vreau un sfat

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Titel Cojocaru
Membru forum
Mesaje: 144
Membru din: 29 Mar 2009, 20:23
16
Localitate: Bucuresti -Militari
Contact:

Re: vreau un sfat

Mesaj de Titel Cojocaru »

va multumesc frumos pt informatii,cu pompa de wc am rezolvat-o cu cei de la exis,vis-a-vis de panoul solar si acel regulator o sa-l deranjez pe dl mihnea cu un telefon si poate mai imi ofera cateva informatii.
0769267947 mitsubishi pajero+fendt 510
Radu Mihnea
Membru forum
Mesaje: 43
Membru din: 05 Mar 2009, 20:17
16
Localitate: Bucuresti

Re: vreau un sfat

Mesaj de Radu Mihnea »

Salut,
dl Constantin puteti sa ma sunati cand doriti, aveti nr de telefon in postarea anterioara.
Costin Tabra scrie:Avand in vedere tipul de rulota, este posibil sa nu gasesti regulatorul ca bloc electronic separat. Stiu asta deoarece am desfacut un KIP si tot ce insemna electronica in legatura cu incarcarea acumulatorului si instalatie electrica la 12V era continuta intr-un singur bloc. Acesta avea rol de redresor de incarcare a acumulatorului de la retea, regulator de sarcina pentru incarcarea acumulatorului de la panoul solar, protectie la descarcare excesiva a acumulatorului
Asa este cum spune dl Costin , dar cu mentiunea ca ce spune dansul este valabil in cazul rulotelor KIP care sunt echipate cu panou solar de la inceput. In cazul celor echipate ulterior cu panou solar, (exemplul meu ) apare separat si regulatorul acela de reglare a incarcarii numai pt pentru panoul solar, acel regulator Solsum de 5A. Separat de acest regulator exista si acel aparat unitar cu afisaj ce insumeaza toate functiile enumerate de dl Costin.
Acumulatorul se poate incarca si de la panoul solar(daca este soare sau o oarecare sursa de lumina), si de la retea daca rulota este cuplata la 220v, si de la sursa de 12v daca rulota se afla in mers si deci este legata la instalatia autovehiculului (si implicit la alternatorul acestuia).
Sper ca am fost de ajutor.
Mihnea- Megane II Estate+ KIP KG42EK
Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 890
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: vreau un sfat

Mesaj de Odenie Sergiu »

Ca dimensiuni,cel de 87W este L:1007xl:651xh:58 cm,spre deosebire de cel de mai sus care este de 48W.Dar daca regulatorul este inclus in acele cutii,cel mai simplu se poate aproxima dupa marimea si nr.celulelor si implicit si panoul in sine e mai mare.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul
Titel Cojocaru
Membru forum
Mesaje: 144
Membru din: 29 Mar 2009, 20:23
16
Localitate: Bucuresti -Militari
Contact:

Re: vreau un sfat

Mesaj de Titel Cojocaru »

am masurat panoul ;L 97cm,l 45cm,am numarat 36 de celule sper sa ma pronunt corect in acest sens dar regulatorul tot nu pot sa-mi dau seama care este.
0769267947 mitsubishi pajero+fendt 510
Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 890
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: vreau un sfat

Mesaj de Odenie Sergiu »

