Frigiderul (probleme si remedieri )

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea frigiderului.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Tuculescu Lucian
Membru forum
Mesaje: 23
Membru din: 24 Aug 2012, 00:52
12
Oras: Targu Jiu
Data nasterii: 05 Feb 1979

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Tuculescu Lucian »

Revin cu detalii :) !
In primul rand nu incurajez pe nimeni sa faca improvizatii (nici eu nu am facut - piesele confectionate in regie proprie au fost facute in asa fel incat, sa nu existe scapari de gaze sau posibilitatea unui incendiu). Deci, ATENTIE !!!
Datorita faptului caci hornul de evacuare a fumului de pe peretele rulotei este in partea opusa fata de cosul frigiderului, a trebuit sa lungesc traseul gazelor arse intre cele doua "puncte" mentionate. Am gasit fitinguri de Cu si o teava de Al care s-au potrivit perfect. Am incercat functionarea frigiderului cu un cot in locul acelui "T"-eu si functiona foarte bine, dar scotea putin fum. Dupa ce am confectionat acel "T"-eu (cel original era la alt unghi care nu se potrivea cu modificarea facuta de mine) si l-am montat la locul lui - nu mai iese fum absolut deloc. Dupa cum spuneam, in postul de mai inainte, este posibil ca, datorita cotului (deci al tirajului creat) sa nu se arda in totalitate gazul. Cu "T"-eul, gazele au viteza mai mica, arderea fiind completa si se transfera si mai multa caldura spre boiler-ul frigiderului.
Cum arzatorul meu este putin diferit si duza de la exis nu se potriveste, am facut una care functioneaza perfect. Am sa atasez cateva poze din care veti intelege mai bine ceea ce vreau sa spun.
Sa ne auzim cat mai curand la o bere cat mai rece :D .
Fişiere ataşate
Cealalta parte a galeriei de evacuare unde am turtit putin teava pentru a avea loc de holender sa dau unghiul dorit galeriei de evacuare
Cealalta parte a galeriei de evacuare unde am turtit putin teava pentru a avea loc de holender sa dau unghiul dorit galeriei de evacuare
Evacuare fum 2.jpg (69.46 KiB) Vizualizat de 2384 ori
duza si teava de Cu pregatite pentru a fi montate in arzator
duza si teava de Cu pregatite pentru a fi montate in arzator
duza pregatita.jpg (33.7 KiB) Vizualizat de 2384 ori
“Poti inchide adevarul si lumina intr-un mormant, dar ele nu vor ramane acolo!”

Lucian, Renault Megane 1,9 dci, 105 cp + HOBBY de LUXE 460
Avatar utilizator
Roman Vasile
Membru forum
Mesaje: 206
Membru din: 10 Ian 2009, 08:16
16
Oras: Cluj
Data nasterii: 13 Mai 1950
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Roman Vasile »

Pare flacara cam prea mare la arzator...e posibil ca dupa un timp sa nu mai raceasca, ba dimpotriva sa incalzeasca din cauza supraincalzirii...ar fi bine sa-l testezi lasand macar o zi sa mearga , pentru a nu avea surprize (diuza originala, din tabla subtire are un orificiu de diametrul nu cu mult mai mare de de un fir de par...). Acest tip de frigider are nevoie de o caldura bine proportionata ca sa functioneze corect! Eu am patit-o de cateva ori...in mers(camper) a ramas pe gaze dar avea si intrerupatorul de tensiune pe pozitia de 12V/ON si din cauza incalzirii cu sursa dubla, la sosire sa curga toate prin congelator si aripioarele in loc de bruma aproape frigeau!
Pofta mare la berea rece! :D
In fata cabanei mele pe roti nu-si construieste nimeni un bloc!
Camper Chausson/Fiat Ducato
Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 766
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
17
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Costin Tabra »

Bravo Lucian pentru resuscitarea cu succes a frigiderului.

Nu am studiat foarte amanuntit rolul acelui T-eu, insa inclin sa cred ca cele descrise de tine sunt exact considerentele avute in vedere si de constructor. Asa cum spunea si Sergiu, flacara mi se pare si mie cam mare, dar trebuie sa-l testezi sa vezi cum functioneaza o perioada mai lunga de timp, dupa ce toate cele intra in "regim de croaziera" :D. La fel de important este ca rulota sa fie perfect orizontala, atat fata-spate, cat si stanga-dreapta.

