Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de incalzire
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Cand mi-am achizitionat camperul, eram novice, nu am stiut de existenta unei variante alternative de incalzire, la clasica Truma (gaz). Nu stiam nimic de existenta sistemului de incalzire Webasto (motorina sau benzina). Acum, daca as mai fi pus in ipostaza de a face o astfel de achizitie, cred ca mi-as dori varianta Webasto pe motorina.
Am deschis acest topic pentru a incerca sa discutam despre avantajele/dezavantajele celor doua variante de incalzire. Atasez caracteristicile celor 2 sisteme:
Va propun sa comparam varianta Air Top Evo 3900 de la Webasto cu varianta Combi 4 de la Truma, ambele variante fiind in jurul valorii de 4ooo w. Cel mai mic pret pentru Webasto Air Top Evo 3900 nou este de cca. 4.500 lei, iar pentru Truma Combi 4 nou, cel mai mic pret este de cca. 6.500. lei. Binenteles, probabil ambele variante SH se pot gasi si la preturi mai bune.
Am dormit intr-un camper dotat cu webasto si pot sa spun ca nu e absolut nici o diferenta legata de zgomot intre truma mea Combi 4 si Webasto. Tocmai acea experienta m-a pus pe ganduri. Sigur, Air Top Evo 3900 rezolva caldura doar, nu si apa calda.
Si eu zic, ca e mai zgomotos, pe Opelul Insignia am webasto, are programare si cand urc dimineata in masina e cald si bine dar se aude destul de tare zgomotul, chiar mai tare decat motorul pornit zic eu. Aceasta obtiune a costat 1200 euro, era si varianta electrica, dar nu stiu cat de avantajoasa era in conditiile incare sunt afara -25 de grade si trebuie sa pornesti motorul dupa ce a mers incalzirea ( poate avea acumulator se parat, nu am intrebat). Incalzeste habitaclul, filtrul de ulei si baia, inclusiv circuitul de apa partial. Sa nu va inchipuiti ca se aude ca la camioane , dar se aude si afara destul de bine.
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450
Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
O comparatie importanta pt mine ar fi consumul care la Webasto in medie ar fi 0,3 L/h .
Un avantaj ar fi la conversia unei dube in camper lipsa buteliei , caz in care as folosi un aragaz de voiaj " butelie poloneza " cu arzator , sau miniaragaz cu spray ( butelie ) , si am scapat si de aragaz si de butelie si de truma , iar cu boilerul o rezolv pe " electric" .
N-am reusit sa calculez exact cam cat consuma Truma per ora la nivel mediu cu toate ca am rulota din 2005 ... poate ne spune cineva care are experienta mai multa...
Autorulota Ford Chausson Flash
IF 26 CIP Lupu Ciprian & Irina
Tel. 0722.227.048 e-mail: lupucipriann@yahoo.com
domnu Nelu!
subscriu la ce ati spus
nu se aude din interior nimic
ca doar nu o sa dorm afara :D
varianta prezentata se poate programa?(inclusiv grade?)
pt excursii in afara cand nu gasesti gpl sa incarci butelia este de preferat webasto
ca si costuri de incalzire strict:avantaj truma
Cica Ovidiu
Sa mai auzim si de Bine , ca de rau este pamantul plin !
Iveco Daily 4x4 - expedition vehicle
0722 299 447
Da Ovidiu, nici in interior, dar nici in exterior. Depinde foarte mult de modul in care s-a facut montajul.
Mai nou, pe campere se monteaza din fabrica si Webasto pe partea de incalzire si nu numai:
Daca tot plimbi motorina in rezervor, ce rost mai are sa te chinui cu buteliile. Si stim toti, ca iarna acestea se golesc numai pe la 3-4 dimineata. :mrgreen:
@ Gigi Serpescu
In cazul tau, nu a existat interes de camuflare a zgomotului, nu era important, probabil webasto e de alt tip si montat undeva sub masina sau sub capota.
Nu-i de ignorat nici varianta Romaneasca! Eu o aplic cu succes de 2 ani. La mine nu are 5 elementi, folosesc o aeroterma. Pun o aeroterma mica pe cotiera, prelungitorul care o alimtenteaza este intr-o priza cu telecomanda si dimineata, pana se pregateste copilul sa-l duc la scoala se incalzeste habitaclul. E o chestie strict pentru confort, de motor n-am motive sa-mi fac probleme, presteaza indiferent de temperatura.
