Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Buna ziua,
Dupa prima iesire cu rulota, cca 350 km parcursi pe ruta Dej - Alba Iulia, am constatat ca ansambulu meu format din golf4, 1,9 TDI, 101 CP si rulota Caravelair Bamba Luxe 395, 700 kg, mma 1000 Kg, a scos un consum de 9,5 l/100 km la dus si 10,7l/100 km la intors. Mi se pare enorm de mult, tinand cont ca masina consuma singura cam 5,6 l /100 km, iar cu rulota am mers cu viteza refdusa max. 90 km /ora.
Pe drum drept aveam imtresia ca ma tine in loc sa simt inertia si sa alunece la drum. aveam impresia ca motorul trage si la deal si la vale si pe drum drept ca si cum mergea rulota infranata, dar am verificat rotile si erau reci.
Cam ce consum ar fi trebuit sa am , ca sunt disperat de asa consum dublu. Ma asteptam sa creasca cu 2-3 litri dar nu dublu!
Va multumesc, si astept parerile d voastra, mult mai experimentati decat sunt eu.
Cam acesta este consumul. Eu am avut un Vw Passat cu motor 1,9tdi si sub 10l/100km nu mi-a iesit consumul. Acum cu motorul 1,9tdi pe Vw Sharan imi ia 11,5l/100km. :mrgreen: Senzatia de franare o da frecarea rulotei cu aerul. Daca tractezi rulota cu o duba inalta, dispare aceasta senzatie.
Ultima oară modificat 04 Mai 2014, 21:08 de către Gabi Peterca, modificat de 2 ori în total.
Mi se pare normal consumul..Eu cu vectra c,motor 2000 cm,imi ia 10 l pe muchie vara ,iarna si m-ai mult cu rulota de 1350kg mma,si 950kg goala,nu mai zic ca pe autostrada soarelui cu 11o la ora mi-a luat 12.Acu mai depinde si de cum conduceti,ce greutate aveti pe ea cu bagaje,cate persoane sunt in ea,cum bate vantul,si multe alte aspecte,nu se pune un consum de autostrada cu 80 la ora,cu un drum printre munti ..Si e normal sa vi se para ca e infranata masina,daca nu sunteti obisnuit cu rulota in spate..si mai e si aerodinamica rulotei care conteaza mult..Drumuri bune si vant din spate 8)
mie de exemplu asta vara prin europa mi-a luat cam 8,5% masina 2 adulti si 2 copii Skoda octavia 1,9 tdi 90 cp plus rulota cca 1300 kg, mers pe autostrada cca 90-100 km/h. aveam 3 biciclete pe masina si una pe spatele rulotei
acuma de Paste spre Gura humorului mia luat 9,5% insa am mers mai mult cu pedala la blana pt ca vroiam sa il ajung din urma pe un coleg rulotist care plecase doar cu 30 minute inaintea mea din Bucuresti. am avut si portiuni in care am atins 110 km/h, dar in mare am mers cu 90-100. La intoarcere mi-a luat cca 8,5% dar am mers mai incet. de asemenea aveam 3 biciclete pe masina si una pe spatele rulotei
Octavia 2.0 tdi 140 cp si rulota cu mma 1100 kg pe autostrada catre mare la dus mers constant cu 105 km/h consum mediu 10,5 la intors mers constant cu 90 km/h consum mediu 8,6.
Inca un lucru,incercati sa nu mergeti subturat , creste consumul si omorati motorul ( turbina). Mai aveti rabdare sa va ovisnuiti si cu ansamblul ca sa nu mai franati la fel de mult la curbe, dar nu va asteptati la minuni.