Am ramas dator cu un raspuns la cealalta postare a ta. Grila de evacuare de la exterior a fost gandita astfel incat chiar si cu usa deschisa fluxul de gaze de evacuare sa nu fie obstructionat. Oricum, de-a lungul anilor am constatat - si acest lucru este mentionat si in manualul de utilizare al frigiderului - ca usa rulotei tinuta peste grila superioara de racire influenteaza in mod negativ functionarea frigiderului. Astfel incat, mai important este ca usa rulotei sa nu obstructioneze racirea frigiderului si nu acea mica grila de evacuare a gazelor.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Avatar utilizator
Tuculescu Lucian
Membru forum
Mesaje: 23
Membru din: 24 Aug 2012, 00:52
12
Oras: Targu Jiu
Data nasterii: 05 Feb 1979

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Tuculescu Lucian »

In poza aceea, robinetul este deschis la maxim (pozitia cu flacara mare). Este posibil sa para mare si datorita luminozitatii amplificate putin de aparatul foto. L-am lasat sa mearga doua zile si a functionat ireprosabil atat la maxim cat si la minim :) . Sper sa mearga mult timp de aici inainte si sa raceasca multa bere pentru toti prietenii de aici de pe forum nu numai pentru mine.
As vrea sa mai fac o imbunatatire si anume:
- am ventilator cu rulmenti la 230v ce merge continuu si evacueaza un debit destul de mare de aer - vreau sa montez un termostat sa-l porneasca doar atunci cand temperatura aerului din spatele frigiderului ajunge la 40 de grade;
- vreau sa mai montez un ventilator la 12v care sa functioneze cand nu dispun de 230 v.
Cat despre pozitionarea rulotei si implicit a frigiderului, am folosit polobocul din dotare de fiecare data :mrgreen: . In ceea ce priveste astuparea intamplatoare cu usa a grilelor frigiderului (vorbeam la cazul general) eu sunt norocos deoarece usa se deschide in partea cealalta si nu spre frigider :D . Sunt de acord cu dumneavoastra caci fluxul de gaze nu va fi obstructionat - ma refeream la faptul caci exista posibilitatea ca gazele arse sa iese mai "usor" pe partea cealalta a "T"-eului atunci cand usa este deschisa peste acele grile...
Fiind incepator in ale rulotismului, ma intreb unde se aduna monoxidul de carbon eliminat atunci cand este montat cortul (cortul se inchide complet, dar are o aerisire dotata cu plasa de tantari) deoarece am mai gazduit cate un amic cu cortul in cortul rulotei.
Va multumesc anticipat pentru rabdarea acordata si pentru raspunsuri.
“Poti inchide adevarul si lumina intr-un mormant, dar ele nu vor ramane acolo!”

Lucian, Renault Megane 1,9 dci, 105 cp + HOBBY de LUXE 460
Avatar utilizator
Piriu Nicolae
Membru fondator
Mesaje: 174
Membru din: 30 Ian 2006, 18:42
19
Oras: Craiova
Data nasterii: 20 Feb 1968
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Piriu Nicolae »

Buna ziua tuturor.
Am o problema cu care ma confrunt in ultimul timp la frigider: pe 220V frigiderul merge perfect temperatuta in interiorul frigiderului fluctueaza undeva intre 1-2 grade dimineata pana la 5-6 grade ziua cand se incalzeste afara. Mentionez ca de curand am montat un cooler la 220V cu termostat care porneste la aprox. 42 grade C temperatura a radiatorului de racire a frigiderului si se opreste pe la 37. PROBLEMA care o am este la functionarea pe gaz: porneste perfect la a doua apasare a qartului, lasat 15 min. pe max. dupa care trecut pe min. asa cum scrie la carte sau ma rog aproximativ, temp. din frigider incepe sa creasca si ajunge si la 13 -14 grade. Nu pot sa-mi expic ce se intampla. Am facut diverse experiente cu lasarea flacarii la gaz pe max. porneste coolerul de ne se mai opreste(deci se incalzeste prea tare), pe flacara la minim coleerul nu porneste de loc(probabil nu ajunge la temperatura optima) dar temperatura in frigider tot in sus se duce. Daca are cineva vreo expicatie la ce se intampla pe gaz su ce remediu gasesc pentru a putea folosi frigiderul pe gaz.
Modelul frigiderului este ELECROLUX de 60 L cu functionarea pe gaz la 50.mbar identic cu ceasul folosit la butelie.
Piriu Nicolae - membru fondator ClubRV.
DUSTER 1.5 DCI, HOBBY 400 Clasic
Avatar utilizator
Doru Bodeanu
Membru asociat
Mesaje: 178
Membru din: 21 Oct 2010, 09:28
14
Oras: ploiesti
Data nasterii: 19 Dec 1960
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Doru Bodeanu »

Buna ziua,
Aceasta situatie poate apare si daca coolerul sufla aer rece inspre frigider si nu absoarbe aer cald din spatele frigiderului. Perturba evacuarea gazelor arse. El trebuie doar sa absoarba aerul cald din spate si sa asigure un circuit de aer rece din partea de jos al frigiderului, de sub rulota.Vedeti daca e montat corect, adica sa traga caldura si s-o evacueze pe grila si nu sa sufle pe aripioare. La flacara prea mica nu porneste coolerul dar nici racirea frigiderului nu se face suficient.
Cu stima,
Doru Bodeanu
Autorulota FORD- HOBBY
tel. 0724670730
Avatar utilizator
Piriu Nicolae
Membru fondator
Mesaje: 174
Membru din: 30 Ian 2006, 18:42
19
Oras: Craiova
Data nasterii: 20 Feb 1968
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Piriu Nicolae »

