Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea frigiderului.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Am fost la mare cu rulota si nu eram prea multumit de cum raceste frigiderul, asa ca i-am scos usita de la congelator ca sa expun elementul de racire la toata incinta frigiderului. Nu a fost o schimbare dramatica, dar ceva ceva s-a simtit. Am mai obseravat o chestie interesanta, daca torni apa afara pe elementul fierbinte, elementul rece ingheata.
Toyota Corolla 1.4 D4D 2005 + Kip Grand de Luxe 1978
Pai da,acel radiator(mai ales cand este foarte cald afara),racit cu un ventilator suplimentar dedicat,cu senzor de caldura dar si fara, poate face minuni in mentinerea temperaturii la cca 5-6 grade cu conditia sa nu se umble prea des in el si tinut deschis cat mai putin timp.Daca spre ex.se introduc bauturi pentru a fi racite,nu se mai poate pastra o temperatura scazuta; e de preferat folosirea doar pentru a mentine alimentele perisabile in conditii de frig (testul cu apa e dovada ca este necesara racirea radiatorului respectiv).Bauturile se pot raci cu o geanta frigorifica la 12V cu element peltier,este acceptabila pentru asa ceva.
Sergiu ,eu am cumparat lada ferigorifica ,nu frigider .Este lada ce mi-a fost adusa de Rusu Mihail.O folosesc cu succes in cortul rulotei .Sunt foarte multumit de ea .Pentru racire mai buna ,pe caldurile ce sunt ,chiar la Darmanesti unde ma aflu ,o am linga peretele rulotei si unde am tras sortul de sub rulota(sortul cel care are si protectie pt.roata)In felul acesta aerul care circula pe sub rulota imi aeriseste si spatele lazii .Am vazut ca fiind in aceasta pozitie functioneaza la parametri maximi.Cind este stratul de bruma mai gros fac o dezghetare si ciclul se reia normal .Se poate pune si un culer,dar sunt multumit asa.Culer format din doua ventilatoare am montat la frigiderul rulotei .Spre exemplificare,pot face si ceva foto cu ambele . :D
fam.Isdraila Ioan si Valentina
Volvo V50 2.0 HDi+
Camper Ford Meridian CI International 314
Tel.0729929120-Nea Nelu e-mail gl99vrc@yahoo.com . "Partea interesanta la oamenii inteligenti,este ca par nebuni in fata prostilor"Albert Einstein.
fam.Isdraila Ioan si Valentina
Volvo V50 2.0 HDi+
Camper Ford Meridian CI International 314
Tel.0729929120-Nea Nelu e-mail gl99vrc@yahoo.com . "Partea interesanta la oamenii inteligenti,este ca par nebuni in fata prostilor"Albert Einstein.
Buna seara!
Problema mea este urmatoarea: Rulota pe care am cumparat-o are montat frigider nou (marca Exquisit 60 litri) de catre fostul proprietar :D . Cand am cumparat rulota am verificat totul, inclusiv frigiderul care functioneaza foarte bine pe 220V ca si 12V cc. Nu am considerat necesara functionarea pe gaz a frigiderului (teama de sistemul pe gaz), dar vazand consumul enorm de energie electrica al acestuia, m-am razgandit :D . Frigiderul are cosul de evacuare al gazelor in partea opusa hornului de evacuare al gazelor de pe peretele rulotei - deci este necesar un racord metalic flexibil intre acestea doua. O alta problema este caci arzatorul nu are si duza pentru gaz si teava de alimentare cu gaz ce vine dinspre robinetul cu termocuplu . Daca are cineva idee unde as putea gasi aceste elemente, i-as fi recunoscator. O sa pun o poza cu piesele respective imediat ce voi avea putin timp liber. Sa ne auzim la o bere rece cat mai curand. Va multumesc anticipat!
“Poti inchide adevarul si lumina intr-un mormant, dar ele nu vor ramane acolo!”
Lucian, Renault Megane 1,9 dci, 105 cp + HOBBY de LUXE 460
Buna seara,
Cel mai bine ar fi daca ati putea pune mai multe poze cu impricinatul frigider :-) si cu evacuarea gazelor, sa ne facem o imagine mai clara. De asemenea, daca puteti sa dati mai multe informatii cu privire la identificarea frigiderului ar fi si mai bine (undeva ar trebui sa existe o placuta de identificare a frigiderului). In principiu, fara mai multe informatii este dificil de determinat ce piese va lipsesc. Cu titlul de informatie, am printre alte piese recuperate din frigidere defecte si 2 sau 3 tevi de legatura intre robinet si arzatorul din spate, insa toate sunt diferite ca forma una fata de alta.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
In primul rand va multumesc pentru promptitudinea cu care mi-ati raspuns. Frigiderul este marca Exquisit cu capacitatea de 60 litri si se comercializeaza si la Exis. Urmeaza pozele promise.
