Discutii despre functionarea, intretinerea si repararea instalatiei de incalzire
Reguli forum
Asigurati-va ca ati citit si insusit Regulamentul acestui forum.
Dupa prima logare pe forum va rugam sa accesati "User Control Panel" si sa va completati datele personale, acesta incluzind Localitatea, marca masinii si a rulotei din dotare.
Nerespectarea acestor reguli atrage dupa sine stergerea userului din baza de date a forumului.
Adrian,ventul are rolul de a " inprastia " caldura in mod egal in rulota . Doar cu truma functionand o sa ai caldura puternica in jurul ei ,iar spre lateralele ascesteia o sa ai o temperatura mai mica .
Referitor la cel de-al doilea punct ,pot spune ca ceva este lipsa acolo. Truma este " captusita " cu un material izolant ,si o bucata de tabla groasa asemanatoare aluminiului . deasupra trumei ,in dulap ,am o bucata de lemn ,mai grosuta ,care atenueaza caldura sobei . Asa este la mine ,si nu pot sa-ti spun ca trebuie sa fie o regula .
Daca ai avut vent si acum e demontat, a ramas in spatele trumei in capacul acela de aluminiu, o gaura cam de 100 mm diametru pe unde iese toata caldura in dulap. Trumele fara vent au acea gaura doar insemnata, nu e taiata tabla, astfel incat caldura e directionata sa iasa pe partea din fata.
Ventul e la locul lui si functiuneaza.
Are ca fund de dulap, desupra trumei, un raft din pal dar va dati seama ca nu e etans, are spatiu maricel pe langa el.
Rulota am luat-o in decembrie de la Bodgan Dobrovat, si daca a umblat la truma sa ii faca o revizie inainte de a o vinde, nu cred ca a uitat sa puna vre-un capac prin spate.
Nu e la servici rulota dar ma uit acasa cand ajung dupa acea tabla de aluminiu captusita, ca si asa fac caldura in rulota pt ca baiatul de cand am luat-o nu isi mai face lectiile decat in rulota, cu cateva exceptii. Iar acum are temele de vacanta si pt clasa I, sincer nu stiu cine are vacanta, el sau invatatoarele. Are teme cat pentru un trimestru.
Cu stima Apreotesei Adrian, tel. 0730559613
WV SHARAN 1.9 TDI, 115CP + TEC TE 490P2 Siena (BC 06 YRV)
adrian.apreotesei@gmail.com tel 0730559613
Adrian ,te-ai uitat sa vezi daca nu cumva ai tubulatura iesita din truma ?Din trepidatii posibil sa fi iesit .De obicei se fixeaza prin rasucire (infiletare) a tubului daca este original.Trebuie depistata cauza :(
fam.Isdraila Ioan si Valentina
Volvo V50 2.0 HDi+
Camper Ford Meridian CI International 314
Tel.0729929120-Nea Nelu e-mail gl99vrc@yahoo.com . "Partea interesanta la oamenii inteligenti,este ca par nebuni in fata prostilor"Albert Einstein.
Buna ziua.problema mea legata de truma este ca functioneaza pe maxim,chiar si reglata la minim,si nu se opreste deloc.am inteles ca exista un termostat care ar trebui sa reduca puterea,acest lucru nu se intimpla.Rog un sfat daca se poate,in special de la Dl.Sandu,dinsul fiind de specialitate.Va multumesc anticipat.
Skoda Octavia+Burstner Holiday 431-George-Cristina si gemenii- 0731690722
Problema poate fi termostatul, sau robinetul murdar/blocat.
In primul caz trebuie inlocuit robinetul complet (termostatul ca piesa separata nu se gaseste), iar in al doilea, trebuie doar curatat si uns (atentie, lichid de curatare si vaselina speciale).
Ma poti contacta la 0724 CLUBRV (0724 258278)
Buna Seara stimati colegi!
