Probleme la acumulatorul auxiliar

Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei electrice.
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Avatar utilizator
Popescu Niculae
Membru forum
Mesaje: 399
Membru din: 25 Noi 2010, 13:57
14
Oras: alexandria
Data nasterii: 14 Sep 1959
Localitate: ALEXANDRIA -- TELEORMAN
Contact:

Re: Probleme la acumulatorul auxiliar

Mesaj de Popescu Niculae »

Am si eu o intrebare simpla, noi pe rulote avem redresor de incarcare . Ce fel de baterie incarca acel redresor al rulotei? Aici trebuie sa cautam sa vedem cu ce ne confruntam fiindca multi dintre noi folosim si baterii normale pe acid fiindca sunt mai ieftine si unii si-au achizitonat bateriile cu gel. DECI acel redresor al rulotei cit de destept este? Este fabricat pt baterie cu gel? Daca da asa cum cred eu e normal sa folosim si baterii cu acid? Sau este atit de destept incit sa recunoasca bateria si sa o alimenteze normal ca este pe gel sau este pe acid?
Sau redresoarele dedicate pt baterii pe gel pot incarca si baterii pe acid fara probleme? Daca da probabil ca de aceea sunt atit de scumpe, am vazut ca acestea costa intre 4 si 10 mil de lei.
COMPASS RALLYE GTE 400/2-1998-- Mercedes Vito+AUDI A6
NAE - 0761211081
Vasiliu Ion

Re: Probleme la acumulatorul auxiliar

Mesaj de Vasiliu Ion »

Si EU am o rulota din Anglia,si a venit cu o baterie cu gel de 110 A.si am inteles dela prietenul meu care a aduso,(dl.Petrica din Picior de Munte-Targoviste,care are relatii serioase in Anglia,ca la rulote NU se poate folosi acumulatori cu acid.Cred ca e clar pentru noi(suntem prea saraci sa folosim baterii mai ieftine) adica cu acid.Asa ca putem trage o concluzie....... Cu mult respect janOmvesel.
Avatar utilizator
Cica Ovidiu
Membru forum
Mesaje: 298
Membru din: 22 Apr 2010, 10:48
15
Oras: craiova
Data nasterii: 19 Apr 1967
Localitate: craiova
Contact:

Re: Probleme la acumulatorul auxiliar

Mesaj de Cica Ovidiu »

domnu Popescu!
redresorul incorporat ce il au majoritatea englezoaicelor are un montaj suficient de elaborat(triaci,in loc de punte redresoare,multe protectii si limitari)
inclin sa cred ca e din ala destept,dar cum eu folosesc acumulator normal(de 2 ani si merge in parametrii)nu vreau sa ma pronunt
solicit si eu de la cei abilitati (vad deja 2 moderatori)amanunte vav de acel redresor minune!
Cica Ovidiu
Sa mai auzim si de Bine , ca de rau este pamantul plin !
Iveco Daily 4x4 - expedition vehicle
0722 299 447
Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 766
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
17
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Probleme la acumulatorul auxiliar

Mesaj de Costin Tabra »

Cu scuzele de rigoare pentru intarziere, incerc sa aduc putina lumina in aceasta chestiune.

Asa cum am mai spus si cu alte ocazii, curba de incarcare pentru un acumulator cu acid difera de curba de incarcare pentru un acumulator cu AGM/gel. Toate redresoarele pe care le-am vazut, precum si regulatoarele de sarcina pentru sisteme fotovoltaice pe care le recomand, au un sistem de comutare manual pentru a "indica" redresorului ce fel de acumulator are in grija. Asadar, din cunostintele mele nu exista un redresor care sa fie atat de destept incat sa "citeasca" singur tipul acumulatorului. Rulotele mai vechi sunt echipate fie cu un alimentator de 35W sau 50W (pentru alimentarea pompei/pompelor de apa si atat), fie (la modelele mai bine echipate) cu un redresor pentru incarcarea acumulatorilor cu acid si alimentarea consumatorilor de 12V din rulota. Am intalnit insa si rulote echipate cu redresoare de generatie mai noua la care, asa cum spuneam mai sus, cu ajutorul unui comutator se modifica curba de incarcare in functie de acumulatorul montat pe rulota.
Chestiunea cu alegerea acumulatorului tine de tipul de campare, de echiparea rulotei si de disponibilitate financiara; daca petreci mai mult timp off camping atunci recomandarea merge catre o baterie AGM. Daca iesi un weekend off camping atunci se poate folosi un acumulator cu acid, care are avantajul ca este mai ieftin si ca poate fi incarcat cu orice redresor existent in comert. Daca pe rulota este instalat un redresor obisnuit, atunci nu se poate monta un acumulator AGM, caci exista riscul de a deteriora acumulatorul AGM.

