Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Salutare tuturor! :D Cine ma poate lamuri si pe mine in urmatoarea chestiune? Am panou solar de 90 W pe rulota si acum am reusit sa-mi procur si un acumulator pe gel de 105 Ah, pana acum folosindu-ma de unul auto...Stiu ca cel pe gel nu e indicat sa fie incarcat cu un redresor auto, dar in timpul mersului, daca se incarca de la alternatorul masinii e vreo problema? Cine stie? :)
Buna ziua.
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu un sfat: este indicat sa trag un fir de plus de la bricheta din portbagaj, montez o siguranta de cca 20A pe acesta, il conectez la pinul din priza (are 7 pini), pentru incarcarea in mers a acumulatorului rulotei? Este acumulator normal. Ma gandesc sa montez pe acest fir si un intrerupator pentru a putea intrerupe incarcarea acumulatorului rulotei pe timpul stationarii, sau la pornirea masinii. Ma gandeam sa iau acest fir de 12V de pe becul de ceata si scapam de acel intrerupator, dar am inteles ca nu rezista circuitul masinii.
Deci vreau doar sa incarc in mers bateria rulotei, si nu m-as complica cu relee, diode, ca nu sunt prea priceput in electrice.
Va multumesc, si astept solutiile d-voastra.
La care pin din priza de 7 pini? Toti pinii sunt folositi si nici unul nu este destinat alimentarii instalatiilor rulotei, toti pinii sunt pentru luminile de drum.
Pentru problema asta din cate stiu eu au aparut de-a lungul timpului 2 solutii: Instalarea unei prize suplimentare sau instalarea unei prize cu 13 pini (priza inventata special pentru rulote si care contine conexiunile suplimentare necesare pentru folosit frigiderul in mers si pentru incarcat acumulatorul rulotei).
Nu cre ca-i suficient un "+" de putere, circuitul s-ar inchide prin "-" existent in priza de 7 pini si care-i conceput sa duca doar niste becuri de drum. Trebuie inca un "-".
Nu cred ca o priza tip bricheta e cablata pentru 20A (aia inseamna 240W). Cele mai mari prize pe care le-am vazut in masinile cu care circul eu sunt de 120W (deci 10A), si la astea scrie mare pe capacul de la priza, pe principiul "am cu ce ma lauda".
Cel mai bine ar fi sa vorbiti cu un electrician auto, ei stiu foarte bine de unde se poate lua un "+" de putere, pe unde se poate trage firul, ce optiuni exista pentru ajuns cu firele pana in rulota.
Azi am lucrat toata ziua la masina si rulota, si va spun ce am reusit sa fac:
fostul proprietar a avut bateria pe rulota montata la fel pe pinul 2 de ceata, plus permanent luat de la mufa de bricheta si i se incarca in mers. Eu am desfacut acea mufa din portbagaj, cablul de plus este gros cam de 5-6mm, deci nu e subtire, am montat o siguranta de 20A, dar voi pune alta de 10, apoi am montat si un intrerupator basculant de ala de la dacia 1310, asa incat am plus de 12v pe pinul 2, imi ajunge in rulota si am curent de la masina la lumini interioare, robineti, iar daca conectez bateria rulotei in circuit, imi ajung la ea cam 14,5 v si se incarca in mers. Pe timpul stationarii acel intrerupator va taia alimentarea de la masina sa nu imi traga curent din bateria masinii si sa nu fiu nevoit sa decuplez priza rulotei de masina. Am folosit cablu gros de 6mm, cupru, papuci de cupru lipiti, izolati cu tub termotractil, am verificat si totul merge. Acum voi pune o sig. de 10 A, sa fie mai sigur asa. Acum sa imi spuneti ce parere aveti, dar eu cred ca e ok.
Cu stima, Adrian.