Are cineva idee ce implica montarea la o soba TrumaVent de pe rulota Hobby din 94 a unei rezistente electrice pt a functiona si in regim de 220?
Am vazut ca modelele mai noi de rulote au asa ceva.
A incercat cineva si daca da cu ce rezultate?
Am gasit ceva postat de colegul nostru d-ul Costin Tabra:
Re: Convectoare TRUMA
{ POST_NUM }{ POST_NUM_SYMBOL }5 Mesajde Costin Tabra » 12 Ian 2009 11:26
Exista in portofoliul de produse al producatorului Truma (sau Carver, pentru rulotele fabricate in UK) Ultraheat. Acesta este un incalzitor electric, functioneaza la 220V avand 3 trepte de putere: 500W, 1000W si 2000W. Este prevazut cu un mic panou de comanda, cam in genul celui de la Trumavent. Acest incalzitor se monteaza in spatele schimbatorului de caldura (camera de ardere cu aripioare din aluminiu), intre schimbator si cutia de aluminiu care inconjoara centrala Truma. Ultraheat se poate monta atat pe centralele Truma S3002 fabricate dupa iulie 1981, cat si pe centralele Truma S5002 (cele cu 2 scimbatoare de caldura) fabricate dupa aprilie 1998.
Ultraheat poate functiona si simultan cu centrala pe gaz; de asemenea, poate fi folosit si Trumavent-ul, nu exista contraindicatii :)
Va multumesc.
Ultima oară modificat 30 Mai 2012, 22:22 de către Sorin Priboi, modificat 1 dată în total.
Buna ziua,
Am si eu o problema la soba. De cand am luat-o porneste greu. Am dat cu un spray pe "robinet" sau cum i-o zice, crezand ca o sa mearga mai bine dar degeaba.
Apoi cineva mi-a zis ca dand cu spray am stricat nu stiu ce garnituri.
Problema este ca trebuie sa dau la aprinzator nonstop si dau tija pe 4-5-6-etc. si tb sa gasesc pozitia tijei culisand in sus sau in jos pana se aprinde.
Are o pozitie intre cea de sus si cea de jos in care daca o nimeresti se aprinde. De aprins o aprind dar imi ia juma de ora minim si rabdare.
Mi-a desfacut-o cineva si a zis ca nu are de la ce sa fie decat de la "robinet" sau ce o fi cel din poza incercuit.
As dori sa o repar dar nu stiu ce sa ii cumpar, va rog daca ma poate ajuta cineva.
Multumesc.
Fişiere ataşate
DSCN_1860.jpg (45.22 KiB) Vizualizat de 2916 ori
DSCN1862 - Copy.JPG (41.51 KiB) Vizualizat de 2914 ori
DSCN1857 - Copy.JPG (36.34 KiB) Vizualizat de 2914 ori
Robinetul dar si arzatorul necesita o intretinere pe care numai o persoana cu cunostinte in domeniu o poate face.
Ma poti suna la 0724 CLUBRV si vedem in ce masura te pot ajuta !
Întampin si eu următoarea problemă în ceea ce privește funcționarea încălzirii Truma: indiferent de temperatura exterioară, întâmpin dificultăți la pornire.
Mai exact: țin apăsat butonul de alimentare cu gaz (indiferent de pozitie de la 1 la 9) și apăs butonul pt scânteie. Se aprinde flacăra, dar în momentul în care iau mâna de pe butonul de alimentare cu gaz, flacăra se stinge.
Menționez că acest lucru se întâmplă indiferent de cât timp tin apăsat butonul de alimentare cu gaz, după aprinderea flăcării.
Parte ciudată e alta: dacă desfac capacul Trumei (6 șuruburi) și încerc să o pornesc, funcționează din prima, fără niciun fel de probleme. Dacă o opresc, îi montez la loc capacul și încerc să o repornesc, întâmpin din nou aceeași problemă: nu menține flacăra aprinsă.
Dacă mă poate îndruma/lămuri/sfătui cineva îi sunt profund recunoscător.