Mai exista si solutia intermediara (incarcarea unui acumulator AGM de la un redresor obisnuit), insa aceasta trebuie aplicata de persoane care stiu exact despre ce este vorba, tocmai pentru a nu deteriora iremediabil acumulatorul AGM.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 890
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Probleme la acumulatorul auxiliar

Mesaj de Odenie Sergiu »

Costin Tabra scrie: Asa cum am mai spus si cu alte ocazii, curba de incarcare pentru un acumulator cu acid difera de curba de incarcare pentru un acumulator cu AGM/gel. Toate redresoarele pe care le-am vazut, precum si regulatoarele de sarcina pentru sisteme fotovoltaice pe care le recomand, au un sistem de comutare manual pentru a "indica" redresorului ce fel de acumulator are in grija.
Eu am un astfel de regulator: http://thesolarauthority.org/product/ca ... ocos_ca08/
In prospectul lui scrie :"The controller does not generate an equalizationcharge,and is therefore suitable for use with lead acid batteries with liquid electrolyte (vented battery) and lead acide batteries with solid electrolyte ("gel" or "fleece' type).
Nu are insa un comutator pentru a diferentia incarcarea in functie tipul bateriei.Cum spuneati de ex. si cele cu gel au altfel curba de incarcare decat cele AGM de ex.Mai sunt si cele numite semitrax,care sunt deep cycle si destinate rulotelor si ambarcatiunilor.Cum face totusi acest regulator diferenta,daca manual nu exista un selector?Presupun ca nu e doar marketing in datele tehnice de mai sus si intradevar poate incarca acele tipuri de baterii indicate.
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul
Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 766
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
17
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Probleme la acumulatorul auxiliar

Mesaj de Costin Tabra »

Sergiu, acest regulator de sarcina este un regulator destinat sa incarce acumulatori cu acid lichid, deoarece nu respecta curba de incarcare pentru acumulatorii cu AGM/gel. Stiu, am citit ce scrie in prospect in limba engleza si mie imi suna a contradictie in termeni. In alta parte in manualul de utilizare scrie si ca: The charge controller is intended exclusively for use in photovoltaic systems with 12V nominal voltage, and in conjunction with vented or sealed (VRLA) lead acid batteries only. In traducere, asta inseamna ca acest regulator este conceput exclusiv pentru sisteme fotovoltaice de 12V si cuplat numai cu acumulatori ventilati sau etansi cu acid. Asta, in concordanta cu faptul ca nu are nici un fel de comutator si cu faptul ca nu "stie" sa produca etapa de egalizare, care face parte din ciclul de incarcare a acumulatorilor cu AGM/gel, mie imi indica faptul ca este un regulator conceput strict pentru acumulatori cu acid lichid.

Am scris in alta parte ca acel afisaj cu cristale lichide nu se poate utiliza la alte familii de regulatoare decat cea pentru care a fost conceput. In cazul tau, deoarece regulatorul pe care il ai are aceeasi "bara" de conexiuni, poti sa adaugi fara probleme acest accesoriu. Daca esti interesat, ti-l pot trimite la Cluj prin orice metoda este OK pentru tine. Pretul este de 120,00 RON cu TVA inclus.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Avatar utilizator
Odenie Sergiu
Membru forum
Mesaje: 890
Membru din: 24 Aug 2009, 11:01
15
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Probleme la acumulatorul auxiliar

Mesaj de Odenie Sergiu »

Este adevarat ca scrie si respectivul paragraf citat referitor la baterii VRLA.M-am intrebat si eu daca este real sau nu ce scrie in propspect(aveam totusi incredere in fabricanti seriosi).Pe de alta parte m-am uitat ce inseamna de fapt VRLA : http://en.wikipedia.org/wiki/VRLA_battery .Dupa definitie,AGM,(de care am eu) este de fapt tot din familia VRLA.Cand am luat regulatorul si panoul am intrebat daca incarca AGM,iar conform prospectului se pare ca asa e.Acuma nu stiu ce sa zic,din 2009 am incarcat-o cu acest regulator si nu da semne de oboseala(e generatia "galbena" din care are si @Serpescu G);am mai completat mai rar acasa si cu un incarcator auto.
Despre afisaj,as fi interesat,daca merge pe acest tip de regulator.Dar daca nu e potrivit pt. AGM(regulatorul),nu stiu ce sa mai zic,n-ar avea rost sa mai iau si afisaj.Poate sa ma orientez spre altul,eventual care are si afisaj inclus;depinde si cum e mai rentabil.Trebuie sa mai studiez problema.Eventual cum as putea verifica daca totusi respecta recomandarile din prospect si totusi incarca AGM corect?
Volkswagen Golf+Dethleffs Nomad RD3/in general...OFF CAMPING