Colegul Costin spunea:"pe baza dimensiunilor celulelor fotovoltaice care formeaza panoul. Incearca sa masori celulele fotovoltaice si apoi, numarandu-le, vei obtine puterea panoului prin inmultirea numarului de celule cu puterea de circa 2 - 2,5W / celula"Daca ai 36 celule inmultite cu 2,35 rezulta 84.6 W.Dar se pare ca celulele,dupa dimensiunile panoului,sunt mai mici ca la mine(la mine au 12,5/12,5 cm si panoul masurat exact,are 121,5/55 cm).Uite panoul facut de un coleg in regie proprie arata cam asa : http://img39.imageshack.us/i/panou005t.jpg/ Are tot 36 de celule,dar sunt mai mici,deci produc mai putin curent cca 60W.Dimensiunile la al lui sunt 109/53 cm,apropiat de dimensiunile celui de pe rulota ta si celulele au :7.7x15.2 cm..Dupa cum spunea si colegul Costin,depinde si de marimea celulelor.In concluzie cred ca panoul pe care-l ai are cca 55-60W daca comparam suprafata celulelor.(Poti masura si dimensiunea unei celule,dar se pare ca asa e)Poti depista si unde se afla regulatorul,mergand pe fir,de la panou,pana unde intra in regulator(nu are mai mult de 5-6m lungimea totala),dar daca e inclus intr-o cutie cu alte componente,n-o sa poti vedea probabil ce tip de regulator este.Oricum eu cred ca este destul de clar,dupa dimensiunile date acum,are cca 55-60W cum spuneam.Poti masura curentul produs de panou,la bornele regulatorului(unde intra in regulator,daca-l gasesti) intr-o zi cu soare,dar probabil va confirma ce am spus.Cum colegul Rolland are baterie de 95Ah (cum am si eu) tehnologie AGM si nu zice ca nu o incarca panoul pe care-l are(cu aceleasi caracteristici ca si cel din foto de mai sus) poti folosi o baterie similara ca si capacitate.Nu va incarca la fel de repede ca un panou de 85W de exemplu,dar acuma depinde si de consumul pe care-l ai zilnic.Aici poti descarca un calculator pentru panou solar: http://www.exis.ro/index.php?page=calc_ps ,mi s-a parut cel mai simplu de utilizat,care la final iti recomanda ce tip de baterie si de panou ai nevoie pentru consumul pe care-l ai.Este util,pt.ca iti calculeaza si puterea,in cazul in care nu cunosti decat curentul consumat,sau invers,daca ai puterea iti transforma in curent consumat,datele,pentru a le putea introduce in tabel. Chiar daca ai panou si baterie este util sa stii ce consum ai zilnic si sa stii daca te incadrezi cu consumul in ceea ce furnizeaza panoul,sa nu ramai cu bateria descarcata(eventual daca depasesti,mai poti face economii ca sa te incadrezi in limitele curentului pe care-l poti stoca).
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul
Avatar utilizator
Ioan Ruscanu
Membru forum
Mesaje: 21
Membru din: 04 Feb 2008, 15:39
17
Oras: vatra dornei
Data nasterii: 20 Noi 1968
Localitate: vatra dornei
Contact:

Re: vreau un sfat

Mesaj de Ioan Ruscanu »

Buna ziua,Sant nedumerit asa ca va cer parerea.Este indicat sa tin autorulota permanent la 220v cu tabloul (redresorul) pornit? Va multumesc mult.
VW CROSS TOURAN LMC musterland 400 tp 0745867567
Avatar utilizator
Roman Vasile
Membru forum
Mesaje: 206
Membru din: 10 Ian 2009, 08:16
16
Oras: Cluj
Data nasterii: 13 Mai 1950
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: vreau un sfat

Mesaj de Roman Vasile »

Incarcatoarele autorulotelor sunt automate...deci supraincarcarea bateriei acumulatoare nu se poate produce. Daca toti consumatorii sunt opriti bateria va ramane incarcata. In schimb ar fi bine sa incarcati din cand in cand acumulatorul de la motor care are permanent ceva consumatori: alarma si stbay-ul aparatului de radio care desi par consumatori mici, dupa o luna-doua de stat pot sa va creeze neplaceri (eu de ex. am alarma cu pager si dupa doua luni a ajuns tensiunea de 11V...cu care nu mai pot porni...si nu e o baterie veche!). Nu stiu daca cumva la dvs. este in asa fel legata instalatia ca odata cu bateria de cabinet sa se incarce si cel de la motor? La cate campere am vazut sistemul nu asigura incarcarea acumulatorului de la motor in timp ce e cuplat la retea de 220V! Se poate verifica simplu: masurati cu un instrument tensiunea acumulatorului de pornire cu motorul oprit si cu reteaua cuplata. Daca tensiunea este pe undeva peste 13V inseamna ca se incarca si acel acumulator. Daca e in jurul valori de 12V....atunci nu. In acest caz nu justifica nimic legarea permanenta la retea pe timpul iernari.
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni un bloc!
Camper Chausson/Fiat Ducato
Scrie răspuns