Am ajuns la varianta asta dupa multe aventuri. Pe masina anterioara am avut alarma cu pornire motor, dar motoarele diesel nu produc caldura decat dupa mult, mult timp de functionare. Mai ales astea noi si eficiente: caldura inseamna, culmea, pierdere de energie. Telecomanda de la alarma veche mi s-a stricat de N ori si la un moment dat am renuntat - am pus aeroterma. Macar asta e super-ieftina si sunt piese "de consum". Daca se strica ma duc in magazin si cumpar altele.
Cand am luat masina pe care o am acum m-am gandit si la Webasto, dar am ajuns la concluzia ca nu mai merita. Stiam deja ca Aeroterma face treaba, ce rost ar avea sa bag bani si intr-un Webasto?
Cosmin, nu stiu ce motor are masina ta dar la fordul meu cu motor 1600TDCI, tot diesel, dupa nici 5 minute, cat dau in mare zapada de pe ea, inauntru e suportabil. Poate la masinile cu cilindree mare e valabil, pentru ca am la servici un nissan Pathfinder cu motor de 2.5 ci nici dupa 30 km nu baga caldura.
Alt exemplu la dacia Duster motor 1.50 dci, pe timp de iarna nu trece apa mai sus de 1/3 din cat ar trebui sa se ridice (adica 80 90grade), dar asta e dacie si nu se socoteste.
Cu stima Apreotesei Adrian, tel. 0730559613
WV SHARAN 1.9 TDI, 115CP + TEC TE 490P2 Siena (BC 06 YRV)
adrian.apreotesei@gmail.com tel 0730559613
Masina "veche": Ford Focus 1600TDCI, diesel, masina din 2007, simteam caldura in masina abia dupa 15 km parcursi, adica la jumatatea drumului pe care-l fac zilnic cu masina. Simteam caldura insemnand: atunci puteam sa-mi dau jos manusile. Pe loc poate sa mearga motorul in gol si jumatate de ora, caldura in masina nu da. Probabil vorbim despre acelasi motor, ceea ce inseamna ca difera gradul de suportabilitate.
Masina noua: Hyundai ix35, motor 2 litri fara ceva; Trebuie sa mearga in gol macar 15 minute ca sa se simta ceva la interior, in mers da ceva mai repede caldura. Ma rog, asta noua are incalzire in scaune asa ca nu mai e la fel de important. Pacat ca nu are si incalzire in volan :mrgreen:
Pentru comparatie: Masina sotiei, Toyota Yaris pe benzina, motor de 1 litru, o porneste din telecomanda si dupa 10 minute de mers in gol in curte e bine in masina.
In cele comentate de voi Adrian si Cosmin, v-ati referit doar la unul din avantajele oferite de webasto, respectiv la confortul pe care il poate oferi soferului, dar nu ati luat in calcul al doilea lucru la care s-a gandit fabricantul, la aspectul tehnic de crestere a fiabilitatii si randamentului dat de motor.
Acest tip de webasto, se monteaza in circuitul de racire al motorului.
In multe situatii, acest model de webasto, e prevazut cu o telecomanda ce actioneaza de la max. 1000m distanta.
In cazul temperaturilor foarte scazute, se porneste webasto cu cca. o jumatate de ora inaintea plecarii. Acesta, ridica temperatura lichidului de racire din motor la 70 de grade celsius. Prin intermediul ventilatorului autovehiculului se realizeaza dezghetarea parbrizului si obtinerea unei temperaturi interioare confortabile.
Cel mai important lucru oferit de webasto, consta in faptul ca la momentul pornirii motorului, acesta va porni la sfert, evitandu-se si suprasolicitarea acumulatorului.
Uleiul, din motor si cutie fiind deja subtiate, se obtine o protejare a motorului.
Asa cum mentionati si voi, motorul in conditii normale, iarna, la temperaturi scazute, se incalzeste foarte greu, iar pe aceasta perioada de intrare in regimul termic de functionare, acesta consuma extrem de mult combustibil. Prin folosirea webasto (cca. 30 min) se vor consuma doar cca. 0,2-0,3 litri de carburant, iar motorul va functiona in conditii de vara, respectiv, cu un consum apropiat de cel scriptic dat de fabricant. Deci, importanta e eliminarea uzurii motorului in situatia pornirii acestuia la temperaturi deosebit de scazute, pe langa confortul oferit soferului si eventualilor pasageri.