@Adrian Rosu ...vantul si turbulentele de aer sunt un factor foarte important in diferenta de consum mai mare,vantul te tinea pe loc, nu aveai nimic infranat la rulota, dupa parerea mea ai consumat mai mult decat normal cu 0.5-1.5 litri mai mult decat poate masina ta cu aceasta motorizare, data viitoare in conditii mai bune de vreme o sa ai un consum mai bun...eu am un Megane de 1.9, cel mai bun consum realizat cu un mma de 1200kg a fost de 8.2% in conditii de vreme buna dar am avut si consumuri de 10% si putin peste in conditii de vant sau mers mai sportiv.
Niky si Lavinia Radu
Megane II 2005 1,9dci , Pajero MK2 1993 2.5 GLS TD + Bessacarr 2004
Nu se poate acoperi cu aur nici un moment de viata.Ce alta mare pierdere atunci, decat timpul pierdut fara rost?
Chanakia Pandita 275 a.c.India
Mercedes 1,8 benzina 122cp(acum mai putin din cauza vechimii) in treapta a patra cu media de 90 km/h consum 10, la 3000turatii, in treapta a cincea consum 12l din cuza ca mergea motorul subturat.
Oricum difera foarte mult de la masina la masina.
Hyundai ix35, 183 cai putere scosi dintr-un motor diesel de 2000, cutie automata, papa de rupe... probabil 183 cai se scot dintr-un motor asa de mic cu anumite costuri :)
La mine consumul variaza enorm de mult in functie de vant, trafic, viteza de deplasare. Fara rulota in conditii optime pot visa sa vad un consum in jur de 7, in mod normal este pe la 8-9.
Cu rulota dupa mine sunt fericit daca merg cu 12, dar daca forjez pe autostrada nu ma mir prea tare sa vad 14... chiar 16 :shock:
Cand calculez costurile deplasarii cu rulota calculez cu 12%
Viteza mea de deplasare cu rulota de 1400kg dupa mine (1300 in acte) este "viteza traficului" pe drumurile nationale si aproximativ 100 km/h pe autostrada. Daca-i dau pedala se duce destul de usor la viteze mai mari, dar prefer sa ajung intr-o bucata la destinatie :D
Cu o masina precum a mea conteaza ENORM de mult stilul de condus. Pentru ca daca am apasat pedala, m-am dus, indiferent de ce si cum. Dar si consumul instant iese din grafic la fel de instant.
Adrian Rosu scrie:Buna ziua,
Dupa prima iesire cu rulota, cca 350 km parcursi pe ruta Dej - Alba Iulia, am constatat ca ansambulu meu format din golf4, 1,9 TDI, 101 CP si rulota Caravelair Bamba Luxe 395, 700 kg, mma 1000 Kg, a scos un consum de 9,5 l/100 km la dus si 10,7l/100 km la intors. Mi se pare enorm de mult, tinand cont ca masina consuma singura cam 5,6 l /100 km, iar cu rulota am mers cu viteza refdusa max. 90 km /ora.
Pe drum drept aveam imtresia ca ma tine in loc sa simt inertia si sa alunece la drum. aveam impresia ca motorul trage si la deal si la vale si pe drum drept ca si cum mergea rulota infranata, dar am verificat rotile si erau reci.
Cam ce consum ar fi trebuit sa am , ca sunt disperat de asa consum dublu. Ma asteptam sa creasca cu 2-3 litri dar nu dublu!
Va multumesc, si astept parerile d voastra, mult mai experimentati decat sunt eu.
Foarte mare consulmul,eu am acelasi tip de masina Golf4,1,9,2006,casuta are 1100 mma(willk),si am scos un consum cu 2% peste consumul masini cu AC-ul pornit.
concluzie:motorina proasta
vremea nefavorabila
neadaptarea la coditiile de drum
rulota CI WILK+ golf 4 variant vreme,si vremuri bune va doresc......
tel.0741573990;0763736747;E-mail corneliliegl@yahoo.com
Ford Mondeo 131 cp + Hobby 1300 max aut( real 1500 kg ) - 8.5 - 9 % cu autostrada la 105 - 110 constant in afara .In tara la traficul nostru ,scot o medie de max 8.7 %
Ford Galaxy 140 cp + aceeasi rulota , in afara , constant 105 - 110 pe autostrada ( pe pilot automat ) - media este in jur de 11 % . In tara media este de 8.7 % . Dar intradevar se simte diferenta de cuplu . La Mondeo ,pe autostrada ,la panta trebui sa retrogradez din 5 in 4 , la Galaxy ramine in viteza a 5 -a fara a mai fi nevoie de retrogradare si merge fara nici un fel de probleme .
