi care nu mai sunt corect pozitionate sau ca sasiul este strambat .
Am incercat sa va transmit doar o parere personala a cazului descris de dvs mai bine zis ce gandesc eu ca trebuie facut cat mai repede .
Sunt bucuros sa mentionati ca aveti acelasi model de rulota ca si mine.Asa ca incerc sa va ajut .Eu am pus amortizoare ,dar nu asta conteaza ,deoarece si cu ele ati fi avut aceiasi problema ,inclinatia .Dupa cum se stie ,suspensia este gen bara de torsiune.In interiorul axei,la capete,catre fiecare roata, se gasesc trei "bucse"s-au "tampoane" de cauciuc.Bara de torsiune,ce are la capete bratul oscilant si fuzeta rotii,se sprijina pe aceste trei bucse.Deoarece una dintre bucsele de sprijin este uzata,atunci apare o inclinatie .Cred si sunt mai mult ca sigur ,ca bucsa de sus este uzata ,rupta,sau strivita ,datorita greutatii de deasupra,implicit a caroseriei rulotei,socuri suportate de axa ,mergind pe drumuri cu denivelari,gropi ...etc.Chiar reglind planeitatea cu ,cale ,dvs.puneti la orizontala axa,dar platforma tot inclinata o sa stea .Este parerea mea de fost mecanic....dar... nu sunt Mafalda.Va rog totusi sa verificati capetele axei si starea tampoanelor de cauciuc, privind dinspre bratul oscilant al rotii din dreapta .In felul acesta ,daca am dreptate ,o sa vedeti apropierea barei de torsiune de partea de sus.Se pot vedea si tampoanele foarte usor. Verificati cu o nivela mai mare in lungime.Da-ti pe" cautare" si existe un subiect cu acele bucse(tampoane),pus cu desene de d-l Curelea parca .Urmareste subiecte cu RV-UL MEU,de pe prima pagina a forumului .La mine ..RV-ul meu DETHLEFSS RT 2,este o fotografie cu telescopul si se vad si bucsele suspensiei .
fam.Isdraila Ioan si Valentina
Volvo V50 2.0 HDi+
Camper Ford Meridian CI International 314
Tel.0729929120-Nea Nelu e-mail gl99vrc@yahoo.com . "Partea interesanta la oamenii inteligenti,este ca par nebuni in fata prostilor"Albert Einstein.
V-am pus fotografia in care se vad pozitionarea tampoanelor(bucselor) de cauciuc,pe care sta bara stabilizatoare.
fam.Isdraila Ioan si Valentina
Volvo V50 2.0 HDi+
Camper Ford Meridian CI International 314
Tel.0729929120-Nea Nelu e-mail gl99vrc@yahoo.com . "Partea interesanta la oamenii inteligenti,este ca par nebuni in fata prostilor"Albert Einstein.
Multumesc tuturor pentru sfaturi si idei! Maine ma uit la acele bucse. Stie cineva daca se gasesc de cumparat si daca le schimba cineva? Ceva mai aproape de Bacau(pentru schimbat) daca se poate ar fi ideal.
Acele piese de cauciuc se numesc toroane. Nu se schimba. Tehnologia de fabricatie este de unica folosinta. Practic puntea se matriteaza peste ele, cu tot cu brate.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
La Nicu Colpos, la Camperland- Darmanesti (jud.Bacau) ar fi cel mai apropiat service de rulote autorizat. Toti rulotistii din Moldova si chiar bucurestenii si prahovenii sunt adesea intalniti in atelierul de reparatii al lui Nicu. Intrati pe Google si accesati Camperland/Darnanesti pentru a vedea locatia si atelierul. Tot acolo aveti si numarul de telefon la care puteti face o programare.
Cu stima,
Violeta Popa
Familia Popa, Violeta si Stefan.
Rulota Hobby Prestige 495 / 1999.
Masina Renault Trafic.
Tel: 0232252600.
0722686928
Ai aici numarul lui Nicu Colpos de la Darmanesti =0740157895.
fam.Isdraila Ioan si Valentina
Volvo V50 2.0 HDi+
Camper Ford Meridian CI International 314
Tel.0729929120-Nea Nelu e-mail gl99vrc@yahoo.com . "Partea interesanta la oamenii inteligenti,este ca par nebuni in fata prostilor"Albert Einstein.