Marius Beldiman scrie: ...Nu am vazut nicaeri insa termenul de RV(vehicul recreativ); am vazut insa termenul de autorulota si de rulota. Cred ca ar trebui introdusa aceasta categorie ...
Marius, termenul de RV este o notiune generica. El include atat rulotele cat si autorulotele. Nu se poate introduce o categorie care sa includa atat remorci speciale cat si autovehicule speciale.
Denumirea de camper este similara cu motorhome, cu wohnmobil, autocaravane, cu obytné auto, etc si binenteles cu autorulota. Fiecare limba isi are termenul sau pentru un astfel de vehicul.
Marius Beldiman scrie: ... De exemplu nu mi se pare normal in momentul in care iti transformi o duba in camper sa platesti taxe si impozite la fel ca unei masini de marfa si sa-i mai faci si itp-ul in fiecare an! In definitiv camperul facut din duba nu il folosesti ca si perioada in timpul unui an cat o duba de marfa si nici bani nu produci cu el precum o duba de marfa! ...
Legat de taxele si impozitele aferente acestor doua tipuri de autovehicule (autoutilitare si autorulote), conform legislatiei actuale in vigoare, acestea variaza astfel:
- taxe RCA -
sunt similare pentru cele doua tipuri de autovehicule;
- taxa ROVINIETA - de cca. 4 ori
mai mica pentru autorulote;
- taxa ITP - de 2 ori
mai mica pentru autorulote (se face la 4 ani de nou, dupa care la 2 ani);
- taxa impozit la sectia financiara - de la 3 pana la 8 ori
mai mare pentru autorulote;
- taxa de prima inmatriculare (Timbrul de mediu) - de 7 pana la cca. 20 de ori
mai mare pentru autorulote.
Dupa cum se poate constata, taxele aplicate acestor doua categorii de autovehicule de clasa M1(autovehicul special - autorulota) si N1(autoutilitara) variaza destul de mult functie de taxa platita, cu avantaje de o parte sau de alta.
Marius Beldiman scrie: ...Ma gandesc ca ar putea lua ceva masuri si initiativa Asociatia Ruloistilor din Romania in acest sens! Nu de alta dar ma bate gandul sa-mi vand rulota si sa iau o duba ca sa o transform in camper!
La ideea ta de a transforma o duba (autoutilitara) in autorulota au recurs si alti colegi. Ar fi bine daca acestia ar da mai multe amanute atat legate de transformarea in sine cat si de cele mentionate de tine referitor la modul cum si-au incadrat-o, respectiv daca au omologat atovehiculul ca autorulota sau l-au lasat la vechia incadrare de autoutilitara.
Personal ii apreciez pe cei ce au recurs la o astfel de transformare. Bafta multa si tie daca iei o astfel de decizie!
Sunt de acord cu tine ca Asociatiile pot interveni pentru ameliorarea acestor taxe pe considerentul principal dat de durata medie anuala redusa de folosinta a unui astfel de autovehicul.
In fapt, asa s-a obtinut ITP-ul la 3 ani pentru rulote, la 4/2ani la autorulote si reducerea taxei pentru rovinieta cu cca. 75%.