Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Ma refer la cazul penei de cauciuc in trafic. Nu am facut inca, dar imi dau cu parerea la modul cum as proceda.
Daca ne referim strict la cazul colegului nostru care doreste sa scoata ambele roti ale rulotei in stationare la loc ferit (deci nu in trafic), atunci treaba se rezolva mai simplu, folosind tot ce are la indemana implicit improvizatiile.
Daca rulota se afla in trafic, trebuie adusa pe o portiune dreapta de drum, asta in cazul in care se afla intr-un segment cu rampe si pante si se trage frana. Frana va fi eficienta deoarece va tine pe una din roti. Si acum pasii pe care i-as urma:
- se slabesc piulitele de prindere ale rotii;
- se lasa rulota in jos de protap cat permite roata de manevra;
- se coboara picioarele de calare (calele) pana ating pamantul;
- se ridica protapul cu ajutorul rotii de manevra concomitent cu coborarea calelor din fata.
In acest moment, cred ca rulota este suficient de ridicata pentru a elibera rotile, dar frana care s-a tras initial nu mai are eficienta.
Un cric aflat la indemana, face cat o mie de cuvinte, Vali P. stie... :lol:
Poate ne corecteaza cineva care s-a lovit de acest lucru.
Acum fiecare are modelul sau de a schimba roata... eu o decuplez din cui trag frana de mana si ma folosesc de cricurile ei si o ridic atat cat este nevoie sa intre rezerva,schimb,o las jos,cuplez,ma spal pe maini,zambesc si continui drumul!Cel mai important lucru este sa ai cu ce!!!sa desfaci roata!!
Mare inginerie nu este :)
Anul trecut am facut pana pe Valea Oltului; am trs pe dreapta, am decuplat masina de rulota, am plecat pana la prima vulcanizare (am fost destul de aproape de Rm. Valcea), am "rapit" vulcanizatorul cu tot cu cric si cheie, am rezolvat problema, am legat rulota si am plecat. Simplu :D
Daniel Ionescu scrie:folosesc de cricurile ei si o ridic atat cat este nevoie sa intre rezerva,schimb
Nu este indicat sa folositi picioarele de calare pentru suspendare. Nici macar pentru nivelare.
De obicei, acestea sunt fixate de podeaua rulotei , care nu este bine sa fie agresata cu o presiune prea mare.
folositi picioarele de calare DOAR pentru scopul care au fost creeate.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
Si cricurile rulotei ce intrebuintare au, daca la nivelare/calare nu sunt bune, la schimb de pneuri nu? Sunt detasabile ca atunci inteleg, pot fi folosite ca arme albe :)
Dacia Duster 1.5 dCi, 4x4 + Hobby 440 Excellent Easy Totul pentru țară, nimic pentru mine- Carol I
Tel. 0748124289
Este bine de facut o proba de o eventuala pana de cauciuc, inainte de a a pleca prima data cu rulota la drum.
In primul rand asigurati-va ca roata de rezerva este buna si ca exista acces la ea.Sunt modele de rulote la care roata de rezerva este sub rulota iar piulita de asigurare este gripata.
Piulita trebuie sa fie relativ usor de desfacut.
Nu se folosesesc calele rulotei pentru ridicare.
Aceste se pot utiliza, pentru asigurare, numai dupa ridicarea rulotei cu ajutorul cricului auxiliar montat sigur sub lonjeron.
Cricul de orice automobil poate ridica rulota pentru a desface o roata, cu conditia de a fi bine fixat.
Toate operatiile de demontare a rotii de rezerva, de slabire a rotii cu pana, de ridicare cu cricul, de calare a rulotei se fac cu rulota desfacuta de autovehicululu tractor, cu frana de mana trasa si in afara partii carosabile, pe un drum plan.
Si mai ales fara a avea in jur familia sau copiii care se pot accidenta.
Roata de manevra ne ajuta foarte mult pentru a asigura in permanenta orizontalitatea in lungul rulotei daca drumul este cu declivitate.
Pentru demontarea simultana a celor doua roti, intr-un mediu casnic, metoda oferita de d-l Pascu este foarte buna.
Constantin Curelea
Bucuresti
Renault FLUENCE+Rulota Knaus Sudwind 420
0723 206 708
e-mail : cureleacostel@yahoo.com
Alin Mihaila scrie:Si cricurile rulotei ce intrebuintare au, daca la nivelare/calare nu sunt bune, la schimb de pneuri nu? Sunt detasabile ca atunci inteleg, pot fi folosite ca arme albe :)
D-le Mihaila, picioarele de calare sunt folosite DOAR pentru a rigidiza podeaua rulotei fata de sol.
ele se folosesc NUMAI dupa ce rulota a fost pozitionata la poloboc, atat longitudinal cat si transversal. Pentru acest lucru se folosesc pene sau dispozitive speciale sub roti si respectiv roata de fata. Dupa ce rulota a fost pozitionata perfect orizontala, se pot folosi cele patru picioare de calare.
Dar sigur ca fiecare poate sa procedeze cum crede ca este mai bine. Eu doream doar sa-mi exprim opinia.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
Nu credeti ca cea mai simpla metoda este sa aveti in dotarea rulolei sau a masinii tractoare un spray pentru reparat cauciucul si care totodata umfla si roata?
Alin Mihaila scrie:Si cricurile rulotei ce intrebuintare au, daca la nivelare/calare nu sunt bune, la schimb de pneuri nu? Sunt detasabile ca atunci inteleg, pot fi folosite ca arme albe :)
D-le Mihaila, picioarele de calare sunt folosite DOAR pentru a rigidiza podeaua rulotei fata de sol.
ele se folosesc NUMAI dupa ce rulota a fost pozitionata la poloboc, atat longitudinal cat si transversal. Pentru acest lucru se folosesc pene sau dispozitive speciale sub roti si respectiv roata de fata. Dupa ce rulota a fost pozitionata perfect orizontala, se pot folosi cele patru picioare de calare.
Dar sigur ca fiecare poate sa procedeze cum crede ca este mai bine. Eu doream doar sa-mi exprim opinia.
Ok, am inteles, dar daca terenul unde se amplaseaza rulota este in panta cum se poate aduce rulota in boloboc fara cricuri?
Dacia Duster 1.5 dCi, 4x4 + Hobby 440 Excellent Easy Totul pentru țară, nimic pentru mine- Carol I
Tel. 0748124289
Niky si Lavinia Radu
Megane II 2005 1,9dci , Pajero MK2 1993 2.5 GLS TD + Bessacarr 2004
Nu se poate acoperi cu aur nici un moment de viata.Ce alta mare pierdere atunci, decat timpul pierdut fara rost?
Chanakia Pandita 275 a.c.India
Cea mai buna explicatie cred ca a dat-o Radu Pascu, la fel procedez si eu, dupa ce pozitionez rulota la orizontala pe ambele directii, cobor picioarele de calare doar pentru a rigidiza podeaua rulotei.
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com