Ce ai scris acolo la "G" in talon este asa-zisa masa "la gol" a autovehiculului in conditii de functionare. Aceasta cifra este de obicei folosite ca baza pentru calculul masei maxima pe care o poti tracta, dar cifra reala ti-o poate da doar producatorul (cartea tehnica a masinii). Pentru exemplificare, "tractorul" meu Hyundai ix35 are scris acolo 1731kg si producatorul zice ca pot tracta pana la 1600 kg. Asta pentru ca am cutie de viteze automata, la acelasi nivel de dotare dar cu cutie automata masina are doar 1679 kg si producatorul zice ca poate tracta 2000 kg!
Cifra privind masa ce poate fi tractata, chiar daca nu este scrisa in talon, poate fi dedusa din tabela VIN de pe masina. Cifra cea mai mare din respectiva tabela este masa maxima a ansamblului masina+remorca in miscare, prima cifra reprezinta masa maxima autorizata a masinii. Diferenta lor da masa maxima autorizata a remorcii. Uite un exemplu gasit cu google, o tabela VIN de pe un Logan 1.4:
Din aceasta imagine rezulta ca masina+rulota poate avea maxim 2300 kg, masa maxima a masinii este 1535, deci o potentiala rulota trebuie sa aiba maxim 2300-1535=765 kg :oops:
Chiar mai mult, rulotistii ar trebui sa traga rulote a caror greutate sa fie maxim un procent (care variaza in functie de autor, intre 75 si 85%) din ce rezulta pe baza acestui calcul. Altfel spus, ar trebui sa tragem o rulota chiar mai usoara decat zice producatorul ca poate masina. Este o mare diferenta intre o remorca "box" mica si grea (exemplu: saci de ciment) si o rulota, adica un dreptunghi de 2 metri si ceva inaltime, 2 metri si ceva latime, si lungime de pe la 4 metri in sus: aerodinamica de caramida, mai lata decat masina si cu suprafete laterale numa' bune sa "prinda" vantul si curentul de aer.