Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea frigiderului.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
O parere de specialist in domeniu as vrea daca se poate;
Este vreo problema pentru frigiderul rulotei daca pe timpul deplasarilor il avem cuplat la 12V?
Stiu ca cele electrocasnice au nevoie de un timp de repaus in pozitia de echilibru,(daca il deplasez de la parter la et.3 de ex.)
Este bine sau nu (pentru frigider)sa il folosim la 12V in timpul mersului?
Banuiesc ca alimentarea de 12V a lui pentru deplasari o are.
Buna seara,
Cred ca nu ar avea nimic, chiar daca randamentul nu ar fi cel mai bun, macar la sosire lichidul apa-amoniac este incalzit la temperature necesara pentru a pune in"miscare" sistemul de racire. Din punct de vedere electric cred ca ar trebui verificat inainte daca circuitul permanent de "+" al rulotei rezista la un consum de 4-5 A cat necesita frigiderul.
Cu stima,
Florin Vint
Da.
Instalatia este prevazuta pentru asa ceva. Frigiderul functioneaza atat timp cat motorul este in functie. Daca taiati contactul, frigiderul nu va mai fi alimentat. Daca conectati contactul pe aceesorii, de asemenea, frigiderul ramane decuplat. (asa ar trebui sa functioneze o instalatie facuta corect).
Aceasta facilitate este data de modulul electronic de remorca atasat(sau existent) la auto tractor cu modul pentru rulota.
Daca nu aveti aceasta instalatie, se poate construi acest sistem prin intermediul unui releu, alimentat de la alternator, presiunea uleiului, pompa de carburant, etc. Eu am cuplat pe pompa de carburant.
Daca veti studia schema de cuplare cu 13 pini, veti observa ca aveti conector dedicat pentru frigider.
Bafta si minuni.
invata repede si aplica... tot repede.
RENAULT Megane IV TCE140
Rulotă T.E.C. Siena Saphir 390T
tel. 0742044570
George Stanescu scrie:
Stiu ca cele electrocasnice au nevoie de un timp de repaus in pozitia de echilibru,(daca il deplasez de la parter la et.3 de ex.)
Frigiderele casnice,care functioneaza cu compresor (nu cu absorbtie ca cele pe gaz) trebuie lasate in pozitie de repaus inainte de punerea in functiune,daca au fost transportate in pozitie orizontala(inclinat la mai mult de 45 grade);asta pentru ca uleiul din compresor se scurge in tevi si trebuie o perioada sa revina inapoi in motor.Frigiderul din rulota este recomandat sa fie pornit cu o zi inainte de plecare pe gaz sau 220V si introduse alimentele reci inauntru;in timpul deplasarilor si alimentat la 12V eficienta este scazuta si reuseste doar sa mentina alimentele in frigiderul racit anticipat,cum spuneam;in acest timp,in functie de distanta parcursa temperatura in interior mai creste putin.
"Socurile" nu dauneaza cu nimic, ba chiar fac serviciul de a "desfunda" eventualele depuneri din interiorul tevilor agregatului frigorific.
Asa cum a spus Sergiu, este de preferat cu 24 de ore inainte de plecare sa fie pornit pe 220Vca sau GPL, iar alimentele introduse in el sa fie reci.
Vezi topicul viewtopic.php?f=46&t=1322 unde am tratat acest subiect !!!
Eu nu sunt specialist in frigidere, de fapt nu sunt specialist in nimic, doar un simplu parerist. Am comandat masina cu carlig, modul, etc, din fabrica specificand ca am o rulota. Am cuplat masina la rulota si totul functioneaza perfect inclusiv frigiderul in timpul mersului, chiar congeleaza. Daca frigidere montate pe rulote vechi de 16 ani, cum e cazul meu, functioneaza si inca bine si astia care fabrica rulote nu au reclamatii, de ce ne trebuie parerea specialistilor? Aia care fabrica rulote ce or fi? Daca un specialist de aici de pe forum spune ca nu e bine frate, nu merge si se strica frigiderul, atunci comandam rulote fara frigidere?
George, m-ai omarat la faza asta :D, no offence!
Opel Insignia Sport Tourer+Chateau Chiara 450
Când ești mort, nu știi că ești mort. E greu doar pentru ceilalți... la fel și când ești prost. "Philippe Geluck"
Gigi,intrebarea asta mi-am pus-o urmare a unor discutii purtate cu un frigotehnist ploiestean care mi-a recomandat ca pe drumuri rele sa evit folosirea frigiderului la 12V.Nu stiu cat de meserias era, iar capitolul "frigidere" nu ma reprezinta.
Am folosit si eu mereu frigiderul la 12V in toate deplasarile mele si nu am avut niciodata probleme la nici o rulota.In acest sens pe toate masinile mi-am facut alimentare( plus minus) cu cabluri de sectiuni corespunzatoare pentru a avea randament maxim pe frigider.
Faptul ca incerc sa lamuresc acest aspect e pentru ca asa sunt eu, un pic mai tehnic si incerc sa pricep si acest capitol.
Multumesc d-lui Sandu,inca o bila alba din partea mea.