Ești considerat geniu nu numai prin ceea ce ai scris, ci și prin ceea ce ai evitat să scrii.
Gavriil Stiharul
Geo Comanac
Membru forum
Mesaje: 57
Membru din: 24 Oct 2009, 23:09
15
Localitate: bacau

Re: Probleme la acumulatorul auxiliar

Mesaj de Geo Comanac »

Am nevoie de ajutor pentru a nu mai distruge un alt acumulator. Acumulatorul de pe rulota nu era prea stralucit dar isi facea treaba. Atat timp cat eram in mers si frigiderul pe 12 V nu am avut nici un fel de probleme si se incarca si acumulatorul pe rulota. La intoarcerea din concediu, nu mai aveam mare lucru in frigider, asa cal l-am deconectat. Dupa cateva ore de mers am intrat in rulota si am simtit miros de acid iar acumulatorul era fierbinte. Acum ,,fierbe" atat la incarcarea de la auto cat si de la redresor.
Cred ca s-a incarcat peste capacitate, Avand consumatori pe cel de pe masina(AC, lumini, CD), releul din alternator nu a comandat oprirea incarcarii. Ce-mi recomandati? Credeti ca se poate monta un releu separat pentru acumulatorul din rulota? Sau poate ,,bat campii" cu explicatiile mele.
Va multumesc anticipat pentru sfaturi!
RAV 4 D-4D & HOBBY 425/1993
Avatar utilizator
Florin_Vint
Membru forum
Mesaje: 85
Membru din: 23 Mai 2012, 19:25
12
Oras: Bucuresti
Data nasterii: 12 Ian 1980
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme la acumulatorul auxiliar

Mesaj de Florin_Vint »

Buna ziua
Incercati sa puneti in serie cu acumulatorul un bec de far. Acesta ar limita curentul de incarcare. Dumneavoastra la masina nu aveati cum sa aveti o supra tensiune deoarece mai mult ca sigur se mai ardea si altceva mult mai sensibil din partea elecyronica.
Cu stima,
Florin Vint
Alfa Romeo 166 2.0 TS si Adria 530 Deluxe
0745 01 33 96
www.sculetop.ro; office@sculetop.ro
Geo Comanac
Membru forum
Mesaje: 57
Membru din: 24 Oct 2009, 23:09
15
Localitate: bacau

Re: Probleme la acumulatorul auxiliar

Mesaj de Geo Comanac »

Nu cred ca tensiunea de incarcare a fost mai mare ci faptul ca nu s-a intrerupt incarcarea in momentul in care acumulatorul auxiliar a fost incarcat la capacitate. M-am gandit la un bec de far inseriat(vremuri cu Dacia) dar stiu ca legate in serie, consumatorul mai mare se comporta ca un conductor.In aceasta situatie, cu frigiderul pe 12 V, ,,conductorul" nu va fi frigiderul si va functiona becul? Multumesc de raspunsuri.
RAV 4 D-4D & HOBBY 425/1993
Avatar utilizator
Dragomir Gabriel
Membru asociat
Mesaje: 1002
Membru din: 19 Iul 2010, 23:40
14
Oras: Ploiesti- Prahova
Data nasterii: 08 Oct 1968
Localitate: Ploiesti, Prahova
Contact:

Re: Probleme la acumulatorul auxiliar

Mesaj de Dragomir Gabriel »

Pot sugera un regulator de incarcare folosit in instalatia cu panouri voltaice ? Acesta deconecteaza bateria in momentul incarcarii complete si nu mai este risc de distrugere a bateriei...
Gabi Dragomir
LMC Liberty 2.8 TDI
tel 0723470679
Canal excursii Youtube- gabi dragomir
Mail- draggabi@yahoo.com
Avatar utilizator
Costin Tabra
Membru forum
Mesaje: 766
Membru din: 24 Iun 2007, 18:53
17
Oras: București
Data nasterii: 12 Iul 1970
Localitate: Bucuresti - Pta. Rahova
Contact:

Re: Probleme la acumulatorul auxiliar

Mesaj de Costin Tabra »

@Geo: Desi raspunsul meu vine cu ceva intarziere, din cele descrise de tine consider ca acumulatorul si-a dat obstescul sfarsit.

Daca ai rezolvat problema, atunci nu lua in seama mesajul meu :-). Daca nu, atunci incearca sa masori densitatea electrolitului sa vezi ce gasesti. De asemenea s-ar putea sa ai surpriza ca unul sau mai multi elementi din acumulator sunt in scurtcircuit si atunci ceilalti elementi au fost supraincarcati.
Ford Focus Tournier 1,6 TDCi + Wilk DeLuxe 450
Membru asociat
+40 729 082819
+40 730 RULOTA
costin.tabra@gmail.com
Scrie răspuns