Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Astazi m-am apucat sa scot rotile de la rulota pentru a le duce la vulcanizare sa montez cauciucurile noi. Fiindca vroiam sa fiu sigur ca rulota nu este infranata m-am apucat sa invart rotile cu frana de mana lasata si am constatat ca roata din dreapta huruie destul de bine, deci va trebui sa ii schimb rulmentii, mai mult ca sigur ca il voi schimba si la roata din stanga caci din experienta de la masini la putin timp va pica si acela.
Am dat jos tamburul si am notat codul de pe rulment BAHB311396B. Din ce am gasit pe net astea sunt dimensiunile: Bearing 39x72x37mm.
La Exis am gasit rulment ALKO Descriere: Dimensuni: 39 x 72 x 37 mm. Deci ar trebui sa se potriveasca.
Pentru cei care au mai umblat as avea cateva intrebari:
1. rulmentul este prins cu o piulita dar este simpla, in sensul ca nu are nici un sistem de blocare impotriva desurubarii, nu este nici piulita din aceea cu plastic care sa blocheze desurubarea si nici nu are nici o imbracaminte peste ea prinsa cu vreo agrafa, asa este din fabrica?
2. la ce cuplu trebuie stransa piulita dupa inlocuirea rulmentului.
la mine, tot sasiu Al-ko am verificat rulmentii si piulita are sistem de blocare cu agrafa
sunt 2 rulmenti conici, dar sunt diferiti ca si cod. strangerea nu se face foarte tare sa nu blocheze rulmentul ..dar nici sa aiba joc
La mine nu par sa fie conici si nici nu cred ca sunt 2, partea cu filet pe care se strange piulita nu are nici o gaura in ea.
Off: ai primit pm de la mine?
Sunt rulmenti drepti nu conici ca si la mine, iar eu i-am strans ''la forta'' pentru ca piulita strange carcasa interioara a rulmentului si nu are ce sa se intample.Ii strangi tare ca mai bine sa ai ce desface, decat Doamne fereste.
swift challenger 470(1997)+audi a4 130cp(2002)
tel. 0745174160, e-mail iulian_ceausescu@yahoo.com
Inainte sa continuati demersul, sunteti sigur ca huruitul este de la rulmenti?
Masinile trebuie sa ruleze binisor peste 100.000 km ca sa huruie rulmentii.
Aveti atatia km cu rulota? Nu cumva huruitul este de la sabotii de frana care freaca tamburii?
Toyota Corolla 1.4 D4D 2005 + Kip Grand de Luxe 1978
Nu am desfacut inca roata cu pricina caci era prea aproape de gard si nu am mai apucat sa o desfac ca a venit ploaia, dar o voi desface sa verific.
Sabotii cand freaca este un zgomot apropiat de un fasait plus ca roata nu este infranata si nici nu tine bine frana pe ea.
Nu stiu cati km are rulota eu o am de 8 luni , dar tinand cont ca este din 94 se poate sa fie un pic umblata. Si o frana nereglata bine poate distruge rulmentul prin incalzire excesiva.
Ma omorati cu strangerea la "forta" as vrea Newtoni caci sunt maetru la stricat filete
.....si de atunci si pana acum nu am mai aflat nimic!
Avand rulota Dethlefs construita in 1996 am vrut sa verific rulmentii.Am dat peste
piulita de S 30 staransa f. tare si am renuntat sa o mai desfac.Rulmentii,sau rulmentul,caci nu stiu
cati sunt la un tambur (este si o intrebare) nu au zgomot sau joc,totul este curat.
Credeti ca este cazul sa mai insist?
DIN CATE STIU EU EXISTA RULMENTI CARE NECESITA UNGERE (cred ca cei conici) si rulmenti capsulati care nu ai cum sa ii ungi, chiar daca ar fi bine pt ei. Parerea mea este sa nu se umble daca nu are nici joc si nici nu fac zgomote. Cel mult poate o ungere daca se poate efectiv
La mine era un singur rulment. Nu prea ai ce sa ungi la el, este cilindric. Am fost la motorhome si i-am schimbat ( pe amandoi) caci intra si se scot in/din tambur cu presa hidraulica.