Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Cred ca pastrarea puntii in "V" era mai avantajoasa decat transformarea ei intr-una dreapta. Rulota este o remorca instabila, nu degeaba se folosesc puntile "V". Eu nu cred ca nu se putea repara. Pna la urma trebuiau doar inlocuite niste bucse de cauciuc. Orice problema are o solutie. De multe ori se alege calea cea mai ieftina pe moment.
Parerea mea.
Vad ca pe acest topic multi isi dau cu parerea despre "bucsile" care trebuiesc inlocuite fara a avea nici cea mai vaga idee cum arata si cum actioneaza .
Elementele de cauciuc (Toroanele) au sectiune circulara si lungime destul de mare pentru a putea sustine greutatea rulotei. Ele actioneaza intre peretii axei si profilul axului pe care este prins bratul suspensiei si butucul
Sandu , sa fim seriosi .
Bucsile alea chiar daca au fost turnate acolo (desi ma indoiesc) tot ar trebui sa existe tehnologie si scule pentru inlocuirea lor. Altfel producatorul ar da o garantie de "X"ani la toata puntea si ar recomanda schimbarea ei periodic. Ori sa consideri o punte "consumabila" pentru niste bucsi , este cam mult.
Pe de alta parte, inlocuirea bucsilor nu s-a vrut a fi facuta "pe genunchi" ci la un atelier care are pretentii de reprezentanta , si care ar fi trebuit sa aibe sculele si dispozitivele necesare unei astfel de operatii.
Fara suparare, in limba romana, pluralul de la bucsa este bucse, iar nu bucsi. Nu a spus nimeni nimic de forma lor, s-a pus doar problema schimbarii lor. Dupa parerea mea se pot schimba, chiar daca nu se poate face in orice atelier.
(Nu sunt turnate, sunt montate prin presare, e nevoie de scula-dispozitiv special.)
Personal ma asteptam sa fie o operatiune posibila la service autorizat AL-KO sau Knott, asa cum exista multe auto-service in tara care reconditioneaza bare de torsiune la autovehicule. E drept ca acestea nu sunt reprezentante oficiale ale marcilor, aceia nu stiu decat sa inlocuiasca puntea.
Sustin in continuare parerea ca inlocuirea puntii originale, in V cu una dreapta este o greseala la orice rulota. Iar suma de 1800 LEI mi se pare cam mare pentru aceasta solutie de compromis.
Am sa sap si am sa revin cu informatii despre schimbarea bucselor, sunt curios daca pot sa scot operatiunea la jumatate din acest pret.
Apropo, e bine sa-si dea cu parerea cat mai multi, numai asa se progreseaza, prin dezbatere.
:D
Daca rulota colegului nostru merita .....eu consider ca a facut cea mai buna alegere , iar pretul nu m-i se pare mare pt o punte noua . Din cate stiu eu nu exista service pt punti AL-KO in tara . Din pacate la Knott se vand mai mult subansamble si nu se bazeaza pe service . Si....orice ati zice voi dar ...o punte noua este o punte noua chiar daca calitatea Knott poate fi mai indoielnica . Insa ganditi-va ca cele mai multe remorci care de multe ori depasesc doua tone sunt Knott .
In concluzie si eu as fi ales aceeasi varianta mai ales ca la mijloc este si Costin care stie ce spune. :D
Problema acestor toroane este diametrul si mai ales calitatea cauciucului,
Tehnologia de montare presupune SDV-uri speciale.
Eventual, puntea se schimba doar atunci cand profilul in care ele lucreaza este uzat.
Constantin Curelea
Bucuresti
Renault FLUENCE+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com
Reprezentanta AL-KO exista la Cluj dar nu fac service pe punti in V . Pentru schimbarea acelor toroane sunt niste prese speciale pe care cei de la AL-KO nu le au si din ce am inteles nici nu se grabesc sa le aduca.
Daca poate cineva sa imi explice si mie, ce inseamna punti in V? V este in sectiune? sau ce? si ce alta varianta de punti exista?
Sper sa nu fiu considerat off topic aici, si sa mi se stearga intrebarea...pur si simplu este pt a ma ajuta sa inteleg subiectele ce se discuta in acest topic.
Din cate inteleg eu este vorba de forma pe care o are puntea si de nr de bucse de cauciuc din interior . Te poti uita si la ceea ce a postat Sandu sa intelegi cum functioneaza .