Mercedes C220 CDI automat + rulota 750 kg consum mediu 8%.
Aceeasi masina cu o rulota Hobby 540 de 1200kg+ bagaje 9,5-10% .
Viteza de croaziera 90-100km/h .
Opel Frontera 2000cc benzina + rulota Hobby consum 13 % , dar aveam curaj sa merg oriunde :) cu acest ansamblu masina avand si reductor .
Fiat Ducato 2500cc autorulota Burstner A532 in cei 5000km facuti pana acum , media este de 10% cu viteza medie 80km/h .
Daca " te dai la ea" si ai talpa grea 11-12 "papa" ...
Recomand cititorilor forumului sa nu calculeze cat costa o camera la pensiune in comparatie cu diferenta de bani ce reiese din consum mai mare sau mai mic cu / fara rulota.
E ca si cum ai compara pretul momelii sau cat te costa sa pleci la pescuit cu pretul per kg. al pestelui proaspat expus la Metro sau la piata Obor .
Autorulota Ford Chausson Flash
IF 26 CIP Lupu Ciprian & Irina
Tel. 0722.227.048 e-mail: lupucipriann@yahoo.com
100kg suplimentare inseamna circa 0.7 litri/100km in plus. Daca portbagajul tau cuprinde o multime de lucruri care ar trebui lasate in boxa/garaj sau in debara, cum ar fi anvelopele de iarna/vara, trusa de scule extinsa, piese de schimb, canistra cu combustibil/zaibar/tuica, soacra, o valiza cu chinezi si jumate din recolta de cartofi din toamna, e timpul sa il mai golesti... Idem si pentru pasageri. Regula e asa: daca e inutil, arunca-l.
2. Nu sta sa iti 'incalzesti' motorul.
In afara de cele cateva secunde necesare pentru a-ti pune centura si pentru a iesi din parcare, nu lasa motorul sa se incalzeasca, mergand inutil la relanti. Motorul va ajunge mai repede la parametrii optimi de functionare daca vei pleca din parcare cat mai repede, dar fara a-l forja in primele sute de metri. Daca e iarna, mergi bland cu el cel putin 2 kilometri.
3. Invata-te cu dinamica masinii tale.
Invata sa te folosesti de inertia masinii ori de cate ori este necesar, atentie insa, fara a o scoate din viteza si fara a opri motorul. De exemplu, foloseste inertia autovehiculului pentru a urca o rampa care urmeaza unei coborari, tinand pedala de acceleratie apasata in mod constant, fara sa accelerezi inutil. Daca insa vei opri motorul sau daca o vei scoate din viteza cand cobori o panta singurul deznodamant previzibil va fi MOARTEA. Precum si un consum mai mare de bani pentru repararea masinii. Nu te adauga idiotilor care fac aceasta greseala cumplita, ok?
4. Foloseste frana de motor.
Frana de motor intrerupe injectia de combustibil la masinile moderne. Asta inseamna ca daca vei cobori o panta in frana de motor nu vei consuma nimic. La fel, daca te apropii de un semafor si vezi ca e rosu sau ca se va pune rosu, retrogradeaza treptat pentru a incetini din frana de motor, pe cat posibil. Dimpotriva, daca scoti masina din viteza atunci motorul va intra in relanti si vei incepe sa consumi ceva. Atentie insa: nu folosi frana de motor la turatii excesive. Excesiv inseamna apropiat de zona rosie a turometrului, da?