Coolerul e pus sus in dreptul radiatorului si nu aspira ci impinge aerul cald afara asa cum am vazut in posturile de mai sus.
Piriu Nicolae - membru fondator ClubRV.
DUSTER 1.5 DCI, HOBBY 400 Clasic
Avatar utilizator
Niky Radu
Membru asociat
Mesaje: 1174
Membru din: 26 Dec 2010, 16:38
14
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 22 Apr 1967
Localitate: Bucuresti,11Iunie
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Niky Radu »

Lasa-l sa mearga pe maxim la gaz chiar daca nu se mai opreste coolerul, teoretic ca si la lazile frigorifice cu functionare prin absortie frigiderul raceste cu 25-30 de grade mai putin decat temperatura ambianta, daca e foarte cald trebuie asigurata o foarte buna ventilatie, foarte greu se ventileaza frigiderele care au grilajele de aerisire pe partea cortului,si au peretii si fusta montata , este un aer inchis,sufocant...avantaj cele care sunt pe partea opusa sau care sunt pe spate, foarte important este pozitionarea rulotei la poloboc pentru o eficienta maxima a frigiderului
Niky si Lavinia Radu
Megane II 2005 1,9dci , Pajero MK2 1993 2.5 GLS TD + Bessacarr 2004
Nu se poate acoperi cu aur nici un moment de viata.Ce alta mare pierdere atunci, decat timpul pierdut fara rost?
Chanakia Pandita 275 a.c.India

0744670978
Avatar utilizator
Piriu Nicolae
Membru fondator
Mesaje: 174
Membru din: 30 Ian 2006, 18:42
19
Oras: Craiova
Data nasterii: 20 Feb 1968
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Piriu Nicolae »

Frigiderul e pe partea din spate a rulotei, ea e pusa la boloboc deci intruneste toate conditiile dar nu vrea sa raceasca pe gaz.
Piriu Nicolae - membru fondator ClubRV.
DUSTER 1.5 DCI, HOBBY 400 Clasic
Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 890
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Odenie Sergiu »

Nu pot sa-mi expic ce se intampla. Am facut diverse experiente cu lasarea flacarii la gaz pe max. porneste coolerul de ne se mai opreste(deci se incalzeste prea tare), pe flacara la minim coleerul nu porneste de loc(probabil nu ajunge la temperatura optima) dar temperatura in frigider tot in sus se duce

Trecerea pe gaz se face cand frigiderul functioneaza, are 5-6 grade (functionand anterior la 220V)? Cand este flacara la maxim si atunci creste temperature in frigider? Eu folosesc doar la maxim frigiderul si merge foarte bine; la minim creste progresiv temperature inauntru. Cum ati masurat aceste valori, cu termometru cu sonda, fara sa deschideti frigiderul? Temperatura continua sa creasca, nu mai raceste deloc, sau se plafoneaza la 12- 13 grade? Ati incercat sa-l porniti pe gaz si nu pe 220V? (in cazul in care ceea ce a-ti scris a fost trecerea la gaz cu frigiderul racit la 220V) La pornirea direct pe gaz, in cca 20-30 min. in congelator trebuie sa fie bruma pe spirala, iar ulterior trebuie sa inceapa sa raceasca si acel radiator de langa congelator.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul
Avatar utilizator
Piriu Nicolae
Membru fondator
Mesaje: 174
Membru din: 30 Ian 2006, 18:42
19
Oras: Craiova
Data nasterii: 20 Feb 1968
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Piriu Nicolae »

Frigiderul l-am pornit pe gaz dupa ce a fost racit pe 220V. Temperatur am masurat-o cu un termometru cu sonda(cu fir) fara sa deschid usa la frigider si temperatura crestea, mai repede cand era dat la max si mai incet cand era la min. Dar crestea in loc sa scada.
Piriu Nicolae - membru fondator ClubRV.
DUSTER 1.5 DCI, HOBBY 400 Clasic
Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 890
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Frigiderul (probleme si remedieri )

Mesaj de Odenie Sergiu »

Incercati sa-l porniti pe gaz doar, cu flacara mai intai la minim iar apoi la maxim. in timpul pe care l-am indicat ar trebui sa raceasca daca e ok. Ce gaz aveti in butelie? propan, butan sau amestec propan butan pt. auto? Poate cauza sa fie tipul de gaz folosit. Daca are o putere calorica foarte mare, poate produce acest effect; in cazul in care nu aveti alt tip de gaz sa incercati puteti da drumul la truma si aragaz in timpul functionarii si vedeti ce se intampla cu temperatura in frigider. Daca incepe sa scada gazul poate fi problema. Eu am patit asta.
Ultima oară modificat 23 Mai 2013, 11:39 de către Odenie Sergiu, modificat 1 dată în total.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul
Scrie răspuns