Fişiere ataşate
aici vine piesa lipsa si duza
capatul arzatorului cu duza.jpg (38.18 KiB) Vizualizat de 2450 ori
Arzatorul si robinetul termostatat.jpg (50.52 KiB) Vizualizat de 2450 ori
“Poti inchide adevarul si lumina intr-un mormant, dar ele nu vor ramane acolo!”
Lucian, Renault Megane 1,9 dci, 105 cp + HOBBY de LUXE 460
Buna dimineata,
Din poze se vede ca este un frigider asemanator cu frigiderele Dometic, insa atat robinetul de gaz cat si arzatorul au mici detalii care le deosebesc de cele folosite de Dometic (sau cel putin cele vazute de mine pana acum). Singurul mod in care va pot ajuta este sa gasim sa inlocuim arzatorul si robinetul (evident si restul componentelor dintre ele, cum ar fi teava de gaz si termocuplul) cu elemente de la Dometic pentru ca ulterior sa va fie mai usor sa gasiti piese de schimb in cazul in care apare vreo defectiune. Cred ca printre toate elementele recuperate de la alte frigidere putem gasi ce va trebuie, insa e necesar sa ne intalnim si sa facem incercari. Dati-mi un telefon pe oricare din numerele de telefon din semnatura si vedem ce putem stabili.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Va multumesc mult pentru raspunsuri. Am hotarat sa mai astept putin - poate voi gasi elementele origiale. Oricum, va voi contacta pentru a vedea daca se pot inlocui cu cele de la frigiderele Dometic, in eventualitatea ca nu le voi gasi pe cele originale.
“Poti inchide adevarul si lumina intr-un mormant, dar ele nu vor ramane acolo!”
Lucian, Renault Megane 1,9 dci, 105 cp + HOBBY de LUXE 460
Buna seara,
Am reusit sa gasesc componentele lipsa ale instalatiei de alimentare cu gaz a frigiderului. Dealtfel, am si testat sistemul si functioneaza ireprosabil - in 30-40 de minute aveam bruma pe radiatorul de Aluminiu din frigider :D . Acum mai am o singura problema - nu inteleg de ce este acel "T"-eu in capatul superior al cosului frigiderului. De ce nu este un cot acolo??? Gazele arse ar putea iesi si prin celalalt capat al "T"-eului (capatul din dreapta dupa cum este pozitionat in poza) si nu neaparat prin capatul pe unde este hornul de evacuare al gazelor inspre exteriorul rulotei. Are cineva idee de ce este "T"-eu si nu cot??? Atasez si poza cu piesa respectiva. Multumesc anticipat.
“Poti inchide adevarul si lumina intr-un mormant, dar ele nu vor ramane acolo!”
Lucian, Renault Megane 1,9 dci, 105 cp + HOBBY de LUXE 460
Este un T deoarece in functie de modul de montaj al frigiderului (respectiv distanta intre spatele frigiderului si peretele rulotei, precum si inaltimea la care se monteaza grila de evacuare), sunt 3 elemente care culiseaza unul in celalalt. Daca ar fi fost un cot nu se putea asigura culisarea intre cele 3 piese care sunt dupa cum urmeaza: teava verticala din spatele frigiderului peste care culiseaza T-ul (in plan vertical), peste care culiseaza o teava din aluminiu legata de grila exterioara de evacuare a gazelor arse (in lungul axei longitudinale a partii inclinate a T-ului. Sper ca am fost destul de explicit, avand in vedere momentul inaintat al zilei :-).
La cealalta intrebare, cea referitoare la iesirea gazelor pe la capatul celalalt al T-ului, raspunsul este categoric NU. Explicatia este urmatoarea: gazele arse de la frigider au o anumita temperatura, mai mare decat temperatura ambianta. Datorita fenomenului de termoconvectie, directia prioritara de deplasare a acestor gaze este in sus, fapt pentru care fluxul de gaze se va evacua pe capatul mai ridicat al T-ului, cel din partea stanga cum este T-ul pozitionat in poza.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
In primul rand va multumesc pentru raspuns. Cred insa, caci altul este raspunsul! Sunt sigur caci gazele arse vor urma directia spre evacuare, datorita temperaturii (deci densitate mai mica-deci mai usoare), dar la obstructionarea cosului cu usa sau orice altceva, gazele arse vor iesi pe cealalta parte a T-eului!!!? Aici este nelamurirea... Ma gandesc la posibilitatea ca, datorita capatului liber al T-eului, sa se mentina un consum scazut de gaz (nefiind vorba de tiraj-deci cosul avand functia doar de evacuare a gazelor arse) prin faptul ca nu ajuta la marirea vitezei gazelor arse (ar fi invers fata de spirala din cos care are rolul incetinirii acestora pentru a prelua cat mai multa caldura de la acestea). Sper ca intelegeti ceea ce vreau sa spun... Aceasta este doar parerea mea :D .
“Poti inchide adevarul si lumina intr-un mormant, dar ele nu vor ramane acolo!”
Lucian, Renault Megane 1,9 dci, 105 cp + HOBBY de LUXE 460