Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Stie cineva ce s-a intamplat in urmatoarea situatie:
- Initial tot ce era pe acumulator (becuri, pompe) functiona
- Ulterior am conectat rulota la 220V pt. ca aveam ceva de lucru si tot ce era pe 220V si 12V a functionat
- La sfarsitul lucrului, fiind intuneric am aprins un bec pe 12V si apoi am deconectat cablul de la 220V moment in care becul s-a stins. Am constatat ca nu mai merge nimic pe acumulator.
Ma gandesc ca daca era vreun scurt mirosea, se vedea ceva. Daca era din transformator poate nu mai mergea nici partea de 12V.
In alta ordine de idei la pompa de apa pe 12V conteaza polaritatea firelor sau pompeaza apa oricum le-as conecta ?
Am vazut ca transformatorul rulotei are un buton mic rosu pe lateral la care nu vad ce scrie. L-am apasat dar nu s-a intamplat nimic si butonul a revenit la pozitia initiala spre inafara.
S-ar putea ca releul care comuta 12V din 220V, la 12V din baterie, sa fi ramas blocat pe pozitia 12V din 220V.
Poti verifica asta prin cuplarea rulotei la 220V, atunci ar trebui sa ai 12v.
Daca s-a intamplat asta, releu blocat, dupa ce decuplezi 220V, loveste usor cutia transformatorului si releul ar trebui sa se deblocheze.
reludeliu@yahoo.com
0723.34.39.15
Beyerland 380-2
HYMER B 654
@ Gigi Serpescu
Functionarea frigiderului pe 12Vcc este recomandata asa cum ai spus si tu, numai cuplat la autoturism si cu motorul pornit.
La stationare, se foloseste pe GPL, sau daca rulota este alimentata la 220Vca, se opreste alimentarea cu 12Vcc (transformatorul rulotei nu poate furniza cei 10A necesari frigiderului , iar acumulatorul ar fi "golit" in cateva ore) si se porneste alimentarea cu 220Vca.
Multumesc pt. promptitudine si pt. raspunsuri.
Frigiderul nu e conectat la acumulator.
La ora 1 noaptea cand am terminat lucrul in rulota 220-ul mergea.Ce am mai facut eu - m-am mai jucat de cateva ori sus-jos cu siguranta de 220 (moment in care in traf se aude cate un clanc). Am mai vorbit cu cineva si cea mai pertinenta explicatie ar fi ca releul a ramas cuplat pe 12V din 220. Respectivul zicea sa cuplez din nou 220-ul fara bornele de la acumulator; poate isi revine releul. O sa va tin la curent cu ce-am rezolvat.Incerc diseara;daca nu rezolv mai apelez la voi.
Am rezolvat oarecum. Problema e cam ciudata; pare o combinatie intre blocare releu pe 12V din traf (pt. ca isi revine la ciocanirea cu o surubelnita) si contact imperfect in mufa care intra in traf din acumulator (pt. ca daca misc acolo isi revin becurile pe acumulator cu o oarecare palpaire). Sau mufa respectiva e foarte aproape de releu ?
Cert e ca de fiecare data cand cuplez 220-ul problema revine. Si asta se intampla de curand, brusc. Cum se poate rezolva ?
Mentionez ca nu s-a rezolvat cu socul electric (inchis/deschis circuitul de 220V) ci doar la soc mecanic.