Lupu Ciprian scrie:
- rulota noua cumparata de la un domn Nicu din Otopeni la care a zburat terasa cu tot cu perete DIN CAUZA montajului facut gresit , iar cumparatorul a preferat sa schimbe peretele in Ungaria decat sa se certe la infinit cu vanzatorul care oricum nu prea dorea sa raspunda la tel...
Sa detaliez, pentru ca-i vorba despre rulota mea.
Am cumparat rulota de la Otopeni de la RomCaravn, am fot servit de d-l Nicu Oiesdean. Eu vroiam cort, d-l Nicu m-a convins ca-i mai buna o terasa fixa, asa ca am comandat si asa ceva, altfel spus am cumparat rulota cu terasa montata. La prima iesire, din cauza ca n-am ancorat-o corespunzator si a batut un pic vantul, mi-a zburat terasa peste rulota si a tras una dintre prinderi prin peretele rulotei, cu tot cu contra-fisa de aluminiu de la interior. La prima vedere am zis ca-i 100% vina mea, am sunat la d-l Nicu sa vedem cum se rezolva. Mi-a raspuns foarte amabil si mi-a explicat ca se mai intampla, ca mai are o autorulota la reparat pentru exact aceeasi problema.
Ceva din toata explicatia mi-a dat de gandit, motiv pentru care m-am apucat sa studiez modul in care s-a facut montajul. Pana atunci n-am verificat, ca doar am apelat la "profesionisti" pentru treaba asta. Terasa mea era prinsa in 3 (trei) puncte. Din astea 3 puncte o SINGURA prindere a cedat, si a cedat pentru ca prinderea a fost facuta doar prin polistiren,
n-a fost facuta prin structura de lemn a rulotei. Treaba asta se vedea foarte clar dupa incident, aveam o ditamai gaura in locul in care a fost la inceput prinderea si se vedea foarte clar sipca de lemn din cadrul rulotei, sipca ce n-a fost atinsa de burghiu! Intrebarea mea la telefon: "N-a fost suspect faptul ca la montaj n-a rezultat nici un pic de talaj de lemn??".
A doua problema: modelul meu de terasa era, in principiu pentru autorulota, si venea "in cutie" cu placute de montaj cu contra-fisa, adica gaura prin peretele rulotei si fixat terasa cu surub prin peretele rulotei si contra-fisa la interior. Problema este ca in manualul de montaj aceste placute erau foarte clar prezentate la schema de montaj pentru AUTORULOTA, si
pentru RULOTA trebuiau folosite alte repere de montaj!! Sigur, reperele de montaj pentru rulota NU erau in cutia cu care s-a livrat produsul, trebuiau comandate separat, dar asta nu inseamna ca nu trebuiau folosite.
La vederea acestor probleme am "schimbat foaia", adica n-am mai fost de acord sa suport in intregime reparatia rulotei, am considerat ca si Romcaravan are o responsabilitate pentru ca montajul nu a fost realizat conform schemei de montaj si nu a fost respectata conditia din manualul de instalare care spune ca identificarea punctelor de montaj care pot asigura rezistenta necesara cade in sarcina montatorului. De-aici a schimbat si d-l Nicu placa, pentru ca a inceput sa nu mai raspunda la telefon.
Ca sa vad cum trebuie continuat (si sa stiu cat ma costa reparatia, sa stiu pe ce ma "cert" cu d-l Nicu)
am solicitat opinia altor 2 ateliere de reparatii rulota din Romania. Adica n-am hotarat doar de capul meu ca montajul a fost incorect, am cerut alte 2 opinii, si mentionez ca cei 2 consultati nu stiau ca la mijloc este un conflict comercial. Ambele raspunsuri au fost fara fara echivoc, montajul nu a fost corespunzator. Mi s-a spus de asemenea ca nu-i normal sa "zboare" prinderile din perete, in mod normal terasa are un mecanism care-i permite sa "basculeze" fara daune prea mari. Chestia care s-a si intamplat la 2 din 3 prinderi! Singura prindere care a cedat a fost cea practica prin peretele de POLISTIREN, fara contact cu cadrul de lemn al rulotei.
Mai departe dialogul cu Romcaravan si d-l Nicu a luat sfarsit:
d-l Nicu nu mi-a mai raspuns la telefon, sistematic nu raspundea la telefon, pe urma dadea telefonul sotiei sa raspunda la telefon si sa-mi transmita ca voi fi "sunat mai tarziu". Evident ca nu ma suna nimeni mai tarziu... Acuma nu stiu ce se astepta d-l Nicu sa se intample in continuare, poate este invatat cu alt gen de clienti, dar mie nu-mi place sa fac scandal, sa amenint si sa insist. In lipsa colaborarii, din punctul meu de vedere, aveam o singura solutie: in instanta. Dar nici asta nu era foarte simplu: procesele dureaza, rulota nu poate fi reparata in timpul asta, timpul trece. Rulota este pentru mine un hobby, nu imi convenea sa o tratez ca pe un "business" si sa calculez fiecare banut. Daca as face asta ar exista o sansa buna sa renunt cu totul la rulota si sa ma cazez linistit la hotel!! Dar rulota este hobby si nu este pentru mine o solutie pentru economisit banii la cazare.
In continuare am tratat cu d-l Luidort Peti, el mi-a dus rulota la fabrica in Ungaria si acolo a fost inlocuit cu totul peretele gaurit. Reparatia a fost facuta in fabrica, deci n-am ce reprosa din punct de vedere calitativ. Efectiv nu se vede ca peretele a fost atins in orice fel. Reparatia m-a costat 700 euro. Daca d-l Oiesdeanu de la Romcaravan-Otopeni ar fi tratat problema corect as fi putut suporta, sa zicem, 50% din reparatie; Per total Romcaravan n-ar fi iesit in pierdere pentru ca eu intre timp am montat accesorii multe si scumpe pe rulota, si le-am montat pe toate in alta parte. Chiar mai mult, fratele meu si-a cumparat o rulota Hobby noua si a preferat sa o cumpere din Germania ca sa NU ia de la RomCaravan! Din pacate RomCaravan este singurul care aduce rulote Hobby noi in Romania.
Pana acum n-am relatat pe larg (nu in scris) aceasta poveste, am considerat ca e corect sa aiba si Romcaravan un drept la replica, nu-i corect sa-i vorbesc eu de rau intr-un loc in care ei nu au posibilitatea sa dea o replica. Pe de alta parte aici pot avea linistiti drept la replica, pot sa se inscrie pe forum si sa scrie. Sau daca n-au chef sa-si faca cont, pot sa-mi trimita mie (sau lui Ciprian) textul lor, dreptul la replica, si promit ca-l vom prezenta aici fara modificare.
In total Romcaravan mi-a facut 3 lucrari la rulota:
- Montaj terasa: dezastru.
- Montaj baterie: au montat bateria fara suport, au prins-o in doar 2 suruburi. Ambele suruburi au cedat si a plecat bateria la plimbare prin rulota. Noroc ca am descoperit chestia asta inainte sa rupa ceva.
- Montaj aer conditionat: ploua in rulota pe langa aerul conditionat daca merg cu rulota pe ploaie. In stationare si in camping nu sunt probleme, cel putin nu aparent, dar oricum trebuie sa merg la un atelier sa imi demonteze cineva aerul conditonat si sa-l puna la loc. MI-e teama ce-ar putea descoperi.