5. Fii bland dar ferm cu pedala de acceleratie.
Acceleratiile excesive nu te ajuta, chiar deloc. Asta nu inseamna sa pornesti ca melcul de pe loc, ci sa nu dai fum la tot cartierul. Acceleratiile prea lente cresc consumul de carburant, asadar adevarul e la mijloc. In ambuteiaje, daca motorul tau este sanatos, simpla ridicare treptata a piciorului de pe pedala de ambreiaj va impinge masina inainte. Si nu accelera inutil daca iti dai seama ca vei prinde rosu, d'oh!
6. Mentine viteza constanta.
Pe sosea mai ales, mersul cu viteza constanta iti va reduce simtitor consumul de carburant. Pentru a reusi un consum redus, anticipeaza situatiile in care va trebui sa reduci viteza, astfel incat sa nu fii nevoit sa pui frana. Ia piciorul de pe acceleratie in timp ce te apropii de o masina care depaseste cu viteza mai mica, pentru a-i da timp sa se replieze.
7. Mergi cu viteza adecvata si cu motorul turat cat trebuie.
Fiecare masina are zona ei de consum optim, in functie de viteza si turatie. Daca ai computer de bord, cauta sa o determini. Ca regula pentru dieselari, tine motorul in zona de turatii unde ai cuplul maxim (vezi manualul masinii) si abia cand iesi din acea zona foloseste schimbatorul de viteze. Tinerea inutila a motorului in afara zonei de cuplu maxim iti creste cheltuielile cu masina, chiar daca iti scade aparent consumul de combustibil. Subturarea (mersul regulat cu masina sub zona de cuplu maxim) iti va distruge incet dar sigur motorul prin acumularea de mizerii si cenusa, asadar daca vrei sa iesi mai ieftin tureaza mosule motorul, ca n-ai 80 de ani...
8. Foloseste cu cap climatizarea autovehiculului.
Dezabureste/dezgheata parbrizul lasand in jos parasolarele. Aerul cald nu se va duce in habitaclu ci se va intoarce spre geamul parbrizului. Daca afara e cumplit de cald, porneste masina cu toate geamurile deschise, si de-abia dupa ce aerul fierbinte din interior este dat afara inchide-le. Lasa climatizarea pe modul automat, daca este posibil. Daca nu, nu pune aerul conditionat pe mai putin de 20 de grade, este inutil. Foloseste un parasolar sau jaluzelele din dotarea autovehiculului pentru a reduce expunerea la soare a habitaclului. Apropo, mersul cu geamurile deschise creste consumul de carburant mai mult decat folosirea A/C-ului...
9. Foloseste corect anvelopele.
Verifica macar lunar daca ai presiunea corecta in anvelope. Presiunea corecta e scrisa chiar in manualul masinii, sau pe o eticheta in interiorul acesteia. Daca temperatura exterioara creste peste 10 grade mai multe zile si nu mai sunt semne de revenire a iernii, scoate-ti anvelopele de iarna, care consuma mai mult. Curata anvelopele de noroi si mai ales de gheata murdara acumulata in pasajele rotilor.
10. Intretine-ti masina cu grija
O evacuare veche, un filtru de aer mizerabil, un tren de rulare prost intretinut si kiturile 'aerodinamice' aplicate fara cap masinii nu vor face altceva decat sa creasca inutil consumul de carburant. Mai rau insa, daca nu iti 'alimentezi' masina la timp si in mod regulat cu ce e mai bun de pe piata, vei remarca la final ca vei da mai multi bani in service decat ai fi dat pe o intretinere corespunzatoare a masinii. Asta in cazul in care costurile neglijarii partii tehnice a masinii nu se refera chiar la vieti omenesti...
Regula de baza este asadar scaderea cheltuielilor totale cu masina, iar nu doar reducerea consumului de carburant :)
Te doare, osteanul meu?
Numai cand rad, Maria Ta!
Tel. 0770992575
Hobby Prestige 580 + Mitsubisi Pajero